ბავშვს დაზიანებული აქვს ლოყა ,საფეთქელთან აქვსორი წითელი ზოლი,
,ტუჩზე ესეთ დაზიანებას ბავშვი ვერ მიიყენებდა...ფაქტია.. ბავშვმა ეს დაზიანებები ბაღში მიიღო,,
,სად იყო მასწავლებელი ??? ძიძა?
თუ თავი არ ჰქონდა ბაღის დირექტორს ესეთი ბავშვის მოვლის რატომ მიიღო ბაღში?ვინ აძალებდა?
როგორც ვიცი ..სადუნი"ფასიანია და ჩემი აზრით ფულს დახარბდა.
და თუ მიიღო ,და პასუხისმგებლობა აიღო თავის თავზე ,მაშინ მიეხედა,ისე როგორც ამ კატეგორიის ბავშვებს უვლიან.
ყველა ვარიანტში დირექტორიც, მასწავლებელიც და ძიძაც პატარა გაბრიელთან სამივე ძალიან ტყუის.
რატომ არ ამბობს დირექტორი იმ ბაბუის ვინაობას ვინც შეურაცყოფა მიაყენა გაბრიელის დედას და მუცელში გაარტყა? იმიტომ რომ ბავშვს აუტიზმი სჭირდა და რა უნდა ჩემს შვილიშვილთან ერთადო..?
Tamuna Iarajuli
mogmartavt sazogadoebas iqneb gultan axlos miitanot chemi es tkivili!!!me var otxi clis gabriel nishnianidzis deda romelsac daudgines bavshvta autizmi da gadavcyvitet migveyvana bagsh,i agvistoshi mivakitxet sabavshvo baga bag saduns vesaubret direktors da kargat auxsenit gabrielis mdgomareoba direktorma pasuxi arc ki daayovna da gvitxra rom eseti bavshvebi aguzrdiat da mattvis es problema saertot ar iyo da daibares bavshvi rom enaxat miviyvanet bavshvs rom shexedes mkitxes namdvilat aaaqvs autizmio chven cota mdzime pormebi gvinaxavso ratqmaunda gaxarebuli camovedit mteli ojaxi miviyvanet pirvel seqtembers da bolo ori kviraa daicyo problemebi yoveldgiurad vismendit dzidzisgan qalbatoni liasgan sacyali bavshvi xan gabrazebuli gvxvdeboda rac autaneli iyo ramodenime dgis ukan pedagogs roca vesaubrebodit kibeze videqit me da chemi da vigac mamakaci gabrazebuli saxit dajinebuli da gacecxlebuli mzerit kibeze amobrunda da mucelshi idayvi momxvda jer megona mouxvda rac ar gavda moxvedrilze cota mdzimet momxvda megona bagze iyo gabrazebuli or dgeshi dzidza sixarulit meubneba rom direktortan var dabarebuli mivdivar direktortan da meubneba rom mshobeli aris gabrazebuli me puls imashi ar vixdi rom chemi shvili avadmyoptan izrdebodeso me vkitxe es shemtxvevit babua xom ar aristqo da mipasuxa kio turme xelitac sheidzleba gagiscorden mxolod imitom rom gabrielis deda xar gabrieli avadmyopi ar aris xalxo ubralot ver laparakobs me utxari rom es yvelaperi dzidzisgan gamomdinare xdeba imitom rom bevrjer shevescarit eset dialogs rodesac mshobeli ekitxeboda tu ra iscavles bavshvebma xelit utitebda gabrielze rom ai amas rom uyurebt erti adamiani chirdeba da tu ar mocondat bagi sxvagan caeyvanat chemi azrit dzidza zegavlenas axdenda mshoblebze rom gabrieli gagedot bagidan esec mitxra direktorma rom itxovs mshobeli gaagdet gabrieli bagidano me upasuxe rom gabriels gasagdebi araperi chirda da tviton caviyvandi razec sastiki uari mitxra chven mivxedavto ogond or saatamde iyoso albat es imitom rom babuas ar enaxa chemi shvili mere mitxra rom getanxmebit dzidzas aqvs ojaxuri problemebi dzalian didi da chven xels ucyobto magram dges aucileblad davelaparakebio amis shemdeg chven gadavcyvitet migveyvana bavshvis piradi psiqologi romeltanac yoveldgiuri shexeba gvaqvs erti kviris ganmavlobashi veubnevodit rom moenaxulebina bavshvi da gaerkvia tu ra problemebi qonda radgan dzalian gadatvirtuli iyo ver axerxebda da gushi mivida direktori saqmis yurshi iyo unda shexvedroda psiqologs da ar daxvda adgilze rodesac daurekes tqva ro movidoda magram ar gamochenila ratomgac psiqologi rodesac shevida eseti surati chumat shevida radgan dakvirveboda chumat ras aketebda bavshvi darboda cynarat otaxshi rodesac shemobrunda bavshvs tuchidan sisxli modioda da pedagogi da dzidza uriaqciot uyurebdnen bavshvs pirshi sisxli chasdioda shekitxvaze tu ra moxda ramodenime versia utxres mere chamovida dzalian agshpotebuli da atas bodishs gixdito aq rogor moiyvanet bavshvio da megona cotas rogorc yvela mshobeli ametebdit rameso da gvtxova shesabamis struqturebs sheatyobineto chven pirvel rigshi mivmartet bagebis saagentos da gvitxres ro kerdzo bagi mat ar ekutvnis shemdeg rustavi orma gadaigo bavshvi mec da psiqologi da bagi interviu micemuli gvaqvs da velodebit reportajs rata gaigos xalxma saprtxis cinashevart xalxo mshoblebi da bavshvebi sheidzleba xelit gviscordeboden? ra gavaketo am dgis mere chemi angelozi shvili vis xelshi sheidzleba chavardes samartalic ver vipove damexmaret da gtxovt bagi iqneb arsebobs sadac shvils ar damizianeben am bavshvistvis stresul mdgomareobashi yopna nishnavs ukidures mdgomareobashi chagdebas gtxovt damexmaret vipovo gza aucilebelia gabrielistvis bagi da tu ar iqneba dasjili es adamianebi dges xval uaress izaven da me vegaravis vegar vandob chem shvils albat shrami gayveba mxolod imistvis rom is bunebam autist bavshvat dabada gana daashava rame gabrielma es pedagogsac vkitxe da mipasuxes arao xalxo gekitxebit gana es angelozi rames gishavebt saimisot rom shramit damitovet rom gamojamrteldes da mkitxos visgan maqvs es shrami albat metyvis neta ise autizmi mqondeso gtxovt miitanet gultan naxet potoebi madlobas uxdi yvelas vinc es ori dgea macynarebs da upals rom madzliereb
აუტისტის კლასელის დედის წერილი
20:23 2014-09-28
აუტისტი კლასელის მშობელმა, ნინო თარხნიშვილმა ჩანაწერი გამოაქვეყნა:
“სულ მინდოდა ამაზე დამეწერა და ხან თავს ვიკავებდი. ხან დრო ვერ ვნახე. ხან არ ვიცოდი, როგორ დამეწერა, რომ გული არავისთვის მეტკინა, სუბიექტური არ ვყოფილიყავი.
ჩემი შვილის კლასელი აუტისტია. უფრო ზუსტი თუ ვიქნები, მაშინ ვიტყვი, რომ მისი ზუსტი დიაგნოზი, რაღა თქმა უნდა, არ ვიცი. მას აუტისტური სპექტრის აშლილობის ძალიან ბევრი სიმპტომი აქვს და ამიტომ ვაძლევ თავს უფლებას, რომ დავწერო, რომ ის აუტისტია.
ცისფერთვალება ბიჭი ჩემი შვილის სკოლაში მეორე კლასიდან გადმოვიდა. არ ლაპარაკობდა. უფრო სწორად ძალიან უჭირდა ლაპარაკი. ბავშვებს არ ეკონტაქტებოდა. ერთადერთი, ვისთანაც ურთიერთობის სურვილს გამოთქვამდა, კლასის დამრიგებელი იყო. მასზე იყო მიკედლებული. კაბაზე გამოკერებული. წლის ბოლოს ცისფერთვალებამ იმდენი შეძლო, რომ კლასის გამოსაშვებ ზეიმზე ლექსი თქვა.
დიდხანს გაგრძელდა რთული, ძალიან რთული პერიოდი. ისეთი პერიოდები, როცა ის კბენდა ჩემ შვილს. სხვის შვილსაც. ხან ერთს უხევდა წიგნს. ხან მეორეს. კლასში შარვალს იხდიდა და ამით ყურადღების მიქცევას ცდილობდა.
ერთ დღეს ჩემი შვილი სახლში დაკაწრული მოვიდა. გავცეცხლდი. გადავწყვიტე ჯერ მასწავლებლისთვის მესაყვედურა და მომეთხოვა ბიჭი ჩემი შვილისგან შორს გადაესვა, მერე მისი მშობლისთვის მეთქვა რამე…. ჰო, რამე. და რა რამე. რა უნდა მეთქვა? აი აქ გავფუჭდი, როგორც იტყვიან ხოლმე. რა მქონდა სათქმელი? ის ხო იმას ცდილობდა, რომ მისი შვილი ბავშვებთან ურთიერთობას, თამაშს, სიყვარულს, თუნდაც სხვებთან ერთად ერთსტროფიანი ლექსის თქმას შეჩვეოდა? მის შვილსაც ხომ ჰქონდა უფლება ჩემი და სხვისი შვილების მსგავსად კლასელები ჰყოლოდა, რომლებიც სინამდვილეში ძალიან უყვარდა?.. სხვა რომელი კლასელი გამოკიდებია ჩემ შვილს ქუჩაში და ყელზე ჩამოკიდებია?..
და მე გავჩუმდი.
გავიდა წლები. და ერთ დღესაც აღმოვაჩინე, რომ თურმე ცისფერთვალებას კლასელი ბიჭები, უკვე გაზრდილები, ერჩიან. ერჩიან რა, აქეზებენ, ასე ქენი, ისე ქენიო… ხან გაკვეთილის ჩაშლას აიძულებენ. ხან რას და ხან რას. და გაირკვა, რომ გაკვეთილს არა ცისფერთვალება, არამედ მისი ჯანმრთელი კლასელები შლიდნენ.
ცისფერთვალება უკვე მეხუთე წელია ჩემი შვილის კლასელია. ის დღეს ჩემი შვილის გვერდით ზის და მეგობრობენ. ის ჩემ შვილს აღარც წიგნს უხევს. აღარც კბენს.
და ვფიქრობ, მე რომ ოთხი წლის წინ სკოლაში სკანდალი მომეწყო და ცისფერთვალებასთვის ავადმყოფი მეძახა და მომეთხოვა “ასეთი ბავშვები ჩვენ შვილებთან არ უნდა სწავლობდნენ მეთქი”, მისთვის კარი ამეჭედა, დედამისი გამელანძღა, როგორ გაბედე შენი შვილის “გამომზეურება” მეთქი, კაი დედა ვიქნებოდი? კაი კლასის მშობელი? კაი ქალი?..
მე არ ვამბობ, რომ მაგარი გოგო ვარ. მე ვამბობ, რომ აუტისტი, განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვის კლასელის დედა ვარ. და სანამ სხვის ადგილას არ ვისწავლით თავის ჩაყენებას, მანამდე ვიქნებით გაფოფრილი, ქუსლებზე შემომდგარი, დიდბეჭდებიანი, ბოხხმიანი, ფერდებშიჩასქელებული, აღშფოთებული მშობლები. “
წყარო: მე რეპორტიორი
http://www.newposts.ge/?l=G&id=51165https://www.facebook.com/tamuna.iarajuli.5?fref=ts This post has been edited by mzesumzira on 29 Sep 2014, 11:52