კარგი ამბებია
https://www.dsca.mil/Press-Media/Major-Arms...vered-munitionsWASHINGTON, August 28, 2025 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Ukraine of Air Delivered Munitions and related equipment for an estimated cost of $825 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress.
The Government of Ukraine has requested to buy up to three thousand three hundred fifty (3,350) Extended Range Attack Munition (ERAM) missiles and three thousand three hundred fifty (3,350) Embedded Global Positioning System (GPS)/Inertial Navigation Systems (INS) (EGI) with Selective Availability Anti-Spoofing Module (SAASM), Y-Code, or M-Code. The following non-MDE items will be included: missile containers; stoker pylons; component parts and support equipment; spare parts, consumables and accessories, and repair and return support; weapons software and support equipment; mission planning system hardware; classified software delivery and support; classified and unclassified publications and technical documentation; personnel training and training equipment; transportation support; studies and surveys; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistics and program support. The estimated total cost is $825 million.
This proposed sale will support the foreign policy and national security objectives of the United States by improving the security of a partner country that is a force for political stability and economic progress in Europe.
This proposed sale will improve Ukraine’s capability to meet current and future threats by further equipping it to conduct self-defense and regional security missions. Ukraine will have no difficulty absorbing these articles and services into its armed forces.
The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.
Ukraine will use funding from Denmark, the Netherlands, and Norway and Foreign Military Financing from the United States for this purchase. The ERAM is an example of working together with our NATO allies to develop a capable and scalable system capable of being delivered on a fast timeline.
The principal contractors will be Zone 5 Technologies and CoAspire. At this time, the U.S. Government is not aware of any offset agreement proposed in connection with this potential sale. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor.
Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to Ukraine.
There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.
The description and dollar value are for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
ჯიპიტის ქართულით
ვაშინგტონი, 2025 წლის 28 აგვისტო — სახელმწიფო დეპარტამენტმა მიიღო გადაწყვეტილება, რომელიც ამტკიცებს უკრაინის მთავრობისათვის საჰაერო გზით ჩამოსაშვები საბრძოლო მასალისა და დაკავშირებული აღჭურვილობის შესაძლო უცხოურ სამხედრო გაყიდვას, რომლის სავარაუდო ღირებულება 825 მილიონ დოლარს შეადგენს. თავდაცვის უსაფრთხოების თანამშრომლობის სააგენტომ კონგრესისათვის საჭირო სერტიფიკატი მიაწოდა.
უკრაინის მთავრობამ მოითხოვა შეეძინა სამი ათას სამიას ორმოცდაათი (3,350) გაფართოებული სიშორის შეტევითი საბრძოლო მასალა (ERAM) რაკეტა და სამი ათას სამიას ორმოცდაათი (3,350) ინტეგრირებული გლობალური პოზიციონირების სისტემის (GPS)/ინერციული ნავიგაციის სისტემის (INS) (EGI) მოდული შერჩევითი ხელმისაწვდომობის ანტი-გაყალბების მოდულით (SAASM), Y-Code ან M-Code. არამსხვილი თავდაცვითი აღჭურვილობის (non-MDE) ნაწილად დაემატება: რაკეტების კონტეინერები; სტოკერის პილონები; კომპონენტური ნაწილები და დამხმარე აღჭურვილობა; სათადარიგო ნაწილები, მოხმარებადი მასალა და აქსესუარები; შეკეთებისა და დაბრუნების მხარდაჭერა; იარაღის პროგრამული უზრუნველყოფა და დამხმარე მოწყობილობები; მისიის დაგეგმვის სისტემის აპარატურა; კლასიფიცირებული პროგრამული უზრუნველყოფის მიწოდება და მხარდაჭერა; კლასიფიცირებული და არაკლასიფიცირებული გამოცემები და ტექნიკური დოკუმენტაცია; პერსონალის მომზადება და სასწავლო აღჭურვილობა; ტრანსპორტირების მხარდაჭერა; კვლევები და გამოკვლევები; აშშ-ის მთავრობისა და კონტრაქტორი კომპანიების საინჟინრო, ტექნიკური და ლოგისტიკური მომსახურება და სხვა დაკავშირებული ელემენტები. საერთო სავარაუდო ღირებულება 825 მილიონ დოლარს შეადგენს.
ეს შემოთავაზებული გაყიდვა ხელს შეუწყობს შეერთებული შტატების საგარეო პოლიტიკისა და ეროვნული უსაფრთხოების მიზნებს, რადგან გააუმჯობესებს პარტნიორი ქვეყნის უსაფრთხოებას, რომელიც წარმოადგენს პოლიტიკურ სტაბილურობასა და ეკონომიკურ პროგრესს ევროპაში.
ეს გაყიდვა გააუმჯობესებს უკრაინის შესაძლებლობას, გაუმკლავდეს როგორც მიმდინარე, ასევე მომავალ საფრთხეებს და გააძლიერებს მის თავდაცვისუნარიანობასა და რეგიონული უსაფრთხოების მისიის შესრულების უნარს. უკრაინას არ ექნება სირთულე ამ პროდუქციისა და მომსახურების შეიარაღებულ ძალებში ინტეგრაციისას.
აღნიშნული აღჭურვილობისა და მხარდაჭერის გაყიდვა არ შეცვლის სამხედრო ძალთა ძირითად ბალანსს რეგიონში.
უკრაინა ამ შესყიდვისათვის გამოიყენებს დანიის, ნიდერლანდების და ნორვეგიის დაფინანსებას, ასევე შეერთებული შტატების მიერ გამოყოფილ უცხოურ სამხედრო დაფინანსებას (FMF). ERAM წარმოადგენს მაგალითს, თუ როგორ მუშაობენ ერთად ნატოს მოკავშირეები ეფექტური და მასშტაბური სისტემის შესაქმნელად, რომლის მიწოდებაც შეიძლება სწრაფ ვადებში განხორციელდეს.
ძირითადი კონტრაქტორები იქნებიან Zone 5 Technologies და CoAspire. ამ დროისათვის აშშ-ის მთავრობას არ აქვს ინფორმაცია რაიმე კომპენსაციის შეთანხმების (offset agreement) შესახებ, რომელიც ამ გაყიდვასთან არის დაკავშირებული. ნებისმიერი მსგავსი შეთანხმება განისაზღვრება მყიდველსა და კონტრაქტორს შორის მოლაპარაკებების პროცესში.
ამ გაყიდვის განხორციელება არ მოითხოვს აშშ-ის მთავრობის ან კონტრაქტორი კომპანიის დამატებითი წარმომადგენლების განთავსებას უკრაინაში.
ეს გაყიდვა არ მოახდენს უარყოფით გავლენას შეერთებული შტატების თავდაცვის მზადყოფნაზე.
აღწერილობა და თანხობრივი მაჩვენებლები მოცემულია როგორც მაქსიმალური სავარაუდო რაოდენობა და ღირებულება საწყისი მოთხოვნების საფუძველზე. რეალური ღირებულება ნაკლები იქნება საბოლოო მოთხოვნებიდან, ბიუჯეტური უფლებამოსილებიდან და ხელმოწერილი გაყიდვის შეთანხმებებიდან გამომდინარე.