სასკოლო განათლების ასეთ სავალალო მდგომარეობაში არსებობა არ არის მარტო დაბალი ხელფასების ბრალი.
ზოგადად, იმ პოლიტიკის შედეგია, რაც მისაღები ერთიანი ეროვნული გამოცდების შემოღებით დადგა( როგორ მნიშვნელობისაც არ უნდა იყოს მისი როლი უმაღლესში მიღებისას კორუფციის აღმოფხვრისას).
ამ გამოცდება საერთოდ დააკნინა სასკოლო განათლება...
მთელი 12 წელი არავის არაფერი აინტერესებს (ბოლო 2, ან 1 წელიწადში 4 საგანში მომზადების გარდა)
სასკოლო გამოცდები ბუტაფორია გამოდგა -ყველა აბარებს
ეს ეროვნული გამოცდებიც ბუტაფორია არის - რეგისტრირებულთა 80% -ზე მეტი აბარებს
თითქმის არცერთ საგანში არ აწეულა მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი 10 წლის განმავლობაში
ეროვნული გამოცდები უნდა ჩატარდეს ყველა საგანში და უნდა იყოს სკოლის
გამოსაშვები გამოცდები. როგორც სხვაგანაა...
გადანაწილება ქულების მიხედვით უმაღლესებში (მათთვის გასაუბრების უფლების დატოვებით) უნდა აკონტროლოს სახელმწიფომ.
მასწავლებელსაც ექნება მოტივაცია, მოსწავლესაც
არც ასეთ დისკვალიფიკაციას განიცდიან შემდეგ ეს მასწავლებლები.
რაც დრო გადის უფრო ამაზრზენ სახეს იღებს ერთიანი ეროვნული გამოცდები (მისაღები, მასწავლებლებისთვის, სხვადასხვა უწყებებისთვის,ოლიმპიადებისთვის,... ფულის საჭრელ დაზგად იქცა)
შემოხაზვა ხდება 200-300 და მეტი სპეციალობის, რამდენიც უნდათ.
ერთი მაგალითი:
შარშანდელი აბიტურიენტი მოხაზვები:
1 ადგილზე (მუსიკა და დღევანდელობა -კონსერვატორია)
2-ქართული ხალხური მუსიკის დირიჟორი
3- ბიზნესი რომელიღაც უნი
3- საინჟინრო ტექნოლოგიები
4-კვების ინჟინერია
...
...
28 - სამართალმცოდნეობა -გეპეი
...
...
მოხვდა 28-ე მოხაზვით გეპეიში
უნდა გამოვიდეს სამართალმცოდნე (მუსიკის მდომელი)
შეიძლება ინჟინერ-ტექნოლოგზე გამართლებოდა
მარაზმ, ერთი სიტყვით
და-ბა-და, და-ბა-და, და-ბა-და,და-ბა-და...
დაბა-და, დაბა...
დაბა-და, დაბა...