თბილისში 70 წლების ბოლოდან დადიოდნენ. საერთოდ.
ეგ ვაგონები არის მსოფლიოსი დღემდე ყველაზე მეტი გამოშვებული 14640 ცალი გამოუშვეს.
რუსეთისაა, ჩელიაბინსკის ოლქში მდებარე პატარა ქალქის უსტ-კატავის ტრამვაის მშენებელი ქარხნის რომელისც კიროვის სახელობისაა ისინი დღემდე წარმატებით უშვებენ ტრამვაებს.
ეგ ვაგონები გამოდიოდა 1969-1992 წლებში.
სახელად ქვია 71-605.
ანუ КТМ-5 ანუ "კატეემ-5"
ამ წლების განმავლობაში ამ ვაგონებმა რათქა უნდა განიცადეს მოდიფიკაცია ანუ ფარების ცვლილება სკამების ბორტის ნათურების განათების აანუ ასეთი რაარაცეები შეეცვალათ დროტა განმავლობაში და უფრო გაუმჯობესდა. ხოლო საბოლოოდ შეწყდა მათი გამოშვება 1992 წელს.
ძალიან კარგი ვაგონებია და ძალიან იოლი მსოახმარი უადვილესი სარემონტოდაც და საექსპლუატაციოდაც.
მე კარგად ვიცი ტრამვაის ტარება და პირადად დეპოში ჩვენ ვაგონს 189-ს 1999 წელს სწორ ხაზზე. 90 კმ/სთ ავაწევინე. მართალი შემეშინდა მაგრამ. მაინც გავრისკე.
ისე ამ ვაგონებიდან ჯერ-ჯერობით მაქსიმალური სიჩქარე დაამყარა ქალაქ სანკტ პეტერბურგში ერთ ერთმა ამ მოდელის ვაგონმა 115 კმ/სთ. სწორ ხაზზე.
რა ტაქმა უნდა ასეთ სიჩქარისთვის სრულ წესრიგიში მყოფი ლინდაგები და საკონტაქტო ხაზია საწირო თორემ იფრენ კარგა ხანს რელსებიდან აჰაჰაა.
აი ნახაზიც