With TZ1/ACT-4 (Active Torque Split) 4-Speed Automatic Transmission:
Proactive automatic all wheel drive with 90/10 torque split front-to-rear under normal conditions (80/20 from 1996; 60/40 on Subaru Forester from 2009 and on - Source). Electronically controlled hydraulic multi-plate transfer clutch installed instead of the center differential in the transaxle's tailshaft. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, throttle position and braking, to help determine needed torque distribution to the rear axle.
The hydraulic multi-plate transfer clutch ECU performs the following functions:
a) adjusts the hydraulic pressure according to the accelerator pedal position and the vehicle speed;
b) increases the hydraulic pressure when the gear shift lever at the position "1";
c) increases the hydraulic pressure when the front wheels start to slip (this function deactivates when the speed exceeds 60 km/h or when the accelerator pedal is released);
d) decreases the hydraulic pressure when the vehicle is turning;
e) cuts off the hydraulic pressure when ABS is activated.
ეს ყველაფერი ასეა ნაღდად ??
ჩემსას ეს კარობკა აქვს და ანუ სხვადასხვა პირობებში სხვადასხვა გადანაწილება აქვს თორქის...
მარა ჩვეულებრივ პირობებში 80/20 წინა-უკანა..
თუ წინა დაბუქსავდა, უკან გადადის მეთი თორქიო.. ცეერვეა ბლიად
ერთი რაც აქვს კარგი, მოსახვევში წინა ვიდუში ხდება პაჩტი და არ მოგიცურდება..
კაროჩე სხვა უნდა დასვა მანქანაზე და შენ უყურო გარედან , რას და როდის აკეთებს რა..
NGK, DENSO.
https://forum.ge/?f=56&showtopic=34918310&st=795