ამას ქვია, მისხალ-მისხალ გარჩევა <3
უნიჭიერესი ტიპია ჯოლიონა.
According to Motorsport, both Mercedes drivers ran with a different rear-wing setup. Bottas raced with a much lighter wing and less vertical thrust than his teammate. Hamilton had the advantage of a double support pylon of the wing, and the lack of a central ‘V’ around the flap.
During qualifying, the heavier wing meant Hamilton couldn’t beat Bottas. But during race day, as the wind started blowing stronger, Bottas’ rear stability was compromised. 
This meant Hamilton, with his greater power due to the recent thrust engine mapping, came out of Portimao’s tricky final corner and onto the main straight much faster than Bottas.
These differences helped Hamilton go from a safety-car-enforced P3 to overtaking Bottas and Verstappen.
These automotive setups will be key in the WDC, and it will boil down to the drivers using them effectively.
სხვადასხვა სეტაპებზე იყვნენ. კვალიში ბოტასს უპირატესობა, რბოლისას ლუისას.
მაგრამ ამ სეტაპითაც კინაღამ წააგო ბოტასმა კვალი 

ნუ მესამე სექტორს რო ჰაერში ტყნავდა ლუისა - ეგ ისეც ჩანდა. 

მაქსი დაჟე ### სეტაპიან ბოტასს ვერ მიყვებოდა უკან ტრაკში..  ლუისას უკან კი საერთოდ ჩაყვინთა 
