სად გაქრა რაისის ვერტმფრენის შუქურა? ( გუგლის ვაი თარგმანი )
დაკარგული ირანის პრეზიდენტის ვერტმფრენის ძებნა 10 საათზე მეტ ხანს გაგრძელდა. კატასტროფის ადგილი მხოლოდ მაშინ აღმოაჩინეს, როდესაც ძიებაში თურქული დრონი ჩაერთო.
საპრეზიდენტო ვერტმფრენის „მძიმე დაშვების“ შესახებ პირველი ცნობიდან ცხედრების აღმოჩენამდე გასული საათები შეიძლება დახასიათდეს, როგორც ირანის საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების სისტემის ჩავარდნა
უპირველეს ყოვლისა, თავად ფრენა რთულ ამინდის პირობებში და მარშრუტი ასეთ რთულ რელიეფში თავისთავად ბევრ კითხვას ბადებს.
უსაფრთოების სამსახურს ყველაფერი უნდა ეღონა, რომ ვერტმფრენს ამ მარშრუტის გავლა აეკრძალა და მანქანით მგზავრობა დაჟინებით მოეთხოვა. ეს იყო მათი პირდაპირი პასუხისმგებლობაა, უფრო მეტიც, მათი მოვალეობა. თუმცა მოერიდნენ დაცული პიროვნების განაწყენებისა და შედეგიც აშკარაა.
შემდეგ იწყება რაღაც არანაკლებ საინტერესო - ირანელი მაშველების მუშაობა, რომლებმაც ბოლო დრომდე ვერ იპოვეს ავარიის ადგილი და ბრმად დახეტიალობდნენ მთებში, ზოგიერთი მათგანი კი სრულიად დაიკარგა. ანუ ვერტმფრენს, რომელმაც ირანის პრეზიდენტი გადაიყვანა, არ ჰქონდა დაყენებული რადიოშუქურა, რომელიც მუდმივად აგზავნიდა სიგნალებს მისი ადგილმდებარეობის შესახებ.
წარმოიდგინეთ, რომ ვერტმფრენი, რომელშიც ბაიდენი ან სი ძინპინი იმყოფებიან, ჩამოვარდა. რამდენი დრო დასჭირდება აშშ-ს და ჩინეთის შესაბამის სამსახურებს მისი ადგილმდებარეობის დადგენას - საათი თუ რამდენიმე წუთი?
ირანული უპილოტო საფრენი აპარატები, რომლითაც თეირანი ასე ამაყობს და რომელსაც რუსეთი იძენს, როგორც აღმოჩნდა, არასაკმარისად არის აღჭურვილი თერმოვიზორებით და ღამის ხედვის მოწყობილობებით. საკმარისი იყო ერთი თურქული “Bayraktar Akinci” შესაბამისი აღჭურვილობით და ვარდნის წერტილი იოლად დადგინდა. რთული ამინდის პირობები ამას ხელს არ უშლიდა.
ეს არის განსხვავება თურქულ და ირანულ მიდგომებს შორის უპილოტო საფრენი აპარატების მიმართ - თურქები ქმნიან მაღალტექნოლოგიურ მოწყობილობებს, რომლებსაც შეუძლიათ დავალებების შესრულება ნებისმიერ პირობებში. ირანელები აწარმოებენ ერთჯერად კამიკაძე უპილოტო აპარატებს, რომლებიც მხოლოდ კომფორტულ ამინდში გამოსადეგია დიდი სამიზნეების წინააღმდეგ მასიური დარტყმისთვის. როცა ბნელდება ან წვიმს, ირანული დრონები მიწაზე სხედან.
დანარჩენი ტექსტი იხ. დედანში ( მეზარება ნათარგმნის კორექტირება)
И, наконец, о вертолете, на котором летел покойный Раиси и другие должностные лица, Белл-212 производства 2016 года. Сама по себе эта модель вполне надежная, «вылизанная», то есть долгими годами производства и эксплуатации в различных условиях, а первая модель взлетела в 1969 году, избавленная от всех «детских болезней». Но как всякая сложная техника требует регулярного обслуживания и своевременной замены узлов, отработавших свой ресурс.
Но ведь, как любят говорить официальные иранские лица, «западные санкции против Тегерана не работают». Не работают настолько, что даже доступ оригинальных комплектующих для президентского вертолета перекрыт. И в Китае не купить, он их не производит. Результат виден на тех кадрах с места крушения, которые сейчас широко расходятся в интернете.
Провал на провале, дыра на дыре – и эти люди пытаются диктовать миру свои подходы к безопасности? Да они даже безопасность своего президента обеспечить не могут, предварительно «благополучно» потеряв его без малого на полдня. Они сотнями миллионов долларов расходуют свои средства на «Хезболлу», ХАМАС, хуситов и различные «фронты сопротивления» от Ирака до Нигерии – и не могут обеспечить свои БПЛА тепловизорами и приборами ночного видения.
Сейчас много будет версий о «враждебном следе» в этой авиакатастрофе. Но вряд ли мы услышим правду. О том, что в гибели Ибрагима Раиси виновен прежде всего системный кризис, в который Тегеран сам себя загнал. И который привел к деградации всех структур, так или иначе отвечающих за безопасность Ирана.
https://haqqin.az/news/316826 This post has been edited by tintoreto on 20 May 2024, 15:03
Если человека кусает вампир, он становится вампиром. Такое ощущение, что очень многих вокруг искусали бараны...
არაფერია უფრო მუდმივი,ვიდრე დროებითი უფულობა...
მსოფლიოს მართავს მხოლოდ ფული და სექსი!
ვინ დათვალოს ზღვაში ქვიშა და თბილისში შავი ჯიპი