შენ რა იცი რო 3 stage არ აქვს მაგ ტიპს აღწერილი და 1srage აქვს აღწერილი? მანდ არსად წერია რო 1 თაობაზე ლაპარაკობს, აი ლინკი,
http://www.drive-team.com/forum/index.php?showtopic=1683მაგ ფორუმს მეც ვკითხულობ ისე.. დაჟე დარეგილიც ვარ
ისე თუ მენდობი ზუტად ეგაა სხვაობა 3 თაობასა და 1 თაობას შორის რო პირველს 1 შტიფტი აქვს ტალკატელებში და 3-ს 2ცალი (და შესაბამისად პოზიციაც 1-ის შემთხვევში 2ია და 3 შემთხვევში 3..
ნუ მარტო ეგ არა მარა ეგეც...
ვანოსის ეკონომიაზე რო დაიცავით დისერტაცია იგივე თქვენს მიერ მოყვანილ წყაროს კრინტიც არ დაუძრავს ეკონომიაზე, მასტი მომენტის (ანუ წიაგის-"გაწევა")-ზე წერს და ამ გაწევის დიაპაზონის გაფართოებაზე მხოლოდ და მხოლოდ ანუ გლეხურად რო ვთქვათ ელასტიურობაზე.. აი ციტატა >>>

А дальше были немцы, которым ничего простого не осталось и пришлось городить огород VANOS система весьма примитивная, сервоприводами сдвигается распред вал впускных клапанов это практически аналог VVT только управляется электричеством. Double VANOS двигается и выпускной распред вал. Я даже не знаю, что сказать еще, по слухам у VANOS и VTEC/VVTLi pазные цели. Vanos сглаживает момент (не только на низах), пpевpащая двигатель в скучнейший и очень пpесный, без весёлых и гоняющих адpеналин подхватов ( появилась такая идиотская манеpа у фиpм делать двигатели для пенсионеpов, чтобы у них сеpдечко от pывков сильно не стучало).
* * *
ლინკები დაიდოს და ისე ვილაპარაკოთ ესლი მოჟნა რაა
* * *
VTEC
VTEC uses two camshaft profiles, one will lower duration for good low speed torque,
and one with longer duration and valve lift for good high speed torque
1. The Non-VTEC Arrangement
The DOHC (non-VTEC) engine camshafts have one cam lobe (the oval shaped part that
opens the valves) per valve. The cam lobe is above a short rocker arm, which is fixed at
one end and sits on top of the valve at the other end. Some engines have the cam lobe
directly in contact with the valve head, but Honda did not do it this way so that they
could get more valve lift, and open the valve quicker. Using a rocker made the valve train
heavier, which uses more power and limits engine speed, so Honda hollowed out the cam
lobes (as well as the camshaft) to save weight.
2. The VTEC Arrangement
The VTEC head looks similar to the DOHC head. There is a small rocker arm for each
valve, and the camshaft is positioned above this about half way along it. The difference is
that there are three cam lobes for each set of two valves (two intake or exhaust for each
cylinder). When using the low speed camshaft, the outer two cam lobes press on the
rockers and open the valves in much the same way as the DOHC head. The third cam
lobe (which is in the middle) just follows the cam lobe profile without doing anything
else.
აგერ კიდევ ინფო რო ვტეკი ხან მუშაობს და ხან არა.....
და კიდევ როდის იწყებს მუშაობას და რატომ!
Switching Camshafts
When the computer decides to switch camshafts, it closes a valve that forces oil along
passageways through the camshaft into the third rocker. It has little pistons which are
forced outwards (I'm a bit fuzzy here, but I think this is right) into the outer two rockers.
All three rockers are then locked together and operate as one. The middle cam lobe has
more lift than the outer two so it then controls the lift and duration of the set of valves.
When switching back to the low speed cam the ECU just opens the valve, lets the oil out
of the rockers, the pistons unlock the rockers and everything operates as before.
This post has been edited by bruteforce111 on 6 Jan 2012, 21:44
მიმაგრებული სურათი