ჰო პოლიტიკური, პოლიტიკური.
სოციალურ-პოლიტიკური.
ინდივიდუალური და სოციალურ-პოლიტიკური ერთმანეთთან დაკავშირებულია, მაგრამ არა ერთი.
ჩემი აზრით - მეჩეთში ვილოცებ თუ სინაღოღაში, უნივერსიტეტში წავალ თუ დურგალი გავხდები, არმიაში წავალ თუ დეზერტირი გავხდები ანუ ერთი სიტყვით - რომელ სოციალური ინსტიტუტს ავირჩევ ან ავირჩევ თუ არა მას
ეს ჩემი ინდივიდუალური არჩევანია - მაშასადამე მსოფლმხედველობა.
მაგრამ აი როდესაც - მე პიდარასტი ვარ და ამისთვის ისეთ სოციალურ ისნტიტუტში მათავსებენ, როგორც საკონცენტრაციო ბანაკია ეს უკვე "ნაწარმოები" იდეოლოგიაა, რომლის მიხედვით მე-პიდარასტი უნდა კონცლაგერში ვიჯდე.
რატომ? იმიტომ რომ ვიღაცამ ეს იდეოლოგია აწარმოა ამისთვის.
ეს კონკრეტული მაგალითი.
იდეოლოგია თუ არის მოთხოვნილება, რომ იყო სოციალუ-პოლიტიკური ცხოველი.
ინტეგრირება მოახდინო საზოგადოებაში
და მასლოუს პირამიდაზე აბობღდე
ნელ-ნელა
ეს ჩემი აზრის ინდივიდუალური მსოფლხედველობა და არჩევანი.
ხოლო იდეოლოგია არის ულტიმატიური პოლიტიკური ნორმებისა და ქცევეის წესების ერთობლიობა, რომელიც განსაკუთრებით ავტორატიარულ სახელმწიფოში კანონის რანგში ადის და სანქციებით ახდენს ლეგიტიმაციას.
ნაკლებად ლიბერალური, ტრადიციულ და პატერნალისტურ საზოგადოებებში კი მორალური ჩარჩოების დაწესების საფუძველი ხდება.
ანუ როგორც ავღნიშნე თავიდან
ეს საკითხი მეტად დეფინიცურია და საკამათო - ჩემთვის იდეოლოგია უფრო მეტად პოლიტიკური და სოციალური ნორმების ერთობლიობაა, რომელიც ულტიმატიურია და არ ტოვებს არჩევანის საშუალებას კონკრეტულ საზოგადოებაში.
იქნება ეს არაიდეოლოგიზირებულების უბრალოდ გაკიცხვა და გარიყვა
თუ მათი ლიკვიდაცია/იზოლაცია.
ხოლო სოციალური ქსელები და ინსტიტუტები ჩემი ინდივიდუალური არჩევანია, რომელსაც ცემი შინაგანი რწმენის იგივე მსოფლმხედველობის საფუძველზე ვირჩევ და მივყვები.
თუმცა ეს არ გამორიცხავს ამ ორი ცნების ინტერ-დეპენდენტურობასა და მჭიდრო კავშირს.
განსაკუთრებით სოფისტიცირებული ტიპების მსოფლმხედველობა ხდება ხოლმე იდეოლოგია, ხოლო ეს იდეოლოგია უკვე დანარჩენი არც თუ ისე სოფისტიცირებული მასტებისთვის ახდენს მსოფლმხედველობის ´ჩაბაცვლებას.
ანუ უფრო დავაკონკრეტოთ -
მსოფლმხედველობა არჩევანის თავიუსფლება - არჩევანი მრავალ სოციალურ-პოლიტიკურ ქსელს შორის
ხოლო იდეოლოგია ამ არჩევანის არ არსებობა.
ეს ფუნდამენტური განსხვავება.
აქედან მრავალი რამე გამომდინარეობს შემდეგ, მაგრამ ამაზე მარკუზეს, ფრომისა და ლირის ეპიგონებმა მერე ვისაუბროთ
This post has been edited by Codex on 22 Sep 2008, 13:07