ზემოთ რომ დავწერე "გზების გაფართოება არის სტიმული მძღოლისთვის, რომ იმოძრაოს მანქანით" , ეს ჩემი ჰაერზე ნასროლი აზრი კი არ არის.
საფუძვლად უდევს ეკონომიკური თეორია და ეყრდნობა მოთხოვნა/მიწოდების საკითხს და აქტიურად გამოიყენება სატრანსპორტო სისტემების კვლევა-განვითარებისას.
მარტივად რომ ვთქვათ, გაზრდი მიწოდებას, გაგეზრდება ამ საქონელზე მოთხოვნაც. ჩვენს შემთხვევაში გზებზე, რა რაოდენობის გზებიც არ უნდა აშენო, ყოველთვის ხდება მეტის საჭიროება.
ბევრი რომ არ ვწერო, შეგიძლია დეტალურად გაეცნო ამ ფენომენს, აქ
https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demandზუსტად ამერიკის მაგალითებზე. მანდვე წერია (რეალური ფაქტებია მოყვანილი) რა ეფექტი ჰქონდა გზების გაფართოებას და დამატებას, აგრეთვე შემცირებას და შევიწყოვებას