ჩვენ ორ შვეულმფრენს (როგორც ფოტოებიდან და წყაროდან ჩანს - Northwest Helicopters was very excited to deliver the first
two Huey upgrades to the Air Force of Georgia ) ჩაუტარდა მოდერნიზაცია UH-1H Plus დონემდე
აღიჭურვა უფრო ძლიერი, 1800 ცხძ-ის სიმძლავრის ძრავით
კომპოზიტიური მასალებისაგან დამზადებული ძირითადი და კუდის ხრახნებით
კომპოზიტიური მასალებისგანაა ასევე დამზადებული ძვეულმფრენის კუდიც (კუდის "ძელი")
ძრავის ახალი ჰაერის ფილტრით, კოკპიტი ახალი ავიონიკით (თხევად კრისტალური დისპლეები არ აყენია სამწუხაროდ), NVG Cockpit-ი (მწვანედ და წითლად რომ ანათებს ხოლმე ხელსაწყოები მგონი ეგ უნდა იგულისხმებოდეს) და ღამის ხედვის სათვალეები
http://farm4.staticflickr.com/3542/3310725...f7456ca57_o.jpgამნაირი ვარიანტი რო ყოფილიყო

უფრო კაი იქნებოდა
p.s UH-1H და UH-1H Plus იროკეზების გარდა, Bell-212-ებიც გვყავს როგორც იცით და რადგან ლაპარაკია მი-8-ების სუპერ პუმებით (ან სხვა ვერტმფრენებით) ჩანაცვლებაზე. იქნებ ერთძრავიანი იროკეზების ორძრავიანებით სრულად ჩანაცვლებაზეც გვეფიქრა
1) ერთძრავიანებს მოდერნიზაცია ჩავუტაროთ და გავყიდოთ (1 დავიტოვოთ სამუზეუმოდ). მყიდველი კიდევ ჰყავს და ცუდი შვეულმფრენი სულაც არაა, უბრალოდ ორძრავიანები გვირჩევნია ჩვენთვის
ჩავუტაროთ plus დონემდე ყველას მოდერნიზაცია, + ჩვენი ძალებით დავამატოთ რაღაცეები.... მაგალითად მოვარგოთ ადროსი ან ლიპა
http://farm5.staticflickr.com/4070/4636335...bb70670c0_o.jpgროგორც იტალიელებმა ქნეს.....
კუდის ძელში ლავუშკების გამშვებები ჩავაყენოთ
http://www.aircraftresourcecenter.com/awa0...spenser0001.JPGACO-2B-ს ბაზაზე გავაკეთოთ..... ЭВУ კი უყენია და....
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ng_infantry.JPGშეიძლება ცხვირის შეცვლა, იაპონურის მსგავსად, თუმცა ეს აუცილებელი არა
თუ მყიდველი ისურვებს შეიძლება glass cockpit-ის და FLIR-ის "ჩამატება"... + მეტეორადარის
პილონები ტყვიამფრქვევბისთვის კი გავაკეთეთ, მაგრამ ეს საკმარისი არაა
http://cdn-www.airliners.net/aviation-phot...2/1/1655122.jpgსაჭიროა ასეთი პილონები, რომლებზეც ნურსების ბლოკიც დაიკიდება და ტყვიამფრქვევიც დადგება. + ამისათვის უნდა შევიმუშაოთ C-8-ს შვიდრაკეტიანი ბლოკი, რომ აპარატს შეიარაღებასთან ერთად 6-8 კაცის წაყვანა მაინც შეეძლოს
2) ჩვენ bell-212-ებს ჩავუტაროთ მოდერნიზაცია და სამხედრო "წყობაზე" გადავიყვანოთ (+ ამერიკაც თუ გვაჩუქებს რამდენიმე UH-1N-ს)
ან გავყიდოთ (ან ჩავუტაროთ მოდერნიზაცია და გავყიდოთ) და სანაცვლოდ ვიყიდოთ Bell-412 ან CH-146 griffon და მოვარგოთ ჩვენ მოთქოვნებს
მოდერნიზაცია თითქმის იგივე იქნება, რაც uh-1h-ის შემთხვევაში
ა) ЭВУ-ს დაყენება
http://www.aircraftresourcecenter.com/awa0..._412exhaust.jpghttp://www.aircraftresourcecenter.com/awa0...exhaust0001.JPGბ) კუდის ძელში ლავუშკების გამშვებების ჩავაყენება
გ) ადროსის (ან ლიპას, ან დასავლური ანალოგის (ეს ბოლო ძვირი დაჯდება ალბათ)) დაყენება
დ) ავიონიკის განახლება, ღამის ხედვის სათვალეები, glass cockpit-ის და FLIR-ის, GPS, კავშირგაბმულობის საშუალებების, სახელმწიფო კუთვნილების ამოცნობის სისტემის განახლება... + მეტეორადარის დამატება.
არ ვიცი CH-146-ისთვის, Bell-412-ისთვის და UH-1Y-ისაც არის თუ არა კომპოზიტიური მასალებისაგან დამზადებული ძირითადი და კუდის ხრახნები (უკანასკნელისთვის ალბათ კი იქნება), მაგრამ თუ არის, მისი დაყენება და ამით წონის შემსუბუქება
პილონები, რომლებზეც ნურსების ბლოკიც დაიკიდება და ტყვიამფრქვევიც დადგება.
C-8-ს შვიდრაკეტიანი ბლოკის შემუშევბა (+ შეიძლება C-8-ს ლაზერით მართვად ვარიანტზე მუშაობაც. მეგობარი ქვეყნების დახმარებით)
* * *
პილოტის დაცულობის ასამაღლებლად კაბინის ცხვირთან კელვარის ფილის დამატება
http://www.aircraftresourcecenter.com/awa0...t_panel0001.JPG+ nwhelicopter-ის მიერ მოდერნიზირებულ UH-1H Plus-ებზე პილოტების სკამები იჯავშნება. და შესაძლებელია იმავეს გაკეთება მანდაც
რადიოლოკაციური დასხივების აღმომჩენი აუცილებლად და შემდეგ ეტაპზე თუ საშულება გვექნა რაკეტის სტარტის შემატყობინებელი სიტემისა და ლაზერული დასხივების აღმომჩენის დაყენებაც
This post has been edited by socom on 18 Sep 2013, 14:19
საქართველოს დაცვა საქართველოს ყოველი მოქალაქის მოვალეობაა - საქართველოს კონსტიტუცია. მუხლი 101