გრუზიაა რა...
მსოფლიოში მთელი ინსტიტუტებია შექმნილი ამ საკითხის სარეგულირებლად. საქმე ეხება როგორც დამოუკიდებელ ექსპერტიზებს, ისე სახელმწიფო და საერთაშორისო ორგანოებს.
გერმანიაში ამას აკონტროლებს ჯერ DIN - Deutsches Institut für Normung და მერე ISO - International Organization for Standardization.
ამათი სტანდარტებით ტესტვა ხდება შემდეგნაირად:
გახურებულ მაქნანზე ტარდება 3 ეტაპის ტესტი... თითო 780 წმ ანუ სულ 1180 წამი.
1/3 - 0-50 კმ/სთ - ქალაქში.
1/3 - განუწყვეტელი მოძრაობა 90 კმ/სთ - ლანდშტრასეზე 5, 6 ან 7 მაქს. მაღალ სიჩქარეში რომელიც აქვს მანქანას
1/3 - განუწყვეტელი მოძრაობა 120 კმ/სთ - ავტობანზე 5, 6 ან 7 მაქს. მაღალ სიჩქარეში რომელიც აქვს მანქანას..
ცალკე ტესტავს ADAC. რომელის ტესტებიც (ცივ მატორით ტესტის დაწყება) საშუალოდ 0,5ლ/100კმ-ზე მეტს უჩვენებს.
ეს სტანდარტები მოქმედებს EU-ში.
გარდა ამისა აშშ-ს და იაპონიას აქვს თავიანთი სტანდარტები...
აშშ - FTP 75 (Federal Test Procedure)
იაპონია - 10-15 Mode
WLTP - Worldwide Harmonized Light Duty Test Procedureშემოდის 2017 წლიდან. ასე რომ შემდგომში გერმანულ და ამერიკულ კატალოგებში სხვაობა არ იქნება.
ევროკავშირმა შეიმუშავა ახალი სისტემა Artemis-Zyklus - ARTEMIS (Assessment and Reliability of Transport Emission Models and Inventory Systems) - რომელიც გამოცდის პროცესშია და ვნახოთ რა იქნება.
............................
ასე რომ აიღეთ ახალი მანქანა, გატესტეთ ამ სისტემით და თუ ვერ მიიღებთ მწარმოებლის მიერ ნაჩვენებ ციფრებს შეგიძლიათ სტრასბურგში უჩივლოთ

და ამის მერე იძახიტ რო გვალოხებენო...
პ.ს. ბაგრა, ვოლოვო-ს ან ფორუმელი გაზავიკები რამდენს აწვევინებენ თავიანთ მანქანებს ეს მერსედესსაც, ბმვ-საც და სხვებსაც პაბარაბანუ