Judas Iscariotკი, მაგრა ჰგავს, მაგის ჯიში მო.............მეტროს გახსნაა და შაილება ეგ დამპალიც დაპატიჟეს
Count Szegediერევნის მეტროს პირველი ხაზის გახსნაა
"დრუჟბა" - "დავიდ სასუნი", 7 მარტი, 1981 წელი
სოვიეტში მეტროს მარტო ხსნიდნენ თურმე მილიონიან ქალაქებში, ჰერევანი დაუჩაგრავთ და სომხური პარტიული ელიტა ძაან უკმაყოფილო ყოფილა ამით, მით უფრო რო მეზობლად, ტიფლისსა და ბაქოში 1966-67 წლებიდან გრიალებდა მეტრო..
ხოდა, პირველი დოუწყია ჩალიჩი ანტონ ერვანდოჩ კოჩინიანს, 1952 წლიდან სომხეთის მინისტრთა საბჭოს თავმჯდომარეს და 1966-74-მდე პირველ მდივანს..მარა უარი მიუღია, თქვენი დედაქალაქი სულ 770 ათასიაო..ერთადერთი რისთვისაც მიუღწევია..1972 წელ მიუციათ "სწრაფი ტრამვაის" ინფრასტრუქტურის მშენებლობის უფლება..ხოდა აქ სომხებს ჭკუა უხმარიათ და გვირაბები ისე გოუჭრიათ (1976-78 ში), რომ მომავალში, მოსკოვთან ჩაწყობის შამთხევაში მეტროსაც მორგებოდა..
74-ში მოვიდა კარენა და ბრეჟნევთან რაფერცხა ჩოუწყვია და იმასაც ეს დაუბრეხვებია და ოუნთია მწვანე შუქი: "«Дело в том, что каждый армянин, если он живёт отдельно от родителей, должен ежедневно их навещать. Следовательно, расчётные пассажиропотоки в перспективе будут как минимум в 1,5 раза больше, чем определяемые по методикам. Кроме того, республика развивается ударными темпами, хорошеет, жить в ней становится лучше и заграничные армяне (которых в несколько раз больше, чем в самой Армении) хотят вернуться на историческую родину»
იმენა სუფთა სომხური ისტორიაა: 1972 году начали строить скоростной трамвай, к 1977-78 годам решили строить как метро, убедили в этом тем или иным способом. Правительство на ходу стало менять строительную документацию, но смену титула отложили на потом (т.к. это жуткая бумажная волокита, финансово-бюрократические заморочки по смене задач пятилетнего плана и т.п.) - в итоге, в 1981 году пустили метро под титулом скоростного трамвая, но, поскольку пятилетка закончилась, то соответствующими постановлениями правительства того же 1981 года стройку на следующую пятилетку оформили уже как метро (возможно, отчасти и из-за этого метро не открыли в 1980 году, несмотря на очень высокую степень готовности).
მხოლოდ 1986 წელს გამხდარა ჰერევანი აფიციალნა 1 მილიონი...რაღაცა სოფლების მიერთების ხარჯზე
დღეს სულ 12 კმ მეტროს ხაზი აქვთ 10 სადგურით, თბილისი არის - 27,3 კმ, ბაქო - 38,3 კმ

კიდე 2 ფოტო მაგ დღის


კარენ დემირჭიანის დახვრეტა სომხეთის პარლამენტში 1997 წელს

ძაან მძიმე კადრებია
This post has been edited by guriaaa on 27 Nov 2021, 16:59