ერთი იდეა დამებადა."ჰოვერკრაფტს"(ხომალდს ჰაერის ბალიშებზე) აქვს ნაკლი ის,რომ შეზღუდული არიან ღელვის დროს.თან როგორც ერთ ერთ ვიდეოში თქვა ერთმა რუსმა სპეციალისტმა,"ზუბრს" შეუძლია თეორიულად იმოძრაოს ნებისმიერი სიჩქარით,მაგრამ 90 კმ/სთ-ს მერე ყვინთავსო...ესეიგი უნდა ვივარაუდოთ,რომ მის ცხვირა ნაწილში ასეთ სიჩქარის დროს ჰაერის ბალიშის წნევა ეცემა მყისიერად და ხომალდი იწყებს ყვინთვას

ამიტომ ჩემი აზრით საჭირო იქნება მანდ დამატებითი ამწევი ძალის შექმან და ეს შეიძლება იყო ჩვეულებრივი ფრთა

ან თუნდაც დასაკეცი ფრთა.საერთოდ ჩემი აზრით ფრთების დაყენება ზედ რაღაც სიჩქარის დროს შეამცირებდა ჰაერის ბალიშის აუცილებელ წნევასაც.და სავარაუდოთ ღევის დროსაც არ შეექმენბოდა პრობლემები.მარგა ასეთი კონსტრუქცია ნებისმიერ შემთხვევაში ვერ იქნება სადესანტო ხომალდი.საუბარია ხომალდსაწინააღმდეგო იარაღით აღჭურვილ ხომალდზე.ცდები და გათველბი იქნება საჭირო იმისათვის,როგორ იმოქმედებს ფრთების არსებობა მანევრების დროს...
ახლა გადავხედოთ ეკრანოპლანს.ეკრანოპლანს არა აქვს ეკრანული ეფექტი დაბალ სიჩქარეზე.შესაბამისად ხდება იძულებით შექმნა ფრთის ქვეშ საჭირო წნევის.შედეგად ვხედავთ რაც გამოდის

ამიტომ ჩემი აზრით შეიძლება ფიქრი სხვა ავრიანტზე.კერძოდ შვეულმფრენის მზიდი ხრახნის გამოყენებაზე

რომელიც შექმნის ამწევს ძალას დაბალ სიმაღლეზე დაბალ სიჩქარის ან ადგილზე დგომის შემთხვევაში.არ ვიცი რა მინიმალურ სიმაღლეზე შეუძლია ფრენა შვეულმფრენს,მაგრამ არა მგონია შეეძლოს მაქსიმალური სიჩაქრით მოძრაობა ზღვის ზედაპირიდან ვთქვათ 3-5 მეტრზე.შვეულმფრენისა და ეკრანოპლანის ერთგავრი ნაზავი ჩემია ზრით მას შეძლებს და სამართავადაც უფორ მარტივი უნდა იყოს ეკრანოპლანზე,ან შვეულმფრენზე დაბალ სიმაღლეზე.სიჩქრაის აკრეფის სემდგომა არ დაჭირდება მზიდ ხრახნს ძარვის მუშაობა.შეიძლება გაეთიშოს გადაცემა და იფინოს როგორც გიროპლანმა.ეს საშიალებას მოგვცემდა შევქმნათ სწრაფი და მანევრული საშუალება,რომელიც იქნება საკმაოდ ძნელი აღმოსაჩენი რადიოჰორიზონტის მირმა ფრენის დაბალი სიმაღლის გამო