მაშ ასე, დღეს 2011 წლის სეზონის პირველი რბოლაა და ახალი თემით შევხვდეთ ჩვენც ამ ამბავს.
MotoGP - FIM Road Racing World Championship Grand Prix
უმაღლესი კატეგორიის სპორტული რბოლები მოტოციკლებზე, რომელსაც ატარებს მოტოციკლების საერთაშორისო ფედერაცია 1949 წლიდან.
კომერციული უფლებები ეკუთვნის ფირმა "დორნა სპორტს"
ტექნიკური რეგლამენტიმოტორბოლების მსოფლიო ჩემპიონატი იყოფა სამ კლასად ძრავის მოცულობის მიხედვით - "125 სმ³", "Moto2"(600 სმ³ ძრავით, 2010 წლამდე იყო "250 სმ³") და თავად MotoGP. 2002 წლამდე უმაღლეს კლასად ითვლებოდა "500 სმ³", მაგრამ იმის გამო, რომ მასში გამოიყენებოდა 2 ცილინდრიანი ძრავი, რომელსაც სხვაგან არსად არ იყენებდნენ, გადაწყდა მისი შეცვლა MotoGP-ს კლასით, რომელშიც მონაწილეობდნენ უკვე 4 ცილინდრიანი ძრავის მოტოციკლები, 990 სმ³-ის მოცულობით. ხოლო 2007 წელს (უსაფრთხოების მიზნით) მათი მოცულობა შემცირდა 800 სმ³-მდე.
მოტოციკლების მინიმალური მასა მერყეობს 137-დან 163 კგ-მდე ცილინდრების რაოდენობის მიხედვით. მაგრამ აღსანიშნავია, რომ უმეტესობა ამჯობინებს 4 ცილიანდრიან სქემას, რომელსაც გააჩნია შეზღუდვა 148 კგ სუფთა წონის სახით (2007 წლიდან).
რბოლის რეგლამენტი რბოლა იწყება ადგილიდან. დისტანცია მერყეობს კლასების მიხედვით შემდეგნაირად: 125 სმ³ - 100კმ, Moto2 - 110კმ, MotoGP - 120კმ.
ქულების დათვლა ხდება ჩვეულებრივ, მოტორბოლებისთვის განკუთვნილი სისტემით - ჯილდოვდება პირველი 15 მრბოლელი, 25-დან 1 ქულამდე (25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1).
ქრონოლოგია (ინგლისურად) * 1949: Start of the world championship in Grand Prix motorcycle racing.
* 1957: Gilera, Mondial and Moto Guzzi withdraw at the end of the season.
* 1958: MV Agusta win the constructor's and rider's championships in all 4 solo classes.
* 1959: As 1958. Honda enter the Isle of Man TT for the first time.
* 1960: As 1958.
* 1962: First year of 50cc class.
* 1966: Honda win the constructor's championship in all 5 solo classes.
* 1973: Deaths of Jarno Saarinen and Renzo Pasolini at the Italian round at Monza.
* 1977: This year the British Grand Prix is held on the mainland: the Isle of Man TT is no longer part of the World Championship.
* 1980: Patrick Pons (Yamaha 500cc) and Malcolm White (passenger Phil Love) (sidecar) were both killed in the British GP at Silverstone.
* 1982: The Yamaha OW61 YZR500 is the first V4 in the 500cc class.
* 1982: Jock Taylor (passenger Benga Johansson)(Windle-Yamaha) was killed at the Finnish sidecar GP. Imatra was taken off from the GP calender ever since.
* 1984: Michelin introduces radial tyres in GPs.
* 1987: Push starts are eliminated.
* 1988: Wayne Rainey wins the first 500cc race using carbon brakes, at the British GP.
* 1988: Alfred Heck (passenger Andreas Räcke) was killed in during free practice in the French sidecar GP.
* 1989: Iván Palazzese (Aprilia) killed in 250cc German GP at Hockenheim.
* 1990: 500cc grid switches from 5 to 4 bikes per row.
* 1992: Honda introduces NSR500 with big bang engine.
* 1993: Shinichi Itoh and fuel-injected NSR500 break the 200 mph (320 km/h) barrier at the German GP at Hockenheim.
* 1993: Nobuyuki Wakai (Suzuki) killed during the practice session of the 250cc GP in Spain.
* 1994: Simon Prior, passenger of Yoshisada Kumagaya, on an LCR-ADM, was killed in a crash involving seven outfits in the Sidecar GP at Hockenheim.
* 1998: 500cc switch to unleaded fuel.
* 2002: MotoGP replaces 500cc class, allowing 990cc 4-strokes to race alongside 500cc 2-strokes.
* 2003: Daijiro Kato dies in first race of the season; Suzuka banned because of safety issues at 130R (there had been a serious Formula One crash at the 2002 Japanese Grand Prix in the same section).
* 2004: MotoGP grid switches from 4 to 3 bikes per row.
* 2004: Makoto Tamada earns Bridgestone their first MotoGP victory at the Brazilian GP.
* 2005: MotoGP adopts flag-to-flag rule, allowing riders to pit and switch to bikes fitted with wet- weather tyres and continue if rain begins to fall mid-race.
* 2007: MotoGP restricted to 800cc 4-strokes.
* 2008: Dunlop drops out of MotoGP.
* 2009: Michelin drops out of MotoGP and Bridgestone become sole tyre providers.[5][6]
* 2009: Kawasaki suspends MotoGP activities for 2009 and considers privateer team.
* 2010: Moto2 replaces 250cc class, allowing 600cc 4-strokes to race alongside 250cc 2-strokes.
* 2010: Moto2 rider Shoya Tomizawa killed in Misano.
* 2011: Moto2 scheduled to be restricted to 600cc 4-strokes.
* 2012: Moto3 250cc 4-stroke single cylinder class scheduled to replace the 125cc 2-stroke class.
* 2012: MotoGP scheduled to raise the maximum engine capacity to 1000cc.[7]
წინა სეზონში მოხდა სამწუხარო ამბავი, მისანოს ეტაპზე დაიღუპა შოია ტომიზავა, რომელმაც მანამდე ყველა სასიამოვნოდ გააკვირვა თავისი ბრწყინვალე შედეგებით.
სეზონის დაწყებამდე ძალიან საინტერესო გადანაცვლებები მოხდა. აღსანიშნავია ვალენტინო როსის დუკატიში, ხოლო სტოუნერის ჰონდაში გადასვლა (ეს უკანაკნელი გუნდი ახლა 3 რაიდერით იასპარეზებს).
გუნდები და მათი რაიდერებიCardion AB Motoracing
კარელ აბრაჰამიDucati Team
ვალენტინო როსინიკი ჰეიდენიLCR Honda MotoGP
ტონი ელიასიMapfre Aspar Team MotoGP
ჰექტორ ბარბერაMonster Yamaha Tech 3
კოლინ ედვარდსიკელ ქრატჩლოუPramac Racing Team
რენდი დე პუნიელორის კაპიროსიRepsol Honda Team
ანდრეა დოვიციოზოდანი პედროსაქეისი სტოუნერიRizla Suzuki MotoGP
ალვარო ბაუტისტაSan Carlo Honda Gresini
ჰიროში აოიამამარკო სიმონჩელიYamaha Factory Racing
ხორხე ლორენცო (მოქმედი ჩემპიონი)
ბენ სპისისასარგებლო საიტებიოფიციალური საიტიპოპულარული იტალიური საიტი იტალიურ და ინგლისურ ენაზეMotoGP-ს ჟურნალისტის საიტი ინგლისურ ენაზეMotoGP რუსულადგვერდი Facebook-ზეარხი YouTube–ზეკალენდარი (იხ. მიმაგრებული სურათი)
მიმაგრებული სურათი
https://youtu.be/xpwhTi3pwu8?t=1396 ძუძუ ძმაო.