http://www.motorsportmagazine.com/f1/repor...lian-gp-report/აი რაც მინახავს და წამიკთხავს... მარკ ჰიუზზე მაგარ ანალიზს ვერავინ აკეთებს..
თავიდან ჯეიმს ალენიც კარგი იყო.. მაგრამ მერე მაგან ისეთი ფანტასტიკები დადო, რო ჯიულ ვერნი გამახსენდა

ხო და რას წერს ეხლა ჰიუზი მანდ.. რაც მაინტერესებდა მაგაზე გავამახვილებ ყურადღEბას
კვალიში მეც მაგარი გამიკვირდა.. რატო ქონდა ნიკოს მეორე სეგმენტში მხოლოდ 0.033 ით სწრაფი წრე.. და რატო მეტი არა.. როცა უნდა ყოფილიყო ყველაფრიდან გამომდინარე
Rosberg had the upper hand on Hamilton through the practices and qualifying. The lap which stood as pole – his second Q3 run – was actually not as good as his first run had been up until an incorrect engine setting cost him 0.3sec on the final uphill drag out of Junção (turn 12). Had it not been for that, his first run would have had him on pole by over two tenths rather than the 0.033sec margin he ended up with. Hamilton never quite nailed a perfect set up and was losing time to Rosberg through the Senna Esses.
ძრავის არასწორი ნასტროიკის გამოო.. ამან საიდან იცის არ ვიცი.. მარა ეტყობა იცის
კიდევ ის მაინტერესებდა რანაირად დაემხო ბრაზილიის გპ ის 10 წლიანი რუბენსას რეკორდი..
Rosberg’s time broke the long-standing pole record of Rubens Barrichello, set 10 years ago with a 3-litre V10 Ferrari. Interlagos’s 800m altitude meant the normally-aspirated engines always lost around eight per cent of their sea level power here (around 70bhp in the case of the V10s) whereas with forced induction the current engines are unaffected by altitude. If the V10 records were going to be broken anywhere, in other words, it was here.
800 მეტრია ზღვის დონიდან.. ამიტო ატმოსფერული ძრავები კარგავენ 8 % ს მთლიანი მოშნოსტიდან.. შესაბამისად დრო ისეთი ვერ არის.. როგორც შედარებით დაბალ გპ ზე.
შემდეგი რაც მაინტერესებდა ლუისას შეცდომის და რატო გაუშვეს მეორე წრეზე.. და თუ აჯობებდა ნიკოს რო არ შეშლოდა.
But so fast was he going – set to be a whole second faster than the pace he’d been doing when sat behind his team-mate, fastest sector times through the first two sectors on 20-lap old tyres – that the chief strategist told him to stay out, to keep pushing.
The teams have their own GPS systems, measured every 60 metres around the track and so know exactly where relative to the others their cars are due to rejoin, given a standard assumed pitstop time loss. Even though Lewis had set those fastest sector times, that one lap was still not going to be quite enough to jump him past Rosberg. But if he’d been able to do another lap like that, then he would.
James Vowles is Mercedes’ chief strategist and is quite brilliant at his job. Sometimes he has to play chess against himself when overseeing two drivers fighting out the race win. In cases such as this, he simply seeks to optimise the chances of each car in turn, within the constraints of the lead driver getting optimum strategy. So with Rosberg pitted and underway, his attention shifted to Hamilton and the second extra lap suggested itself. As he crossed the start/finish line he went to ‘zero’ – i.e. he was now on schedule to exit exactly level with Rosberg. Through the Senna Esses it remained much the same and Lewis could already feel the rear tyres beginning to go.
Out through the kink of three and onto the short straight he was asked to make an energy recovery switch change to increase the harvesting rate. He did so, but in the busy intensity of the moment didn’t make a compensating forwards brake bias change. As he stood on the brakes for turn four, still pushing like crazy, he’d just entered ‘negative’ – i.e. he was on schedule for the first time to come out ahead of Rosberg. But those worn tyres, with the inappropriate braking bias working upon them, could take no more of it. The outer rear locked and in a thrice Hamilton was trying to rescue a major oversteer moment, one that only gathered momentum as the track headed downhill.
He travelled a long way across the tarmac run off, smoke pouring off the tortured rubber. He rejoined but seven seconds had left his grasp right there – and there’d be further time lost as he completed the in-lap on the flat-spotted rubber. That was Rosberg’s moment of crisis over.
ნიკოს შესვლიდან პირველივე წრეზე ლუისამ საუკეთესო წრე მოარტყა.. 1.13.5 ში ჩამოვიდა.. და ამ დროს რო შესულიყო.. როვნიში გამოდიოდა ნიკოსთან.. მაგრამ იმ ესკებს თუ მივიღებთ მხედველობაში.. ნიკო მაინც წინ დარჩEბოდა.. ეგ გპს ებით გუნდმა დაადგინა.. ანუ მთავარმა სტრატეგმა.. და გაუშვა მეორე წრეზე.. თანაც მე 3 მოსახვევიდან გამოსვლისას.. პატარა სწორი მონაკვეთია.. ლუისას თხოვეს რეკუპერაციის სისტემაში ცვლილება შეიტანეო.. გააკეთა ლუისამ.. მაგრამ ამასთანავე დაავიწყდა მუხრუჭების ბალანსის წინ გადაწევა.. შესაბამისად შემდეგ მოსახვევში წავიდა ზანოსში.. ეგ წრე ისეთვიე რო მოერტყა ლუისას.. უეჭველი წინ გამოვიდოდა.. სტრატეგებმა კარგად იმუშავეს.. უბრალოდ გასატეხი იყო ეგ შეცდომა ლუისასგან და იმანაც ბოდიშI მოიხადა.. მარა მასეთ დროს ბოდიშს რატო იხდიან ვერ გავიგე

თუ ვიფუჭებ რბოლას მე ვიფუჭებ ბლიად.. ისინი ხო არა

მოკლედ ანალიზია ძალიან მაგარი
ყველაფერს ვერ დავწერ
ლინკზე ნახავთ თქვენთვის საინტერესო მომენტებს
* * *
და ვააბშემც ძალიან მომწონს ლუისას თიმ რადიო.
რაღაცნაირად მშვიდია.. სულ არ გავს იმ როჟას რომელიც ტრეკზე თავქარიანია. აი ზოგჯერ მაღარ სიჩაქრეებზე.. სწრაფ მოსახვევებში რო ირთვება და ისეთი ხმა აქვს.. და ისე ბაზრობს მგონია ტვ ში უყურებსო

არა და მაგ დროს მე რო ჩამრთონ მე უფრო აღელვებული ვიქნები ხმის პონტში

ამაზე სულ გიოს მრავალგზის მოწონებული ტრულის რადიო მახსენდება.. კაკ რაზ აქტუალურია დღეს

666 დან გამომდინარე