forum.ge
reklama
FORUM.GE ... წესები  · დახმარება  · ძებნა  · წევრები  · კალენდარი  · ჩატი
Pages: (83) « პირველი ... 63 64 [65] 66 67 ... ბოლო »  ( გადავიდეთ პირველ წაუკითხავ წერილზე ) გამოხმაურება · ახალი თემა · ახალი გამოკითხვა

> ქართული საბრძოლო ხელოვნება, გავუფრთხილდეთ ეროვნულ ფასეულობებს!!!
kabo
მოაზროვნე


****
ჯგუფი: Registered
წერილები: 598
წევრი No.: 23438
რეგისტრ.: 20-September 06

გამოგზავნილია: 13 Mar 2009, 20:52  #12940024      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · ვებგვერდი
jimshera
აქ რატომ გვეჩხუბები? ჩვენი დაწერილი არ არის მაგი, და ვინც დაწერა იმას უთხარი , და გეყოფათ რაა ჩვენ ტოპიკში თემების არევა, დავიღალე უკვე გაფრთხილებების წერა !!! გახსენით რა ახალი ტოპიკი და იქ გაარკვიეთ რა ურტიერთობა!!!!!!!!!!

This post has been edited by kabo on 13 Mar 2009, 20:52
jimshera
Member


***
ჯგუფი: Registered
წერილები: 83
წევრი No.: 78763
რეგისტრ.: 15-December 08

გამოგზავნილია: 13 Mar 2009, 21:26  #12940443      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა
QUOTE (kabo @ 13 Mar 2009, 20:52 )
jimshera
აქ რატომ გვეჩხუბები? ჩვენი დაწერილი არ არის მაგი, და ვინც დაწერა იმას უთხარი , და გეყოფათ რაა ჩვენ ტოპიკში თემების არევა, დავიღალე უკვე გაფრთხილებების წერა !!! გახსენით რა ახალი ტოპიკი და იქ გაარკვიეთ რა ურტიერთობა!!!!!!!!!!

კაბო ბოდიშს გიხდით კიდევ ერთხელ თქვენთან არავითარი პრეტენზია არ მაქვს! უბრალოდ შეურაცხყოფამ ამაღელვა! კიდევ თქვენი ხათრით შევიკავე თავი ბევრი რამისგან! ისე ლაშას ზრდილობა და კაცობა არასდოს ეშლებოდა და მიკვრს ამნაირ ხალხთან რა საერთო ნახა!
DOKA
Junior Member


**
ჯგუფი: Registered
წერილები: 10
წევრი No.: 84973
რეგისტრ.: 19-February 09

გამოგზავნილია: 14 Mar 2009, 00:28  #12943096      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა
QUOTE


jimshera

ჩემდენი შეძელი ერთი ცხოვრებაში და მერე ილაპარაკე! პიდადად შენ გეკითხები და მაგის დამწერს შე მართლა კლიზმა და პრიცონკა შენ!!! მე შეურაცხყოფა მგაყენეთ ვინმეს?! ერთი შენი გვარი და სახელი დაწერე და იმათიც ვინ ეგ იკადრა ცხრა ნომერი კლიზმა უნდა ჩამოვიტანო თქვენთვის და ბათუმის ბულვარში გავუკეთო ზღვის წყლის კლიზმები!!!!ჩემდენ წარმატებებს მიაღწიონ ზოგ ზოგიერთმა ყუმმა აჭარელმა და მერე ილაპარაკონ!!!


მოდერატორ ვთხოვ მაპატიოს, მე ამდაგვარი პოსტით ამ ფორუმზე აღარასდროს არ შემოვალ და საბრძოლო ხელოვნების გარდა არაფერზე არ ვილაპარაკებ.

ჯიმშერას გასაგონად კიდე ვამბობ,მე ვარ ხო ყურუმსაღი აჭარელი, შე მართლა კლიზმა

ჯიმშერ აქ მე არაფერის გაგრძელებას არ ვაპირებ, იმიტომ რომ ისევ აყროლდება ყველაფერი, სადაც შენ გამოჩნდები, სუნი დგას ხოლმე, კარგა ხანი ყარს იქაურობა, შე მართლა კლიზმა. მე კაბოსთან ბოდიშს მოვიხდი, მაგრამ შენ გადმოეთრიე ბათუმის ფორუმზე და იქ გავარკვიოთ რატომ ხარ კლიზმა და აგიხსნი მაგ ამბავს.

აი ლინკი:

http://qartvelo.net/forum/index.php?showto...st=20#entry1794


კაბოსთან და მოდერატორთან კიდევ ერთხელ დიდი ბოდიში. თუ არა აუცილებლობა, ასეთი პოსტით არ შემოვიდოდი


This post has been edited by DOKA on 14 Mar 2009, 00:39
ქართველო
Crazy Member


*****
ჯგუფი: Members
წერილები: 3371
წევრი No.: 72373
რეგისტრ.: 27-October 08

გამოგზავნილია: 14 Mar 2009, 15:10  #12948650      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · ვებგვერდი
პირველ რიგში თხოვნა მაქვს რომ Qartvelo.Net ეს არ არის ფორუმი არც ბათუმის, არც თბილისის და არცერთი ქალაქის, ეს არის ფორუმი ქართველ ემიგრანტებზე smile.gif დალშე კი პირადი შეურაწყოფა და ზოგადად შეურაწმყოფელი სიტყვები ყველგან იკრძალება კარგი იქნება რომ ორივე ფორუმზე გაითვალისწინოთ წესები, ნუ ამ ფორუმის რა გითხრათ და იმ ფორუმზე კი იგივეს განმეორების შემთხვევაში მოდერატორი მიიღებს გადაწყვეტილებას.

აბა კარგად იყავით წარმატებებს გისურვებთ ყველას smile.gifsmile.gif

ქართული საბრძოლო ხელოვნება - დროშის კურთხევა


--------------------
http://zglog.net - ITLog

https://www.facebook.com/bestline.ge

http://www.linkedin.com/in/zazagabaidze/

http://www.flickr.com/photos/gabaidze/

MCP, MCTS, MCSA, MCITP, MCSA Windows Server 2012
kabo
მოაზროვნე


****
ჯგუფი: Registered
წერილები: 598
წევრი No.: 23438
რეგისტრ.: 20-September 06

გამოგზავნილია: 15 Mar 2009, 11:05  #12958824      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · ვებგვერდი
QUOTE (kabo @ 28 Feb 2009, 23:30 )
ვარჯიში

user posted image
user posted image


user posted image
user posted image


user posted image
user posted image

.....................................................
* * *
QUOTE (noemberi @ 28 Feb 2009, 23:17 )
ესე სუხიშვილების ცეკვას არ გავს, მაგრამ ესეც ქარტული საბრძოლო ხელოვნება არის.


user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

..................................................................
DOKA
Junior Member


**
ჯგუფი: Registered
წერილები: 10
წევრი No.: 84973
რეგისტრ.: 19-February 09

გამოგზავნილია: 15 Mar 2009, 11:13  #12958876      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა
ვააა, რა მაგარი სურათებია. jump.gif თქვენ საიტზე რო დევს ვასო ელაშვილის წიგნი "ფარიკაობა" - იქ არის აღწერილი ესეთი ვარჯიშები. იქიდან გადმოიღეთ თუ სადმე სხვაგან მოიძიეთ ეს მასალა (სიგრძეში და სიმაღლეში ხტომა და ა.შ.)? up.gif
Makulatura
ნაიარევს


********
ჯგუფი: Moderators
წერილები: 67161
წევრი No.: 9597
რეგისტრ.: 20-March 05

გამოგზავნილია: 15 Mar 2009, 16:00  #12961851      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · ვებგვერდი
DOKA
QUOTE
ჯიმშერას გასაგონად კიდე ვამბობ,მე ვარ ხო ყურუმსაღი აჭარელი, შე მართლა კლიზმა

ჯიმშერ აქ მე არაფერის გაგრძელებას არ ვაპირებ, იმიტომ რომ ისევ აყროლდება ყველაფერი, სადაც შენ გამოჩნდები, სუნი დგას ხოლმე, კარგა ხანი ყარს იქაურობა, შე მართლა კლიზმა. მე კაბოსთან ბოდიშს მოვიხდი, მაგრამ შენ გადმოეთრიე ბათუმის ფორუმზე და იქ გავარკვიოთ რატომ ხარ კლიზმა და აგიხსნი მაგ ამბავს.

Warn!

შეურაცხყოფისთვის შემდეგში ბანი დაგედება

და საერთოდ მეასეჯერ ვითხოვე მორჩით ამ თემაში მსგავს პოსტებს
ან გადავაგდებ სადმე და პოსტეთ სხვაგან
* * *
jimshera
ქართული საბრძოლო ხელოვნება (post #12938946)

no.gif warn


--------------------





ღმერთო დალოცე უკრაინა
GiGlema
იდეალისტი


*******
ჯგუფი: Users Awaiting Email Confirmatio
წერილები: 12000
წევრი No.: 80693
რეგისტრ.: 29-December 08

გამოგზავნილია: 15 Mar 2009, 16:20  #12962078      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · aim
ყოველთვის მომწონდა რა ქართული საბრძოლო ხელოვნება yes.gif


--------------------
"სახელმწიფო არის ორგანიზაცია, რომელსაც გააჩნია გარკვეულ ტერიტორიაზე ძალის კანონიერი გამოყენების ლეგიტიმური უფლება." © მაქს ვებერი
kabo
მოაზროვნე


****
ჯგუფი: Registered
წერილები: 598
წევრი No.: 23438
რეგისტრ.: 20-September 06

გამოგზავნილია: 16 Mar 2009, 00:00  #12968426      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · ვებგვერდი
QUOTE (kabo @ 24 Feb 2009, 00:24 )
ხევსურული ხმალი შედგება შემდეგი ნაწილებისგან: ვადანი, სახელური (ტარი) -ხეტარი, სახელურის ბოლო - ვაშლი, სახელურის ღილი - დვარი, ალესილი პირი - ფხა, ყუა - პირის საპირისპირო მხარე, საშარი - წვერი, ღარები და ზურგი ზოგიერთ სახეობას. ხმლის პირი (ფხა) ხსირად დადაღულია წარწერებით, რომლებსაც ხევსურულად "ლიშანი" ეწოდება. ხმლის ქარქაში ხისგანაა დამმზადებული და კემუხტით (ტყავითაა) შემოხვეული. ხევსურები მას თვითნაკეთი თითარითა და ვერცხლის ზედნადებით ალამაზებდნენ.


user posted image
user posted image
* * *

user posted image
user posted image
* * *

გურამ ქაჯაია და ლაშა კობახიძე

user posted image
user posted image
* * *
ხევსურული ფარი მრგვალია და ზომით მცირე. მას ოსტატები ამზადებენ ფურცლოვანი რკინისგან. ხევსურულ ფარებზე თითქმის ვერ ვხვდებით წარწერებს, დევიზებს, ოქროსა და ვერცხლით მოჭედულობებს. ხევსურულ ფარებზე ხდებოდა ჯვრებისა და სწორკუთხედების გამოჭედვა. ფარის საფუძველს - ფუძეს წარმოადგენდა ხარის ქედის ტყავი, ფურცლოვანი რკინა, ან სპილენძი; ფარის წინა მხარეზე განლაგებული იყო ოთხი ჯვრისებური ზედსადები ე.წ. რკინის ხიდები - აუცილებელი პირობაა ფოლადის ბრტყელი კიდურა რგოლი. ამ ზოლოვან ზედსადებებზე დევს მრგვალი - გუმბათი, რომელიც გამობერილია და ეწოდება გუმბათის ვაშლი. ხევსურთა თქმით გუმბათი დარტყმების ამორტიზირებას ახდენს და წარმოადგენს ფარის დამჭერი ხელის საუკეთესო დამცველს. ფარის წინა მხარის კიდეებზე მოქლონებით შემოვლებულია და მაგრდება ერთი, ორი ან სამი რკინის მრგვალი ფირფიტა - გირგოლები, რომლებსაც გააჩნიათ ქუდოვანი მოქლონები.

ხევსურულ ფარს შიგნიდან აქვს ქეჩისგან ან ნაბდისგან დამზადებული ბალიში - სადები. უკნიდან მაგრდებოდა ღვედის გრძელი საკიდი და სახელური - საბღუჯი. ხევსურებმა შემოინახეს ტყავისაგან ფარის დამზადების თავისებური ხერხი. ახალდაკლული ხარის ტყავს ჯოხებით სიფართით ასწორებდნენ. გასწორებული ტყავიდან ამოჭრიდნენ ფარისათვის ნაჭერს. მრგვალი ფორმის ნედლ ტყავს გაჯღინთავდნენ მურით - ხარშავდნენ მურთან ერთად რათა გაეშავებინათ - ამ ტყავს დღეღამის განმავლობაში ტოვებდნენ მურთან ერთად და შემდეგ აშრობდნენ.

ფარების დამზადება ითხოვდა ოსტობას და გამოცდილებას. ფარს ამზადებდა არა ნებისმიერი ხევსური, არამედ მხოლოდ მჭედელი - მესაჭურვლე, რომელიც გაწაფული იყო ამ საქმეში. მზა ფარს რამდენიმე დღით ჰკიდებდნენ ბუხრის ზემოთ, რათა იგი შებოლილიყო. ამ გარემოებამ ასახვა ჰპოვა ლიტერატურულ ძეგლებშიც, რომელთა თანახმადაც შუა საუკუნეებში ქართველ მთიელებს, კერძოდ, ხევსურებსა და ფშავებს ყარაკალგანელებს, ანუ შავფარიანებს უწოდებენ.
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
ლაშქრობა ლაშიჭალში

user posted image
user posted image

.......................................................
* * *
QUOTE (kabo @ 1 Mar 2009, 23:33 )
...მაშ ასე smile.gif შემოგთავაზებთ ისტორიული ჰოსტების გაგრძელება


ცოტაოდენი ისტორიიდან


ტრადიციულ ეროვნულ ასპარეზობათა შორის უწინარესად უნდა მოვიხსენიოთ ცხენ-მხედართა შეჯიბრების პოპულარული ნაირსახეობები: ისინდი, მარულა, ყაბახი, თარჩია, მკერდაობა, ცხენბურთი (იგივე ჩოგანბურთი). მათზე მრავალფეროვანი ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მასალა მოგვეპოვება. ცხენბურთის დეტალურ აღწერას მრავალი მეისტორიე და მწიგნობარი გვთავაზობს, თუმცა განსაკუთრებით საყურადღებოა იტალიელი მისიონერის არქანჯელო ლამბერტის ჩანაწერები. ის XVII საუკუნის 50-იან წლებში ჩამოვიდა საქართველოში, 16 წელი სამეგრელოში იცხოვრა და ქართულ ასპარეზობებზე, მათ შორის ჭიდაობაზე, ყაბახსა და ცხენბურთზე მეტად საინტერესო მასალები დაგვიტოვა. “ვინც თამაშობას იწყებს, იგი ბურთს დადებს ჩოგანზე, რომელიც მაგრად უჭირავს ხელში, და ცხენს გააჭენებს. იმას ერთი-მეორეზე ყველა დანარჩენები მისდევენ თავიანთი ჩოგნით ხელში. პირველი მოთამაშე თავის წინ მაღლა ააგდებს ბურთს იმნაირად, რომ ბურთი, როცა მიწაზე დავარდება, იმ დროს მოთამაშეც იმ ადგილას მივიდეს, და როცა ბურთი ხელახლა ახტება ზემოთ, მოთამაშე თავისი ჩოგნით უკან გადაისვრის: ყოველი მოთამაშე ამ ბურთისკენ მიაჭენებს ცხენს და ცდილობს სხვებზე წინ დაიჭიროს ბურთი ისე, რომ ცხენიდან არ ჩამოხტეს... ამგვარად თამაშობენ საღამომდის. ეს თამაშობა მეტად სასიამოვნო ვარჯიშობაა და დიდად გასართობი” (არქანჯელო ლამბერტი, “სამეგრელოს აღწერა”. თარგმანი ალ. ჭყონიასი. თბილისი, 1937 წ.). იმავე საუკუნის მეორე იტალიელი მისიონერი დიონიჯო კარლი ქართველებზე წერს: “ამ ხალხის ამგვარ ვარჯიშობაში ნახვას არაფერი სჯობია. პირდაპირ განსაცვიფრებელია მათ მიერ ცხენის ოსტატური, ერთმანეთზე დაუჯახებელი მართვა, მიწიდან ბურთის აღება. ამასთან ისინი ისე დაბლა იხრებიან, რომ ბევრჯერ ვიფიქრე, ესაა გადმოვარდნენ და მიწაზე ზღართანს მოადენენ-მეთქი” (დიონიჯო კარლი, “თბილისის აღწერა”, თარგმანი ბეჟან გიორგაძისა. 1951 წ., კრებული 29). ქართულ ცხენოსნურ ასპარეზობათა ამსახველი არაერთი ტილო (“ჩოგან-ბურთი”, “ყაბახი”, “ნიშანში სროლა”, “ჩოგნით მობურთალი ქალი” და სხვ.) შექმნა ცნობილმა იტალიელმა მხატვარმა დონ კრისტოფორო დე კასტელიმ, რომელიც საქართველოში 1629 წელს ჩამოვიდა და თითქმის ყველა კუთხე მოიარა. ნახატებთან ერთად, უაღრესად მნიშვნელოვანია ავტორისეული წარწერები. მაგალითად, “ცხენოსანთა თამაში” ასეა განმარტებული: “უცქირეთ მათ მშვენიერ ცხენოსნობას, როგორ კარგად მართავენ თავიანთ ცხენებს. ესაა ხელოვნება ცხენოსნობაში, იშვიათად მიღწეული. იგი მოითხოვს დიდი მოძრაობისა და გონების თანაარსებობას. მოთამაშენი როდი ვარდებიან ცხენებიდან”.


* * *
user posted image
user posted image

გაგრძელება იქნება... smile.gif

.....................................................................
* * *
QUOTE (kabo @ 2 Mar 2009, 18:36 )
ცოტაოდენი ისტორიიდან


...ქართველებსა და მათ მონათესავე ტომებს მაღალი საცხენოსნო სპორტული კულტურითა და ცხენთა მოშენება-გაწვრთნის ხელოვნებით ჯერ კიდევ ანტიკურ ხანაში გაუთქვამთ სახელი. ხეთები, სუბარები და მანაელები “განსაკუთრებით განთქმულნი ყოფილან თავისი მეცხენეობით. აქაურ მცხოვრებთ ცხენოსნობაში მეტოქე არა ჰყავდათ მთელ ურარტუში” (ნ. ბერძენიშვილი, ივ. ჯავახიშვილი, ს. ჯანაშია. “საქართველოს ისტორია”. თბილისი, 1946 წ.). გამარჯვებულ მხედართა და ცხენთა სახელები თაობებს გადაეცემოდა, მათზე ლეგენდებს თხზავდნენ, ლექსებს და სიმღერებს უძღვნიდნენ. “ჩვენ გაგვიჭირდება ქართული კლასიკური ლიტერატურიდან რომელიმე ძეგლის დასახელება, დაწყებული “ქართლის ცხოვრებიდან” და დამთავრებული XVIII საუკუნის დასასრულის ნებისმიერი თხზულებით, რომელშიც ქართულ ასპარეზობაზე არ იყოს ლაპარაკი, ხოლო ისეთ ლიტერატურულ ძეგლებში, როგორიცაა “ვეფხისტყაოსანი”, “აბდულმესიანი”, “ამირანდარეჯანიანი” და სხვა, ქართულ ასპარეზობათა ზოგიერთი სახეობა მთლიანი სახით რომ არ იყოს წარმოდგენილი. აღარას ვამბობთ ისეთ ძეგლებზე, როგორიც არის არჩილის, თეიმურაზ მეორის თხზულებანი, სადაც თამაშობათა თუ ასპარეზობათა ნორმების თითქმის მთელი კოდექსია მოცემული” (ვ. სიდამონიძე, “ქართულ ასპარეზობათა ქრონიკები”, თბილისი, 1978 წ.). თვალსაჩინოებისთვის ამ ნაწარმოებებიდან რამდენიმე ფრაგმენტს შემოგთავაზებთ:

“ვეფხისტყაოსანი”: “ვითა ცხენსა შარა გრძელი და გამოსცდის დიდი რბევა, მობურთალსა _ მოედანი, მართლად ცემა, მარჯვედ ქნევა”; “ხელ-მარჯვედ სცემდეს ჩოგანსა, იხმაროს დიდი გმირობა”; “მოასპარეზედ ვინ მგავსო? _ ცუდნიღა უკუთქმანია, გარდამწყვეტელი მისიცა ბურთი და მოედანია”; “ვეღარ გიჭვრეტ ნაბურთალსა, ტანად მჭევრსა, ჯავარ-სრულსა”; “მერე ვიბურთი მოედანს, მინდორით შემოქცეულ-მან”; “ჩემსა სიმცროსა გამზრდელნი სამუშაითოდ მზრდიდიან, მასწავლეს მათი საქმენი, მახლტუნდებიან, მწვრთნიდიან”.

“აბდულმესიანი”: “სხვათა მძლეველი თვით უძლეველი, მძლედ მორკინალი”; “ჩანს მარგალიტი, ართუა ლიტი, ოდენ ბურთისა საბურთალისა”.
“ამირანდარეჯანიანი”: “მშვილდოსანსა ყველასა მზეჭაბუკი სჯობდა, მოასპარეზესა ყველასა იმარინდო სჯობდა, ოროლითა მომღერალთა ყველასა ორდავარელი სჯობდა, ცხენოსანსა ყველასა დორად დილამი სჯობდა, მონადირესა ყოველსა მოსორ ნადირის ძე სჯობდა, მოჭადრაკესა ყველასა ამირ-იამანელი სჯობდა, მცურავსა ყველასა ღამარ ღაზნელი სჯობდა”.

“ქართლის ცხოვრება”: “ესე დავით წელიწადის მოქცევამდე ესრეთ წაემჯობინა ყოველსა მშვილდოსანსა, ცხენოსანსა და მცურავსა მოასპარეზესა”; “კაცი... ჰაეროვანი, ძალითა ფრიად ძლიერი და მორკინალი, რჩეული საჩინო და მოისარი ხელოვანი”.

“რუსუდანიანი”: “დაიბადა ვაჟი ცისკრის უნათლესი, ლომის მონაკვეთი საფალავნოდ შექმნილი ჯიშმედი ძე ხელმწიფისა, რომელიც ჭაბუკობას მიღწეული, ცხენს არბევდა და ყაბახს ესროდა... ნადირობდის, ბურთაობდის და ასპარეზობდის”.

“არჩილიანი”: “ჩოგნის მოხვრეტა, მობანდვა, სწორისა ბურთის გამოჭრა, ბურთაობის დროსა ასპარეზს პირმხიარული გამოჭრა”; “ბურთაობა, ყაბახის სროლა, ვის რა ასპარეზს ენება”.

“შაჰნავაზიანი”: “შეიქნა სროლა ყაბახთა, არბევენ ბედაურებსა”; “ბურთობდის და ნადირობდის, არ მიაჩნდის სხვა საქმარი”.

“დღისა და ღამის გაბაასება”: “გითხრა სროლა ყაბახისა, მოჭირვებით ბურთობანი”; “მობურთალს ბურთი შეუგდონ შუაზედ მოედანსაო, იწყონ მოჭირვით ბურთობა, ცდილობდნენ გარდახრასაო”...


user posted image
user posted image

..................................................................
* * *
QUOTE (noemberi @ 28 Feb 2009, 00:53 )
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

................................................................
* * *
QUOTE (kabo @ 15 Mar 2009, 11:05 )
QUOTE (kabo @ 28 Feb 2009, 23:30 )
ვარჯიში

user posted image
user posted image


user posted image
user posted image


user posted image
user posted image

.....................................................
* * *
QUOTE (noemberi @ 28 Feb 2009, 23:17 )
ესე სუხიშვილების ცეკვას არ გავს, მაგრამ ესეც ქარტული საბრძოლო ხელოვნება არის.


user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

..................................................................

.........................................................................
* * *
QUOTE (kabo @ 18 Feb 2009, 17:20 )
ქ. ბათუმი საქართველოს ჩემპიონატი საბრძოლო ჭიდაობაში

user posted image
user posted image

user posted image
user posted image

user posted image
user posted image

user posted image
user posted image

user posted image
user posted image

user posted image
user posted image

user posted image
user posted image



........................................................
* * *
* * *
user posted image
user posted image

user posted image
user posted image


* * *
user posted image
user posted image


* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
QUOTE (kabo @ 5 Mar 2009, 11:32 )
საქართველოს სახელმწიფო მუზეუმში ინახება ურარტუში აღმოჩენილი ქვის სტელა ლურსმული წარწერით, რომელიც აკადემიკოსმა გიორგი მელიქიშვილმა ამოიკითხა. დასტურდება, რომ ურარტუს სახელმწიფოში გამართულ შეჯიბრებებში (მათ შორის, ცხენით ხტომასა და მშვილდ-ისრის ტყორცნაში) ხშირად მეფეებიც მონაწილეობდნენ და იმარჯვებდნენ. წარწერა გვამცნობს მენუასა და არგიშტის მეფობის დროინდელ ასპარეზობათა ამბებს. გიორგი მელიქიშვილის აზრით, “უეჭველია, რომ ურარტუში დიდი შეჯიბრებები იმართებოდა ცხენოსნობაში”.

..........................................................
* * *
QUOTE (kabo @ 23 Dec 2008, 13:40 )
..........................................................
* * *
მოკლე ვიდეო რგოლი................

http://www.allvideos.ge/video.php?uid=FKIHHPGMNL
* * *
კიდევ ერთი გადაღებების დღე დამთავრდა, მაგრამ წინ უამრავი სამუშაო გველის............................

................................................................

* * *
QUOTE (banzai @ 28 Jul 2008, 03:02 )
user posted image
user posted image

..................................................................



* * *
QUOTE (kabo @ 21 Dec 2008, 03:42 )
ახალი ვიდეო

საპატრიარქო, ქართული საბრძოლო ხელოვნება და ფერეიდნელები

http://allvideos.ge/video.php?uid=MRSQMWNTUS

.....................................................

* * *
QUOTE (kabo @ 21 Dec 2008, 03:56 )
.....................................................

...................................................

* * *
QUOTE (kabo @ 4 Mar 2009, 02:23 )
ცოტაოდენი ისტორიიდან


სპორტულ ასპარეზობათა შესახებ საინტერესო ცნობებს ვხვდებით სულხან-საბა ორბელიანის, გრიგოლ ორბელიანის, ილია ჭავჭავაძის, აკაკი წერეთლის, ვაჟა-ფშაველას და სხვა ცნობილ მოღვაწეთა ნაწარმოებებში. ტრადიციულ ტურნირებზე და სახელოვან ათლეტებზე მოგვითხრობენ XIX საუკუნის ქართული ჟურნალ-გაზეთები: “ივერია”, “დროება”, “ცისკარი”, “კვალი”, “იმედი”, “საქართველოს მოამბე”, “სასოფლო გაზეთი” და სხვ. ამ პუბლიკაციებში და სხვა მასალებში ფართოდაა წარმოდგენილი უძველესი ქართული თამაში ლელო, რომელიც ძალიან ჰგავს ინგლისურ რაგბის. ძველად ლელოს ვრცელ მინდორზე თამაშობდნენ. სოფელი სოფელს ეჯიბრებოდა, უბანი _ უბანს, ცოლიანები _ უცოლოებს, წვეროსნები _ უწვეროებს. მეტოქეთა პოზიციების დამლაშქრავს ანუ ლელოს გამტანს გამორჩეულ პატივს მიაგებდნენ და ლელოს ბურთით ასაჩუქრებდნენ.

ლელოს მეტწილად გურიაში, სამეგრელოსა და იმერეთში მისდევდნენ: “კვირაცხოვლობას ჩვეულებრივი ბურთაობა გამართეს გურულებმა და მეგრელებმა კახაბერში, სადაც დიდძალი საზოგადოება შეიკრიბა, ზოგნი მოთამაშენი და ზოგნი კიდევ მაყურებელნი... თამაშმა მთელ სამ საათს გასტანა. მოთამაშენი სიმღერით, ცეკვით და დამბაჩების სროლით დაბრუნდნენ სახლში” (გაზეთი “ივერია”, 1899 წ., ¹ 92). საქართველოს ცალკეულ კუთხეებში სხვადასხვა დროს გავრცელებული ყოფილა ჯილდაობა (საჯილდაო ქვის აწევა), ჭოროლა (ბურთის თამაში ყვანჭებით), მუშაითობა ანუ ყირამალობა (“მუშაითი საბელზე მოთამაშეს ეწოდება” _ სულხან-საბა ორბელიანი), მუშტი-კრივი, ყვანჭის ცემა (“ცხენდაცხენ ბურთაობა მოკაუჭებული ჯოხებით” _ შალვა დადიანი), მოძრავი თამაშობანი (ლახტაობა, ღოჯაობა-ლოჭაობა, რიკაობა, ოთურმა, შურდული, გრძელი ვირი და სხვ.).


user posted image
user posted image



* * *


user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
დასვენება smile.gif


user posted image
user posted image


* * *
ესეც მკერდაობა. იყო მებრძოლის ერთგვარი ვარჯიში, ორივე ხელი უკან ჰქონდათ და მკერდითა და ფეხებით იბრძოდნენ smile.gif


user posted image
user posted image



* * *


სვანეთში........მთის მწვერვალზე...........smile.gif


user posted image
user posted image

............................................................
* * *
QUOTE (kabo @ 27 Feb 2009, 17:35 )
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *




"რუსთავი 2" დილის ეთერი


http://www.allvideos.ge/video.php?uid=NSVURXOUVT





* * *
QUOTE (kabo @ 11 Mar 2007, 13:58 )
ასე მიმდინარეობს გადაღებები yes.gif

.......................................................
* * *
user posted image
* * *
QUOTE (kabo @ 27 Feb 2009, 23:38 )

user posted image
user posted image


user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *


კავშირი ~ქართული საბრძოლო ხელოვნება~ საჯარო სკოლებში ფილმ ~შავფაროსნების~ ჩვენებებს გამართავს

კავშირი ~ქართული საბრძოლო ხელოვნება~, საბრძოლო ხელოვნების ტრადიციების აღდგენის მიზნით, საჯარო სკოლებში ფილმ ~შავფაროსნების~ ჩვენებებს გამართავს.
როგორც ~ინტერპრესნიუსს~ კავშირის წარმომადგენელმა ბაქარ ნათენაძემ განუცხადა, სკოლებში ფილმ ~შავფაროსნების~ მიზანია, მაქსიმალურად მოხდეს მოზარდების დაინტერესება ქართული საბრძოლო ხელოვნებით.
~ქართული საბრძოლო ხელოვნება ჩვენი კულტურის ისეთივე მნიშვნელოვანი ნაწილია, როგორც ქართული ცეკვა, სიმღერა, ხატწერა, რეწვა და მრავალი სხვა. თითოეული ჩვენგანის ვალია, გავუფრთხილდეთ ეროვნულ ფასეულობებს და არ მიეცეს დავიწყებას~,_აღნიშნა ბაქარ ნათენაძემ.
ფილმ ~შავფაროსნების~ პირველი ჩვენება გაიმართა დღეს 27.02.09წ, 13.00 საათზე, დიდ დიღომში მდებარე #186-ე საჯარო სკოლაში .
kabo
მოაზროვნე


****
ჯგუფი: Registered
წერილები: 598
წევრი No.: 23438
რეგისტრ.: 20-September 06

გამოგზავნილია: 17 Mar 2009, 00:01  #12982360      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · ვებგვერდი
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
Tornike Alashvili
Iberi


*****
ჯგუფი: Members
წერილები: 4857
წევრი No.: 28213
რეგისტრ.: 12-January 07

გამოგზავნილია: 17 Mar 2009, 17:42  #12990059      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · ვებგვერდი
ხრიდოლისტებს-გაუმარჯოს!!! smile.gif

გფარავდეთ უფალი


--------------------
საქრთველო –ევრაზიის ოქროს კვეთა
kabo
მოაზროვნე


****
ჯგუფი: Registered
წერილები: 598
წევრი No.: 23438
რეგისტრ.: 20-September 06

გამოგზავნილია: 17 Mar 2009, 22:25  #12993093      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · ვებგვერდი
Tornike Alashvili

მოგესალმებით
ხრიდილისტები არ ვართ smile.gif ჩვენ ვართ კავშირი" ქართული საბრძოლო ხელოვნება" და არა ხრიდოლი რადგან ხრიდოლი მისი ერთ-ერთი შემადგენელი სახეობაა არის, ის ცალი ხელით კრივია რომელიც მე-19 საუკუნის საქართველოში იყო გავრცელებული, ისიც ერთმანეთში ხუმრობის სახე ქონდა, აბა მოდი ერთი ხელით შევეჯიბროთ ერთმანეთსო. ხრიდოლი პრინციპში მოგონილი სახელია, მაგრამ დასაწყისში თუ კარგი იყო პოპულარიზაციისთვის, საბოლოო ჯამში არ შეიძლება რომ ხრიდოლი დაერქვას ქართულ საბრძოლო ხელოვნებას. როგორც ქართული ცეკვა არსებობს და მისი შემადგენელი ნაწილები არიან სხვადასხვა ცეკვები: განდაგანა, მთიულური, აჭარული, სამაია .........., აქაც ზუსტად ასევეა, ასე მითხრა კონკრეტულად ქართული საბრძოლო ხელოვნების ხელმძღვანელმა ლაშა კობახიძემ. smile.gif

This post has been edited by kabo on 17 Mar 2009, 22:52
batu64
Newbie


*
ჯგუფი: Registered
წერილები: 1
წევრი No.: 86878
რეგისტრ.: 17-March 09

გამოგზავნილია: 17 Mar 2009, 23:30  #12993985      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა
QUOTE (guro789 @ 13 Mar 2009, 13:03 )
ვინმემ რა მე თუ იცით ხრიდოლის შესახებ??? მინდა ჩემი შვილი შევიყვანო. რამდენად კარგია ან ცუდია და რამე საერთოდ,
რომ მომაცოდოთ ინფორმაცია.
მადლობა ყველას ვინც გამომეხმაურება!!

მე მოგაწვდით ინფორმაციას ხრიდოლის შესახებ. ჩემი ბიჭი შეიძლება ითქვას ხრიდოლის დარბაზში დაკაცდა და დაწვრილებით ვიცი ხრიდოლის შესახებ ყველაფერი. თორმეტ წლამდე კარატეზე დამყავდა და ერთ მშვენიერ დღესაც ჩვენმა მწვრთნელმა ხრიდოლის გუნდი გამოიწვია ბრძოლაში. დიღომის საჭიდაო დარბაზში ჩატარდა შეჯიბრი. ორმოცდაათამდე კაცით მივედით. იმათაც ერთი მაგდენი დაგვახვედრეს. მოკლედ ბევრი რომ არ გავაგრძელო 14 წონით კატეგორიაში ჩატარდა შეჯიბრი და 13 ხრიდოლმა დაგვამარცხა. იმის შემდეგ ვეღარ მივიყვანე ჩემი ბიჭი თავის მწვრთნელთან, გადამაყვანინა თავი ხრიდოლზე და აღარ მოსცილებია ხრიდოლის ბიჭებს. სამწუხაროდ საზღვარგარეთ მოუწია სწავლის გაგრძელება და ვეღარ ვარჯიშობს. გეტყვი რაც ვიცი ხრიდოლის შესახებ. როგორც ვიცი ხრიდოლის ძველად ერთგვარი დუელი იყო და ვინც დუელში გამოიწვევდა ცალი ხელით ეჩხუბებოდა ორი ხელით მოჩხუბარ მეტოქეს ( იოსებ გრიშაშვილი აღწერს ასე). როგორც ხრიდოლის ფედერაციის ხელმძღვანელმა ნუკრი მჭედლიშვილმა მითხრა "ხრიდოლის" წესებით ომი დაგვებედა ქართველებს, დასაბამიდან ეგრე ვიბრძოდით, ჩვენზე მეტნი იყნვევნ, ხმალიც და მუშტიც იმათი გვჭარბობდა, მაგრამ მაინც ვერ გაგვტეხესო. ამის გამო 1997 წელს ხრიდოლის სახელწოდების ქვეშ ქართული საბრძოლო ხელოვნების ოთხი ტრადიციული სახეობა გააერთიანეს (ჭიდაობა, რკენა - ხევსურული ჭიდაობა, კრივი და ფარიკაობა). ძალიან ძლიერი სისტემაა ხრიდოლი. ხრიდოლის საიტიც არსებობს შედი და იქ უფრო ზუსტად ნახავ ყველაფერს. www.khridoli.ge
kabo
მოაზროვნე


****
ჯგუფი: Registered
წერილები: 598
წევრი No.: 23438
რეგისტრ.: 20-September 06

გამოგზავნილია: 18 Mar 2009, 12:28  #12998445      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · ვებგვერდი
ქართული საბრძოლო ხელოვნების საიტი

www.mtavari.ge




www.mtavari.ge
* * *
"საბრძოლო იარაღები", .... მოდით დავიწყოთ ცულისგან.

ცენტრალურ-ამიერკავკასიური ცული, საბრძოლო იარაღი, რომელსაც აქვს მომრგვალო სამუშაო პირი და მაღალი, ოვალური სატარე ნახვრეტი. ძვ. წ. III ათასწლეულიდან გავრცელებული იყო ცენტრალურ ამიერკავკასიაში. გავრცელების საზღვრები ჩრდილოეთით - კავკასიონის ქედი, აღმოსავლეთით - ნუხა-მინგეჩაურის ზოლი, სამხრეთით - მდ. არაქსის შუა წელი, დასავლეთით - ძირითადად სურამის ქედი (იშვიათად ამ ფარგლებს გარეთაც). შემდგომშიც, როდესაც ამ რეგიონში მატერიალური კულტურის რამდენიმე ლოკალური ვარიანტი ჩამოყალიბდა, ბრინჯაოს ცული ამ ტერიტორიისათვის ერთი და იგივე სახისა იყო. დაახლოებით ძვ. წ. VII საუკუნეში ამ ტიპის ცული ცენტრალურ ამიერკავკასიაში სრულად გაქრა. მისი ადგილი კოლხური ცულის ფორმის რკინის ცულმა დაიკავა.
კოლხური ცული, გვიანდელი ბრინჯაოსა და რკინის ხანის (ძვ. წ. XV-VI სს.) კოლხური კულტურის ერთ-ერთი ძირითადი განმსაზღვრული ბრინჯაოს იარაღი, რომელსაც ექვსწახნაგა ტანი და წვეტიან-ოვალური სატარე ხვრელი აქვს. კოლხური ცულის ტიპოლოგიური კლასიფიკაცია მოცემული აქვთ რ. ვირხოვს, ე. შანტრს, პრასკოვია უვაროვას, ფ. პანჩარს, ოთარ ჯაფარიძეს, ე. კრუპნოვს, დ. ქორიძეს და ბ. ტეხოვს.

კოლხური ცული უნივერსალური იარაღი იყო. იყენებდნენ როგორც სამეურნეო ცხოვრებაში, ისე საომრად. გრაფიკული დეკორით შემკულ ცულებს საომარი და საკულტო დანიშნულება ჰქონდა. კოლხურმა ცულმა განვითარების ხანგრძლივი და რთული გზა განვლო. ძვ. წ. II-I ათასწლეულის მიჯნაზე იგი საბოლოოდ ჩამოყალიბდა და არსებითად არ შეცვლილა. კოლხური ცული გვხვდება სამარხებში (თლი, ყობანი, პალური, მუხურჩა, ყულანურხვა, ოჟორა), განძებში (ორდუ, ბიჭვინთა, ლიხნი, ოყურეში და სხვა). სულ 100-ზე მეტი განძია. ნაწილი შემთხვევითაა აღმოჩენილი. ყველაზე ადრეული კოლხური ცულის შემცველი განძებია ურეკის, პილენკოვოს, ბიჭვინთის, გაგრის ერგესი, მახუნცეთისა და სხვა. ძვ. წ. IX საუკუნის II ნახევრიდან ჩნდება გრაფიკული დეკორით შემკული საომარი საკულტო კოლხური ცულებიც. დეკორი პლასტიკური ფორმასთან ორგანულადაა შერწყმული. სხვადასხვა ზომის წახნაგზე დეკორი სიმეტრიულადაა განაწილებული და ერთ მთლიან კომპოზიციად აღიქმება. გამოსახულია ირემი, ცხენი, ძაღლი, გველი, თევზე, ბაყაყი, ფრინველი, სვასტიკა, ჯვარი, ვარსკვლავი და სხვა. ყიუს თავზე ზოგჯერ მოთავსებულია სკულპტურული გამოსახულება. კოლხური ცულის გრაფიკულ დეკორში ასახულია უძველესი ქართული რელიგიური და მითოლოგიური წარმოდგენები.

გრავირებული კოლხური ცულები (ძვ. წ. IX ს.) ბრინჯაოს სხვა ნივთებთან ერთად პირველად აღმოჩნდა 1869 წელს ყობანში (ჩრდილოეთი ოსეთი). აღმოჩენის ადგილის მიხედვით ეწოდა ყობანური ცული, ხოლო შესაბამის კულტურას - ყობანური კულტურა. შემდეგ წლებში დასავლეთ და აღმოსავლეთ ტერიტორიაზე მიკვლეულია კოლხური ცულის ყველა ფორმა (ძვ. წ. XV-VI სს.), მ. შ. ყობანში აღმოჩენილი ცულის ვარიანტიც. აღსანიშნავია, რომ კოლხური ცულის ჩამოსასხმელი ყალიბები მხოლოდ საქართველოს ტერიტორიაზეა აღმოჩენილი (თაგილონის განძი, თელოვნის განძი), 30-იან წლებში მას კოლხური ცული უწოდეს. დაადგინეს (ბ. კუფტინი, ო, ჯაფარიძე, დ. ქორიძე, თ. მიქელაძე), რომ ამ ცულების სამშობლო კოლხეთია.




user posted image


user posted image

* * *
user posted image
* * *



ხევსურული ხმალი შედგება შემდეგი ნაწილებისგან: ვადანი, სახელური (ტარი) -ხეტარი, სახელურის ბოლო - ვაშლი, სახელურის ღილი - დვარი, ალესილი პირი - ფხა, ყუა - პირის საპირისპირო მხარე, საშარი - წვერი, ღარები და ზურგი ზოგიერთ სახეობას. ხმლის პირი (ფხა) ხსირად დადაღულია წარწერებით, რომლებსაც ხევსურულად "ლიშანი" ეწოდება. ხმლის ქარქაში ხისგანაა დამმზადებული და კემუხტით (ტყავითაა) შემოხვეული. ხევსურები მას თვითნაკეთი თითარითა და ვერცხლის ზედნადებით ალამაზებდნენ.


user posted image
user posted image
* * *

user posted image
user posted image
* * *

გურამ ქაჯაია და ლაშა კობახიძე

user posted image
user posted image
* * *
ხევსურული ფარი მრგვალია და ზომით მცირე. მას ოსტატები ამზადებენ ფურცლოვანი რკინისგან. ხევსურულ ფარებზე თითქმის ვერ ვხვდებით წარწერებს, დევიზებს, ოქროსა და ვერცხლით მოჭედულობებს. ხევსურულ ფარებზე ხდებოდა ჯვრებისა და სწორკუთხედების გამოჭედვა. ფარის საფუძველს - ფუძეს წარმოადგენდა ხარის ქედის ტყავი, ფურცლოვანი რკინა, ან სპილენძი; ფარის წინა მხარეზე განლაგებული იყო ოთხი ჯვრისებური ზედსადები ე.წ. რკინის ხიდები - აუცილებელი პირობაა ფოლადის ბრტყელი კიდურა რგოლი. ამ ზოლოვან ზედსადებებზე დევს მრგვალი - გუმბათი, რომელიც გამობერილია და ეწოდება გუმბათის ვაშლი. ხევსურთა თქმით გუმბათი დარტყმების ამორტიზირებას ახდენს და წარმოადგენს ფარის დამჭერი ხელის საუკეთესო დამცველს. ფარის წინა მხარის კიდეებზე მოქლონებით შემოვლებულია და მაგრდება ერთი, ორი ან სამი რკინის მრგვალი ფირფიტა - გირგოლები, რომლებსაც გააჩნიათ ქუდოვანი მოქლონები.

ხევსურულ ფარს შიგნიდან აქვს ქეჩისგან ან ნაბდისგან დამზადებული ბალიში - სადები. უკნიდან მაგრდებოდა ღვედის გრძელი საკიდი და სახელური - საბღუჯი. ხევსურებმა შემოინახეს ტყავისაგან ფარის დამზადების თავისებური ხერხი. ახალდაკლული ხარის ტყავს ჯოხებით სიფართით ასწორებდნენ. გასწორებული ტყავიდან ამოჭრიდნენ ფარისათვის ნაჭერს. მრგვალი ფორმის ნედლ ტყავს გაჯღინთავდნენ მურით - ხარშავდნენ მურთან ერთად რათა გაეშავებინათ - ამ ტყავს დღეღამის განმავლობაში ტოვებდნენ მურთან ერთად და შემდეგ აშრობდნენ.

ფარების დამზადება ითხოვდა ოსტობას და გამოცდილებას. ფარს ამზადებდა არა ნებისმიერი ხევსური, არამედ მხოლოდ მჭედელი - მესაჭურვლე, რომელიც გაწაფული იყო ამ საქმეში. მზა ფარს რამდენიმე დღით ჰკიდებდნენ ბუხრის ზემოთ, რათა იგი შებოლილიყო. ამ გარემოებამ ასახვა ჰპოვა ლიტერატურულ ძეგლებშიც, რომელთა თანახმადაც შუა საუკუნეებში ქართველ მთიელებს, კერძოდ, ხევსურებსა და ფშავებს ყარაკალგანელებს, ანუ შავფარიანებს უწოდებენ.
* * *
user posted image
user posted image
* * *
user posted image
user posted image
* * *
ლაშქრობა ლაშიჭალში

user posted image
user posted image

This post has been edited by kabo on 18 Mar 2009, 12:39
kabo
მოაზროვნე


****
ჯგუფი: Registered
წერილები: 598
წევრი No.: 23438
რეგისტრ.: 20-September 06

  გამოგზავნილია: 19 Mar 2009, 18:03  #13013840      · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ელფოსტა · ვებგვერდი



ყურადღება!

საიტი
www.mtavari.ge

გადადის ახალ სერვერზე, ბოდიშს გიხდით შეფერხებების გამო.






This post has been edited by kabo on 19 Mar 2009, 18:06
0 წევრი ათვალიერებს ამ თემას (0 სტუმარი და 0 უჩინარი წევრი)
0 წევრი:
Topic Options Pages: (83) « პირველი ... 63 64 [65] 66 67 ... ბოლო » გამოხმაურება · ახალი თემა · ახალი გამოკითხვა

 



ფორუმის ინტერნეტთან კავშირს უზრუნველყოფს: კავკასუს ონლაინი
[ Script Execution time: 1.1335 ]   [ 11 queries used ]   [ GZIP Disabled ]