Gio_J რავი მეც მეგდო ზეთი და ნიკას ვკითხე ფეიქრებზე როა და მე სულ მაგას ვუსხავ კლიენტებსო(თავის მანქანაში იასნია არ ჩაასხავს)
მართლა ის ჰაერის ფილტრის პლასმასები რო მომეცი. მე არარ მჭირდება. და რაც არ მომეცი დანარჩენი ნაწილები იშოვე? კომპლექტში იყოს. ან შენთან ეგდოს ან ჩემთან. თუ არც გიძებნია?
აქაც ეგდოს.
სწორი შიფტვა როა იქ დავწერე
იტოგში. ეს თემა კი გორსკიმ გახსნა მაგრამ ჩემი წამოწყება იყო. სხვა თემაში ვიკით ხე და მერე აქ გავხსენით.
და რისი თქმა მინდა. ყველაფერი წამოვიდა იქიდან რომ ჩემმა თანამშრომელმა ძალიან მაღალ დონეზე იცის მათემატიკა და ფიზიკა. ასევე ევასება მანქანები. პრაქტიკულად დიდი გამოცდილება არ აქვს მაგრამ თეორიები ბევრი იცის.
ჩემს თანამშრომელს ვკითხე შუფთა თეორიულად როდის არის სწორი დაშიფტვა თქო.
დავიწყეთ დიდი მსჯელობა, მრუდწირული გრაფიკებით და რავი რა....მაგრამ დროის სიმცირის გამო ვერ მოვასწარით ჩამოყალიბება და ვიკითხე ჰონდას კლუბში(უძლიერესში) მას შემდეგ ბევრი ინფორმაცია მოვიძიე. ბევრის აზრი მოვისმინე. შემდეგ კვლავ თანამშრომელთან ვითვალეთ ფორმულები და გამოვედით დასკვნამდე.(რა და როგორ ვითვალეთ მაგას ნამდვილად ვერ დავწერ აქ იმიდტომ რომ ძაან ბევრი იქნება საწერი)
ესეიგი ჩემს მანქანას HONDA CIVIC D15B2 აქვს 119 NM=ნმ(ნიუტონ მეტრი) 4500rmp-ზე. და რათქმაუნდა ეს არის ჩემი მანქანის თორქი.
D15B2
Found in:
1988–1991 Honda Civic GL/DX/LX
1988–1991 Honda Civic Wagon Wagovan/DX
1988–1991 Honda CRX DX
1992–1995 Honda Civic LSi Hatch/Saloon (European Market)
1992–1995 Honda Civic DXi Hatch/Saloon (European Market)
1990–1995 Honda Concerto (European Market)
Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in)
Bore and Stroke : 75 × 84.5 mm (3.0 × 3.33 in)
Rod Length : 134 mm
Compression : 9.2:1
Power : 92 hp (68.6 kW, 93.3 PS) at 6,000 rpm
Torque : 88 ft·lbf (12.2 kg/m, 119 Nm) at 4,500 rpm
Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
Cam Gear : 38 tooth
Piston Code : PM3
Fuel Control : OBD-O DPFI and OBD-1 MPFI
Redline : 6,500 rpm, 7,200 rpm rev limiter
Head Code : PM5
ECU Code: PM5/P04
ერთი მარტივი ფორმულით შეგვიძლია დავითვალოთ თორქის ზონაში რამდენი HP-ა
NM*rmp
P=--------------
9549
119*4500
P=-----------------=56 KW(კილოვატი)
9549
ეს რომ გადავიყვანოთ HP-ში უნდა გავამრავლოთ 1.36. 56*1.36=76HP
ანუ მე ტორქის დროს მაქვს 76 HP
ეხლა შევაბრუნოთ ფორმულა და დავითვალოთ რამდენი NM გვაქვს მაქსიმალური HP-ს დროს
P*9549
NM=--------------
rmp
იქიდან გამომდინარე რო ვიცი ჩემს მანქანას 92HP აქვს 6000 აბაროტზე
Power : 92 hp (68.6 kW, 93.3 PS) at 6,000 rpm
HP გადაგვყავს KW ებში
92/1.36=67.6 შეგვყავს ფორმულაში
67.6*9549
NM=--------------=107
6000
ანუ 6000 აბაროტზე მაქვს 107 NM.
ამის მიხედვით შეგვიძლია დაახლოებითი გრაფიკი ავაგოთ ჩემი მანქანისთვის.

Uploaded with
ImageShack.usმაგრამ ვერ გავიგებთ როგორ გრძელდება გრაფიკი 6000 ის მერე. ვინაიდან არც NM ვიცით არც HP არცერთ უბანზე.
მაშასადამე აქედან დასკვნა . უნდა გავიგო როგორ გრძელდება ჩემი გრაფიკი. თუ ნიუტონი არ იკარგება მასინ ჯობია ვატრიალო. თუ საგრძნობლად იკარგება მაშინ არა, მაგრამ მაინც მგონია რომ მაგის მერე რესკად დაეცემა ჯობს როგორც გადაცდება 6000 აბაროტს, ჰაჰა 6500 გავშიფტო.
და ერთსაც დავამატებ სწორ გზაზე დრაგის დროს HP არაფერშუაშია. ეგ მხოლოდ აღმარტებზეა მთავარი. ნუ ამაზეც დაიწყებს ზოგიერთი სიცილს.
სწორ გზაზე მთავარია თორქი. თვითონ სიტყვა გვეუბნება ამჩქარებელი მომენტი.
და გრაFიკზე ისიც ჩანს კარგად თუ თორქის ძონას ჩამოცდი გეომეტრიული პროგრესიით მცირდება თორქი რაც კატასტროფაა.
ამიტომ დამრჩა ერთი რამ გავტესტო ჩემი მანქანა. გავშიფტო 6200 და დაჯდება 4800 სადღაც ანუ მაქსიმალურ ამჩქარებელ მომენტთან.
აგია ჩემი კომენტარი...........დავიღალე რამდენი ვწერე
This post has been edited by anarchy4334 on 10 Jan 2012, 00:32
..::HONDA LOVERS CLUB::..
HONDA CIVIC EG4 1.5 IM SWAP-EX CAR
JDM HONDA CIVIC EG5 1.6 DOHC-20th Anniversary