მაგალითად რუსულ ძრავში ЖРД РД-253 პიკური წნევა წვის კამერაში 450 ატმოსფეროს აღწევს. თუმცა ეს ნასოსის მაგისტრალებში მხოლოდ. უშალოს კამერაში ნაკლებია.
მაგალითად ძრავში F1, რომელიც სატურნ 5-ის ძრავებად გამოყენებოდა ტექ იკური მახასიათებელი ასეთია:
Specifications
Installation of F-1 engines to the Saturn V S-IC Stage. The nozzle extension is absent from the engine being fitted.
Apollo 4, 6, and 8 Apollo 9–17
Thrust (sea level): 1,500,000 lbf (6.7 MN) 1,522,000 lbf (6.77 MN)
Burn time: 150 seconds 165 seconds
Specific impulse: 260 s (2.5 km/s) 263 s (2.58 km/s)
Chamber pressure: 70 bar (1,015 psi; 7 MPa) 70 bar (1,015 psi; 7 MPa)
Engine weight dry: 18,416 lb (8,353 kg) 18,500 lb (8,400 kg)
Engine weight burnout: 20,096 lb (9,115 kg) 20,180 lb (9,150 kg)
Height: 19 ft (5.8 m)
Diameter: 12.3 ft (3.7 m)
Exit to throat ratio: 16:1
Propellants: LOX & RP-1
Mixture mass ratio: 2.27:1 oxidizer to fuel
Contractor: NAA/Rocketdyne
Vehicle application: Saturn V / S-IC 1st stage - 5 engines
იგივე მონაცემები რუსულ ენაზე
Основные параметры
Разработчик: Rocketdyne
Тяга на уровне моря: около 680/690 тонн1
Тяга в вакууме: около 780 тонн
Удельный импульс на уровне моря: около 260/263 секунд
Удельный импульс в вакууме: около 304 секунд
Горючее: керосин RP-1
Окислитель: жидкий кислород O2
Соотношение компонентов: в среднем около 2,342
Степень расширения: 16:1 (без соплового насадка 10:1)
Давление в камере сгорания: около 67 атмосфер
Температура в камере сгорания: 3300º C
Сухая масса: около 8400 кг
Высота: около 5,8 м
Ширина: около 3,8 м
Диаметр сопла: около 3,53 м
Время работы: 150/163 секунды
Ракета/ступень: «Сатурн-5», первая ступень S-IC
Количество на ступени: 5
Число успешных пусков ступени: 133
Число летавших экземпляров: 65
Первый пуск: 9 ноября 1967 года, «Аполлон-4»
Последний пуск: 14 мая 1973 года, «Скайлэб»
აგერ წყაროც:
http://apollofacts.wikidot.com/facts:saturn-v-f1ანუ წვის კამერაში მაქსიმალური წნევა 70 ატმოსფეროა.
კიდე გაინტერესებს რამე?
პ.ს. რაც შეეხება სპეეის იქსის ძრავებს:
რამდენიმე ძრავა აქვთ, მათგან ყველაზე მძლავრი (რაც ამჟAმად გამოიყენება არის Merlin 1D
მონაცემები:
Country of origin United States
Manufacturer SpaceX
Application Booster stage engines, Upper stage engine
Associated L/V Falcon 9, Falcon Heavy
Liquid-fuel engine
Propellant LOX / RP-1
Cycle Gas-generator
Performance
Thrust (vac.) 914 kN (205,000 lbf)[1]
Thrust (SL) 845 kN (190,000 lbf)[1]
Thrust-to-weight ratio 180.1[2]
Chamber pressure 9.7 MPa (1,410 psi)[3]
Isp (vac.) 311 seconds (3.05 km/s)
Isp (SL) 282 seconds (2.77 km/s)
Dimensions
Dry weight 1,030 pounds (470 kg)[2]
აქ წვის კამერაში წნევა მითითებულია psi-ში
თუ ბარებში გადავიყვანთ 97 ბარი გამოდის. როგორც ხედავთ მერლინის ძრავები უფრო ეფექტურია ვიდრე სატურნ 5-ის ძრავები იყო.
სპეის იქს-ს კიდე აქ ახალი ძრავი, რაპტორი, რომელიც კიდევ უფრო მძლავრი და ეფექტურია. მის გამოყენებას აპირებენ სწორედ “დიდი მდღვნელი რაკეტის“ ძრავებად. რაპტორმა უკვე გაიარა ტესტები მიწაზე.
This post has been edited by Old City on 10 Feb 2018, 17:14