რათ გინდა მახავიკი )))))))))))
http://www.amazon.com/30530p2ma01-Sensor-D...#productDetailsჩემი სენსორი.
როცა არ აყენია.
Symptoms Include:SES Light, Hesitation, Bucking at high RPMS, Audible missing or pinging, Surging
სიმპტომები: ანთებული ჩეკი, ყოყმანი, დაგვიანებული რეაქცია, დაახლოებით ისეთივე მუშაობა როგორიც ახასიათებს ზაჟიგანიის პრობლემებს სვეჩების და ბაბინების გამო(გამაზული აფეთქება და ა.შ.). არასტაბილური მუშაობა(შეიძლება აისახოს დრაჟენიითაც), დეტონაციები საწვავის არ მიწოდების და შესაბამისად არასწორი წვის გამო.
Function:
The knock sensor is a listening device located inside the engine near the intake manifold or the pistons that is designed to detect pressure inside the engine. The vibrations that it records as a result of this pressure are converted into voltage and sent to the car's engine control unit (ECU). This is to prevent detonation in the engine when the fuel/air mixture explodes too quickly and causes engine knock or "pinging." The ECU takes the information provided by the knock sensor and adjusts the ignition timing to the engine.
ზაჟიგანიას უყურებს მოკლედ რომ ვთქვათ.
"Pinging" or engine knock happens when there is an early explosion in the combustion chamber of the engine. The flame collides with the piston which is still rising (or the spinning rotor in the case of a rotary engine) which results in engine vibration and engine knock. In minor cases, this results in a decrease in engine power. If it gets severe, major engine damage could result which would require up to thousands of dollars to repair. The knock sensor is the key instrument that prevents this from happening and keeps the timing of the engine running smoothly and safely. In some models, the knock sensor serves a dual purpose of also increasing the ignition timing to the level just below engine knock to achieve optimal power and performance.
ერთ ერთი მანიფესტაცია>> ძრავის ვიბრაცია. მინიმალური გამოხატულება>>> სიმძლავრის დაკლება. მაქსიმალური>>> ძრავის მოტყვნა

. ზოგიერთ მოდელებზე ნოკ სენსორი მაქსიმალურად აძლიერებს ზაჟიგანიას დეტონაციამდე, მაქსიმალური შედეგისთვის. ნუ ეს პრელუდს რამდენად ეხება არ ვიცი. რაც ჩამოვთვალე აბსოლიტურად ყველაფერი ჭირს ჩემს მანქანას. იმენა ყველაფერი. ხოდა არ ვიცი 5 კორპუსი მაკლია თუ 30 სანტიმეტრი მარა ვიცი რო საკმაოდ მაკლია

. ასე რომ ეს არაა ჩემი მაქსიმალური ხოდი ვისაც ესე გონია

. დალშე ვნახავთ რა მოხდება )))
აქამდე სველზე რო ვადგავდი 1500 აბაროტიდან ეგრევე რედლაინზე აგდებდა

. ეხლა სანამ ვიტეკზე არ მივა ჩუსტვა არ აქვს. დაჟე მერეც ფიქრობს. ნეტა რისი ბრალია
რრედჩემთან სულ ანთია გიჟივით

. დაქოქილი არაა უკვე ანთებს)))))
NucLeaR