შეიძლება ტრანსპონდერი კი არა, acars გამორთო , ზუსტად არ წერენ.
http://www.nytimes.com/2014/03/17/world/as...nes-flight.htmlThe determination that the last verbal message to the control tower — “All right, good night” — came after a crucial signaling system had stopped transmitting, perhaps after being shut off, was likely to refocus scrutiny on the plane’s veteran pilot, Capt. Zaharie Ahmad Shah, 53, and his young first officer, Fariq Abdul Hamid, 27.
აი აქ არის კიდე ტაიმლაინი
http://www.cnbc.com/id/101501573ასევე იძახიან რომ ახალი კურსი დაპროგრამდა მანამდე სანამ ღამე მშვიდობისა თქვა
http://www.foxnews.com/world/2014/03/19/ma...ter-course-was/ეს კიდე ვიკიდან.
Time into
flight Event Time
(MYT) Time
(UTC)
00:00 Take-off from Kuala Lumpur 00:41 16:41
00:26 Last ACARS data transmission (next was due at 01:37 MYT) 01:07 17:07
00:38 Last Malaysian ATC voice contact: "All right, good night"[22] 01:19 17:19
00:40 Last secondary radar (transponder) contact at 6°55′15″N 103°34′43″E 01:21 17:21
00:41 Transponder and ADS-B now off 01:22 17:22
00:49 Unsuccessful voice contact from another aircraft, mumbling/static audible[18] 01:30 17:30
00:56 Missed expected half-hourly ACARS data transmission 01:37 17:37
01:34 Last primary radar contact by Malaysian military, 200 miles NW of Penang 02:15 18:15
05:49 Missed scheduled arrival in Beijing 06:30 22:30
07:30 Last automated hourly ACARS handshake with Inmarsat satellite[23] 08:11 00:11
ასევე მნიშვნელოვანი მომენტი, ეს ბოლო პინგი სატელიტიდან გაკეთდა acars-ის საშუალებით.
ანუ acars მუშაობდა მაგრამ დაბლოკილი იყო, შესაბამისად მონაცემებს არ აგზავნიდა, მხოლოდ იდენტიფიკაციას აკეთბედა.
და ეს ტრანსპონდერის გამორთვიდან 7 საათის მერე, თუ პრობლემა იყო მომენტალური - ხანძარი/აფეთქება, ესეთი რაღაც წარმოუდგენელია.
This post has been edited by Kakha on 22 Mar 2014, 01:41