p.s ჩვენ პირობებში გურია და ატია ნორმალური ხომალდებია, უბრალოდ რამდენიმე ნაკლი აქვს
1) მართალია 200 ტონა ტვირთი გადააქვს დაწესით 5 ძველი T-55-ის განთავსება უნდა შეიძლებოდეს, მაგრამ სადესანტო ნაკვეთურს არასაკმარისი სიგანე აქვს, რომ საბრძ ტექნიკის 2 ერთეული მოთავსდეს გვერდიგვერდ (სიგრძე კი აქვს, საკმარისი და მაგაზე დიდი უაზრობა იქნებოდა)
არსებობს რამდნეიმე მოდიფიკაცია.... ყველაზე განიერი პ-106უ-ა, ყველაზე გრძელი პ.106კ.... სამწუხაროდ ვარიანტი პ.106კუ არ არსებობს... და რომც იყოს, არა მგონია იმასაც ქონდეს 7.5-8 მეტრი სიგანის ტრიუმი..... სამაგიეროდ 6-6.5 მეტრი რომ იყოს ბმპ-ებს მაინც გავათავსებდით გვერდიგვერდ....
-----------------------------პ.106---------პ.106უ--------პ.106კ
სიგრძე--------------48.27(48.2)----48.27----------54.5
სიგანე---------------6.51(6.7)--------8.5---------7.7(7.95)
ტრიუმის სიგრძე---25------------------------------30
ტრიუმის სიგანე----4-------------------------------4.5
მეორე რაც არის, თვითონ პროექტის ფორმები, ხომალდ მგონი ბრტყელი ძირი აქვს, წყალჯდომიც არ აქვს დიდი და საზღვაოსნო პირობები დიდი არ აქვს...
მართალია ჩვენ შორს გაცურვა არც გვჭირდება, მაგრამ საერთაშორისო სწავლებებში მონაწილეობის მისაღებად შეიძლება დაგვჭირდეს ხომალდის გაგზავნა... ამის მაგალითი 2003 წელს იყო, როცა უკრაინაში გურია უნდა წასულიყო და ძლიერი ღელვის გამო ვერ შეძლო და უკან ფოთში დაბრუნდა
დადებითი ისაა, რომ გადახურული ტრიუმი აქვს და ზევიდან გრადის ან სხვა სისტემის დაყენება შეიძლება... ამასთან გადახურული ტრიუმი დესანტს ნამსხვრევებისგან დაიცავს.... (არის ღია ტრიუმიანი პ.106-ებიც, მაგრამ ჩვენი გადახურულია)...
მაგ ირან-ერაყის ომის დროს იყო თუ არ ვცდები, ამერიკელებმა საგემბანო მოიერიშეთი, ირანულ ბოგჰამარის კატარღას კასეტური ბომბები დააყარეს (მართალია ეს ძალიან პატარა კატარღაა, მაგრამ რა გარანტია გვაქვს, რომ იგივე ვარიანტი არ იქნება ჩვენთანაც....), გადახურვამ კი შეიძლება დესანტი ნასხვრევებისგან ასე თუ ისე დაიცვას





ჩვენთვის ესენი მიმაჩნია ნორმალურ (უფრო სწორად კარგ ვარიანტად).. ოღონდ ეგაა მარტო ორი ცალი ააგო ხორვატიამ თავისთვის, მგონი...
ისე თუ მოგვყიდიან (ფლოტს თუ აღვადგენთ და ოღონდ ჯერ სარაკეტო კატარღებს ვიყიდით) მეტი არც დაგვჭირდება ალბათ

გადახურული ტრიუმიც აქვს, საკმაო რაოდენობით ქვეითსაც იტევს და ტექნიკის ნორმალური რაოდენობაც გადააქვს.... + წყალჯდომიც ნორმალური აქვს და კორპუსის ფსკერიც, არ ჩანს, მაგრამ ისეთი შეგრძნება მაქვს, რომ ბრტყელი არ უნდა იყოს
პატარა გადაკეთება და ზევიდან გრადის პაკეტსაც დაიტევს ალბათ... + 1-2 ზუ-23-2ტგ ჩავკვეხოთ სადმე და ეგაა
ტტმ-ებიც კარგი აქვს -
წყალწყვა - მაქს. 945
სიგრძე - 49.7მ
სიგანე - 10.2მ
წყალჯდომი - მაქს. 3.2მ
სრული სიმძლავრე ძრავის - 3100 ცხ.ძ
სიჩქარე -13 კვანძი
ეკონომიური სვლით ცურვის სიშორე - 1200-1400 მილი (12კვ-ით)
გადაყავს 300 ქვეითი ან 6 ტანკი
http://hr.wikipedia.org/wiki/DBM-81_Cetinahttp://hr.wikipedia.org/wiki/DBM-82_Krkaკიდევ ერთი, მარგამ უფრო უარესი ვარიანტი, ეს ჩინური type 079...
http://www.sinodefence.com/navy/amphibious...e079_yulian.aspძველი ხომალდია... დახურული ტრიუმით... ვიდრას მსგავსი მონაცემები აქვს სადესანტო შესაძლებლობების მხრივ...
ერთი ისაა, რომ უფრო განიერია ესეც და გვერდიგვერდ 2 ტექნიკის მოთავსება იქნება შესაძლებელი... + მასზე გრადის პაკეტის დაყენებაც არის შესაძლებელი