ზოგადად თვითმფრინავი იქმნება საჰაერო დომინაციის და საჰაერო ბრძლების კონცეფციიდან გამომდინარე. აქ ადარებდნენ "მესეშმიტს' და რუსულ ი-16 +სხვა მოდიფიკაციებს.
უ-16 ჯობდა მანევრშიო, მაგრამ არ წერენ რა სიმაღლეზე ჯობდა.
"მესსერი" შექმნილი იყო ვერტიკალარი ბრძოლების კონცეფციიდან გამომდინარე, საბჭოთა თვითმფრინავები ჰორიზონტალური ბრძოლების კონცეფციიდან.
"მესსერი: ბრძოლის ველშე შედიოდა 7-8 ათას სიმაღლეზე , მაშინ როდესაც საბჭოთა თვითმფრინავები 2-4 ათასის ფარგლებში.
ეს გერმანელებს აძლევდა დიდი უპირატესობას.
1. ხედვის არეა( პირველები ამჩნევდნენ მტერს), 2. პირველი დარტყმის უფლება(ანუ პირველები უტევდნენ სიმაღლიდან). 2 შეტევის სისწრაფე (პიკირების დროს დიდ სიჩქარეს ანვითარებდნენ) 4. ძლიერი ცეცხლი (შეიარაღება ბევრად უკეთესი ქინდა მესერს) 5. ბრძოლის ველიდან სწრაფი გასვლა ვერტიკალურად ზემოთ. ჩამოაგდე კაია, ვერ ჩამოაგდე ხელმეორედ გააკეთებ იერიშს.
ნებისმიერი საბჭოთა მფრინავი ვერტიკალზე რო დადევნებოდა გერმანელს ტრუპი იყო 100%.
ამიტომ ქონდათ 1944 წლის ჩათვლი რუს მფრინავებს ავადმყოფობა რასაც ეძახიან"მესერის შიშს" , ხოლო საბჭოთა საავიაციო პოლკი კიდევ საშალო ინტერსიურ ბრძოლებში ილეოდა მაქსიმუმ 3 კვირაში.
მაგ კონცეფციის ნაწილები გადმოიტანეს დღესაც , იღონდ უკვე ტექნიკური საშალებებით აღწევენ ამას.
1.ლოკატორი ,პირველები და შორი დისტანციიდან ამჩნევენ მტერს ისე რომ არ შედიან მისი ლოკატორის მუშაობის ზონაში. 2. პირველი დარტყმის უფლება (სარაკეტო შეტევა როდესაც მტერს ჯერ აღმოჩენილიც არ ყავს ). 3 . ბრძოლის ველიდან სწრაფი და უსაფრთხო გასვლა (მტერმა აღმოჩენაც კი შეიძლება ვერ მოასწროს)
სამაგიეროდ რუსებს რა აქვთ მაგარი_მანევრირება ,მანევრირება. ვის რა ჩემ სლედ უნდა ეგ კომპონენტი. რო გქონდეს ცუდი არაა კაცო, მარა არაფერს ნიშნავს დღეს მაგი. სხვა რამეებია უფრო მნიშვნელოვანი.
რაო ფეესბემ უცებ აღმოაჩინა ხო დივერსანტი.
მაგათ ........... უტვინო თავი მე
This post has been edited by მაოძედუნი on 22 Aug 2022, 19:10