მოკლე ისტორია 190E 2.3-16 valve & 2.5-16 valve "Cosworth" შესახებ
70 წლების დასასრულს მერსედესმა მადაწყვითა მონაწილეობა მიეღო ძალიან ცნობილ და პრესტიჟულ ავტო შეჯიბრში RALLY-ში და ამისათვის შექმნეს მოდელი W201. სპესციალურად ამისთვის მერსედესმა ცნობილ ბრიტანულ სპორტული ანტომობილების ქარხანას Cosworth-ს დაუკვეთა ამ შეჯიბრისთვის ძრავი, შეიქმნა შედარებით არამერსედესული პატარა ზომის ძარა და შეკიდულობა. განსაკუთრებული ყურადღება მიექცა მანქანის წონასა და უკანა შეკიდულობას რომელიც მრავალბერკეტულია! (ფედერაციის რეგლამენტების გამო) იმდენად გაამაღთლა მერსედესმა ეს შეკიდულობა გამოიყენა შემდგომ მოდელებშიც (R129;W124; W202)
ამ დროისთვის იგივე შეჯიბრისთვი ცნობილმა ბრენდმა AUDI - იმ წარმოადგინა თავისი მოდელი, მექანიკური კომპრესორიანი ძრავით და Quattro სისტემით (პირველად ავტოინდუსტრიაში მსუბუქი მანქანა ოთხივე გამწევით)
აშკარა იყო მერსედესი ვეღარ გაუწევდა კონკურენციას და გამარჯვების შანსები ძალიან მცირე იყო არამარტო მერსედესისთვის.
რთულ სითუაციაში აღმოჩნდა მერსედესი! დანახარჯები ძალიან დიდი იყო და ამდროს უარი უნდა ეთქვა მონაწილეობაზე რომელიც არამარტო ფინანსურ დანაკარგებს გულისხმობდა აქ პრესტიჟი არანაკლებ ნიშვნელოვანი იყო!
და გამოსავალი იპოვა!!
გადაწყდა რომ მერსედესი არანაკლებ ცნობილ შეჯიბრში მიიღებდა მონაწილეობას Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM)
რათქმაუნდა ის ძრავი აღარ გამოდგებოდა ამ შეჯიბრში და ისევ ძრავზე მიდგა საკითხი
თავიდან Cosworth-მა საბაზოდ გამოიყენა მერსედესი ძრავი შეცვალა ბლოკი მსუბუქი შენადნობის და ზედა ბლოკი, სარქველების რაოდენობა 8-დან გაიზარდა 16 ცალამდე რამაც მოითხოვა შესაბამისად გამანაწილებელი ღერძის დამატება. ძრავი გახდა DOCH ტიპის 2.3 L 16 კლაპნიანი "185 ცხ/ძ (137 კ/ვტ) 6 200 ბრ/წთ; (235 ნ/მ) 4 500 ბრ/წთ. ეს ძრავი რალისთვის იყო მაგრამ არა DTM-სთვის. ანის გამო Cosworth-მა კიდე დაამუშავა ძრავი და საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელიც მიიღო, შეცვალა ბლოკის მოცულობა და გახდა 2,5 და შეიცვალა ბრუნვატა რიცხვის მაჩვენებელი და გახდა 7000 ბრ.წთ. ამან გამოიწვია 17 ცხ/ძა. (12.5კ/ვტ ) მატება და შეადგინა 202 ცხ/ ძალა მაქსომალური სიჩქარე 250 კმ/სთ და აჩქარება შეადგენდა 8 წამს 100კმ/სთ-მდე. ეს განკუთვნილი იყო ევროპის ბაზრისთვის კატალიზატორის გარეშე! მაგრამ შემდგომ მოხდა კანონის ცვლილება ეკოლოგიასტან დაკავშირებით და მერსედესი იძულებული იყო ცაედგა კატალიზატორი რამაც გამოიწვია ცხ/ძალების 197 ჩამოყვანა!
ეს ძრავი იყო საბაზო ძრავი DTM-სთვის.
მერსედესს ძალიან არმოსწონდა რომ მისი სპორტული მოდელის ძრავის თავუკა ”გალოვკაზე” ინგლისური სპორტული ავტომწარმოებლის ლოგო იყო ამოტვიფრული.
(ეს სხვატაშორის ყველაზე არიყო ესე)
მიღწევები!
მერსედესმა ამ მოდელის პოპულარიზაციისტვის მოაწყო საჩვენებელი გარბენი 50 000 კმ-მანძილზე ნორდში. სადაც 3 მოდელზე მხოლოდ მცირედი ცვლილებები შევიდა საბაზო მოდელისგან განსხვავებით: მოიხსნა გვერდითი სარკეები, მანქანის კლირენსი შემცირდა 60%,მოიხსნა შუშის საწმენდი და მხოლოდ 2 პილოტის საშუალებით და ყოველგვარი ტექნიკური დახმარების გარეშე შეუჩერებლივ მერსედესმა დაამყარა მსოფლიო 3 რეკორდი (უფლება ქონდათ მარტო ძრავში შეეცვალათ ზეთი,გამოეცვალათ საბურავები და ჩაესხათ საწვავი)
საშუალო სიჩქარემ შეადგინა 138,06 მილ/სთ (221,76კმ/სთ)
მანქანას ქონდა უნიკალური ტვისება. მისი აეროდინამიკული წინაღობის კოეფიციენთი შეადგენდა 0,32 რაც მაშინდელი 4 კარიანი სედანებისთვის წარმოუდგენელი იყო და ეს ციფრები მართო სპორტული კლასის მანქანებს განსაზღვრავდა და არა სედანებს 0,40 ზემოთ ეკუთვნოდა სედანებს.
ეს მანქანები ისევე როგორც სერიული აღჭურვილი იყო ხიდის დიფერენციალის პნევმატიური ბლოკირებით რომელიც ელექტრონულად იმართებოდა იგივე ASD და დამატებით სამი მაჩვენებლის ეკრანით (დაჩიკით) ესენია: ზეთის ტემპერატურის მაჩვენებელი, ვოლტმზომი და წამმზომი!
ეს ინფო დავდე იმათთვის ვინც W201-ს იგივე 190 პაზორნი მაქანას ეძახის და არცკი იცის რატო შეიქმნა!!! აქ რო ტაქსისტები უბანძებენ სახელს
დიდი მადლობა ვისაც წაკითხვა არ დაეზარა!!!

This post has been edited by Benco on 22 Feb 2010, 13:41