მდაა.. მიუნჰაუზენმა რო თავისთავი და ცხენი ამოათრია ჭაობიდან..
მგონი გავიწყდება, რომ თვითმფრინავს წონა აქვს და სიმძიმის ძალით დატყეპებულია მიწაზე. შენი თეორია სწორია, როცა
თვითმფრინავი უკვე ჰაერშია და მისი სიმძიმის ძალით ქვემოთ მიზიდულობა/ვარდნა კომპენსირდება მოტორის მიერ მინიჭებული ჰორიზონტალური სიჩქარისა და ფრთაზე მოქმედი სხვადასხვა ძალების/წნევების საერთო ჯამით. როცა მიწაზე დგას, მოტორი არ აქვს ჩართული, ბილიკს მაშინაც არ ეხება?

თუ მოტორი გაგყავს მომენტალურად 100% სიმძლავრემდე აჩქარების გარეშე?
მოდი ახლა ცალკე პარაგრაფებად ჩამოვწერ ვარიანტებს, და შენ მიპასუხე რომელს არ ეთანხმები:
1) გვაქვს ტრანსპორტიორზე მდგარი თვითმფრინავი. ტრანსპორტიორის და თვითმფრინავის მოტორები გამორთულია.
თვითმფრინავი დგას ადგილზე და მასზე მოქმედებს მხოლოდ სიმძიმის ძალა A (ნახაზი ქვემოთ).
2) ჩავრთეთ მხოლოდ ტრანსპორტიორის მოტორი. ტრანსპორტიორის ლენტზე მდგარი თვითმფრინავი მოძრაობს ლენტის მოძრაობის მიმართულებით *. მასზე მოქმედებს ტრანსპორტიორის ლენტის გადაადგილებისას წარმოქმნილი ძალა B და სიმძიმის ძალა A.**
3) გამოვრთეთ ტრანსპორტიორის მოტორი და ჩავრთეთ მხოლოდ თვითმფრინავის მოტორი. თვითმფრინავი მოძრაობს მისი მოტორის მიერ მინიჭებული მიმარულებით და მასზე მოქმედებს ძალა С და სიმძიმის ძალა A.***
4) ერთდროულად ჩავრთეთ თვითმფრინავის და ტრანსპორტიორის ძრავები და (ამოცანაში მოცემული პირობის მიხედვით) ისეთი სიჩქარეებით ვამუშავებთ, რომ ძალები A და B ერთმანეთის ტოლია და ერთმანეთის საპირისპიროდაა მიმართული. ანუ თვითმფრინავზე მოქმედებს ძალები C (წინმსწრაფი), B (უკანმიმართული) და A (სიმძიმის ძალა). A და B ვექტორები აკომპენსირებენ ერთმანეთს და მათი ჯამი =0. ანუ საბოლოოდ თვითმფრინავზე მოქმედებს მხოლოდ სიმძიმის ძალა A.
თვითმფრინავი დგას ადგილზე.
ახლა შენ მითხარი –
რა ძალა/ვექტორი შემოგაქვს სისტემაში სიმძიმის ძალის დასაძლევად , რათა თვითმფრინავი აფრინდეს.მოკლედ.. წინადადება შემომაქვს thrustvectorfaskunj–ს ჩამოერთვას თავის ნიკში "ფასკუნჯის" გამოყენების უფლება ფორუმზე მიუნჰაუზენიზმის იდეების ქადაგებისათვის და პატიოსანი იუზვერების შეცდომაში შეყვანისათვის, ხოლო ვექტორების დაჯამების უცოდინარობისა და ვექტრების სიყვარულისა გამო ჩამოერთვას "ვექტორის" გამოყენების უფლება და მისი ნიკი გახდეს შემდეგი –
thrustvectra.
შენიშვნები: * არ გვინდა რიჟა ბაზარი იმის თაობაზე, რომ ლენტის მკვეთრად დაძვრის შემთხვევაში თვითმფრინავის ბორბლები გაგორდება და ა.შ. ფოკუსნიკი რომ მკვეთრი მოძრაობით აძრობს სუფრას მაგიდიდან და ზედ დადგმულ ჭიქას ბორბლები სულ არ აქვს და მაინც ადგილზე რჩება მისთანები. მივიღოთ რომ ძრავას 0–დან 100%–მდე აჩქარების გარეშე ვერ მიიყვან.
** სინამდვილეში იქ კიდევ ემატება ფრთაზე მოქმედი ძალები და დაახლ. ანტიფრთის მოვალეობას ასრულებს ამ შემთხვევაში, მაგრამ ABC სისტემას ნუ გადავტვირთავთ.
*** აქაც , შესაბამისად ფრთაზე მოქმედებს ამწევი ძალა..
ნახაზი:
მიმაგრებული სურათი