
68 წელს გამოუშვეს ბავარიელებმა E9

პირველი ვერსია 2800CS აღჭურვილი იყო straight-six M60 2.8 ძრავით გამოიმუშავებდა 168 ცხენის ძალას. ამ ძრავის სხვადასხვა მოდიფიკაციებმა 90იან წლებამდე მოაღწია და ბოლოს იდგა E34-ში. პირველი და მეორე M5-ების E28 და E34 - ის ძრავიც S38 სხვადასხვა მოდიფიკაცია/კუბატურებითაც მაგ M60 ძრავის სპორტული ვარიანტი იყო.
71 წელს გამოვიდა 3000CS 180 და 200 ცხენის ძალით
72 წელს გამოვიდა 3000CSL ომოლოგირებული დამსუბუქებული ვერსია.
The CSL competed in Group 2 form in the European Touring Car Championship, with CSL drivers winning the Drivers title six times in the years 1973 and 1975 to 1979.[16] The CSL also competed in Group 5 Special Production guise, winning three rounds of the 1976 World Championship for Makes. In FIA Group 4 spec, notably when driven by Hans-Joachim Stuck (car featured in Enthusia Professional Racing), they competed against racing versions of the Porsche 911 and Ford Capri with some success.
In 1973, Toine Hezemans won the European Touring Car Championship in a 3.0 CSL and co-drove a 3.0 CSL with Dieter Quester to a class victory at Le Mans. Hezemans and Quester had driven to second place at the 1973 German Touring Car Grand Prix at Nürburgring, being beaten only by Chris Amon and Hans-Joachim Stuck in another 3.0 CSL. 3.0 CSLs would win the European Touring Car Championship again in every year from 1975 to 1979.
The 3.0 CSL was raced in the IMSA GT Championship in 1975, with Sam Posey, Brian Redman, and Ronnie Peterson winning races during the season.
The 3.5 CSL was built for Group 5 racing and BMW won three races in the 1976 World Championship for Makes with this model.
იასნად ბრატცი ბენვეს მაგ დროს ეგეთი მანქანები არ ყავდა. არ იყო დახვეწილი ხალხის საქმე უაზრო ცხენების და თორქის მქონე არამანევრირებადი ლახანკების აწყობა და ალბათ მაგიტომ

60-70იანი წლების დახვეწილი, ევროპული GT კლასი

60-70იანი წლების ამერიკული გოიმური მუსკულები

This post has been edited by public_enemy on 30 Jul 2021, 03:56
///Intel Pentium 166Mhz///40Mb Ram///4Mb Ati///8GbHDD/// ...