იცი შენ პრობლემა რაშია ბესტ? აი თანამედროვე არტჰაუსში პრობლემა როა სერიოზული და მაგას რო ვერ ხედავ,აი ეს არის პრობლემა და კიდე -
"არტჰაუსზე" ცუდს რო ვამბობ და გგონია რო კასავეტსს და ძველ კინოს ვაგინებ))
იმენა ათასჯერ დავწერე,როგორ "არტჰაუსს" ვებრძვი მე და იმენა მაინც ვერ ისვენებ რა,ათასჯერ მიწევს ერთი და იგივეს ახსნა უფრო და უფრო მარტივი ენით,მალე ალბათ დეტსკი იგრუშკებს დავიჭერ და ისე მომიწევს ახსნა

მე არ მეზარება და ისევ ავხსნი:
მე არ ვებრძვი "წარსულს",მე ვებრძვი "აწმყოს".
თანამედროვე არტჰაუსი იცი რას გავს?
აი წარმოიდგინე მაგარი სარდალი,იმენა კაცობის განსახიერება,ბრძოლის ველზე რო გამოჩნდება და მტერი შიშისგან იფსავს,-ჰოდა ეს კაცი რო მოკვდება და მაგის ფორმას ამ კაცის შვილი რო ჩაიცმევს და იმენა ბრძოლის ველზე რო გამოვა მამამისის ფორმით,დადგება შუა ველზე და ძრევას რო დაიწყებს,-აი ეს არის ჩემთვის თანამედროვე არტჰაუსი) მამაჩემი მაგარი იყო და მეც მაგარი ვარ რადგან მაგის შვილი ვარო)
იმ ძველ "არტჰაუსში" რა თემებიც იყო,იგივეს გადამღერება ხდება ახლაც,თან ისინი თუ პოლიტიკას ებრძოდნენ,ახლანდელები პირიქით,პოლიტიკას ფეხქვეშ გაეგნენ. აი საზოგადოდ აღიარებული "არტჰაუს" ფილმები როა ოსკარზე,მთავარ პრიზს რო იღებენ,-"ნომადლანდი","მუნლაითი" - რატო ამ ფილმებზე არ აფანატებთ არტჰაუსის მოყვარულები? რატო არ მოგწონს "მუნლაითი" - იმენა არტჰაუსის ყველა კანონებით გაკეთებული ფილმია,მაგრამ რატომღაც ცხვირს იბზუებს ყველა

ჯანდაბა ოსკარზე საუკეთესო სცენარის ოსკარი აიღო ფილმმა,სადაც ერთი პიდარასტი იღებს ატამს,ჩააძრევს შიგნით,მერე მოვა მეორე პიდარასტი,*ლეს ამოუწოვს,-ვაა,ატამის გემო აქო,-მერე დაინახავს ჩათესლებულ ატამს და მაგის ჭამას იწყებს, - ჰოდა ეს ითვლება არტჰაუსად და "უმაღლეს" კინოდ ა ხ ლ ა.
შენ რო "არტჰაუსი" მოგწონს,ის არტჰაუსი უკვე კარგა ხანია მკვდარია,-აქა იქ შეიძლება იყოს გამონათებები,-მაგრამ ეგ იმას არ ნიშნავს,რო მკვდარი არ არის) მე პირადად ლათინური ვიცი და კიდე რამდენიმე ლექტორმაც ვიცით ლათინური,-მაგრამ ეგ იმას არ ნიშნავს რო ლათინური მკვდარი ენა არაა))
კიდე იცი რას ვერ ვიტან თანამედროვე არტჰაუსში? აი არალოგიკურად დაწერილ პერსონაჟებს.ჩემდა გასაკვირად,ძველ არტჰაუს ფილმებში აბსოლუტურად მარტივად გასაგები პერსონაჟებია,ყველა მათგანის ფსიქოლოგია და ფილოსოფია იმენა ხელისგულზე გაქ გადაშლილი და ლანგარზე მორთმეული.
ახლანდელი "არტჰაუშჩიკის" დევიზი კი იცი რა არის? რაც უფრო გავართულებ და ჩავხლართავ,რაც უფრო მეტს ვიყვირებ,მით უფრო მაგარი ფილმი გამომივაო) შედეგად კი გამოდის აბსოლუტური სიცარიელე,რომელიც გართულების და "გაუგებრობის" ხარჯზე გამოდის ფონზე,-(ასევე ემოციური ყვირილების და გინების ხარჯზე,როგორც იაფფასიან ოფლით ქაოთებულ თეატრში)-ანუ "არ გესმის",ესე იგი ან "შედევრია" ან "ნაგავი".საშუალო არ არსებობს და რახან "ევროპული" *ლე ფესტივალის ჯილდო აქ აღებული,ესე იგი შედევრი უფროა ვიდრე ნაგავი.ასე რო "არ გესმის" და წადი და შენს "ტრანსფორმერებს" და "მარველობებს" უყურე,-ან კიდე(ჩემი საყვარელი არგუმენტი) ) - "თუ არ მოგწონს წადი და უკეთესი შენ გადაიღე"

და იმენა ეს ისტორია მეორდება და მეორდება ყოველ წელს,-მე პირადად მკიდია,ირონიულად ვუყურებ და ვღადაობ,რადგან ვიცი რო მობეზრდებათ და მერე წამოვა კაი კინო - და ეს პერიოდი შორს აღარაა)
კიდე თანამედროვე "არტჰაუსჩიკის" პრობლემა ისაა,რო საკუთარ შეცდომებზე ლაპარაკი არ უყვარს.მიუთითებ რაღაცაზე და გიყვირებს.ან გეტყვის "წადი და უკეთესი შენ გადაიღეო"(ამოვიდა ყელში),თითქოს არ ვიცოდე რა რთულია ფილმის გადაღება,თითქოს სახლში ჯდომის მეტს არაფერს ვაკეთებდე) იმენა კონფლიქტები მაქ ამის გამო,აის *ლე პროპაგანდისტული ფილმი როა,რუსების ფულით გაკეთებული - "მძევლები",-იმენა უნივერსიტეტში მოგვიტანეს და ნახეთო გვეუბნებოდნენ,როგორი სასტიკი იყო სსრკ და ეგეთი ბაზრები დაიწყეს,- მე და ლექტორი კიდე ვა*ვავდით და ლექცია რო დაგვეწყო და ჩვენთან ვიყავით,ზოგ სტუდენტს კაბინეტი ეშლებოდა და ლექციაზე გვიკაკუნებდა,"მძევლები" აქ გადისო?

ჰოდა ვეუბნებოდი გვერდზე კაბინეტში გადის ეგ დებილობა-მეთქი და ტიპები ცხვრებივით მიდიოდნენ და უყურებდნენ

ჰოდა ზოგი სტუდენტი მიბრუნდებოდა და მეუბნებოდა,შენ არასოდეს არაფერი გადაგიღია და ვერ გაიგებო,ქართული კინო ისედაც ცოტა გამოდის და შენ კიდე წიხლს აჭერო - მეკი ვუთხარი,კიი ძმა,ბაზარი არაა,რუსების ფულით,რუსების სიძის გაკეთებული კინო ძაან ქართულია-მეთქი

ე ბიჯო მეც მჭერია ხელში კამერა და მააქ რაღაცები გადაღებული,მაგრამ ძაან კრიტიკული რო ვარ საკუთარი თავის მიმართ და ვაფშე,ცხოვრებაში,-მაგიტოა რო მარტო მეგობრებს ვანახებ ხოლმე და ვღადაობთ,-ცოტა რო დავიხვეწები უფრო და უფრო,მერე გავასაჯაროვებ კიდეც ახალს რასაც გადავიღებ,-ნეტა მერა რა არგუმენტი გექნებათ

-მანამდე ვსწავლობ რა) თან ვატყობ კიდეც რო,აი 15 წლის წინ რასაც ვიღებდი და ვწერდი,იმენა ახლა დროს რო ვერ გაუძლო და მაგარი ბანძობა რომაა,აი რაღაცეები რო გადავაფასე და რაღაცეებში უკეთ გავერკვიე,აეს არის მაგარი შეგრძნება,-ჯერჯერობით არგუმენტებით ვმსჯელობ ფორუმზე,-მერე კიდე კაი კინოც წამოვა) ვაფშე კიდე ისტორიების წერა უფრო მევასება,-ჩამოყალიბებული რეჟისორი არაა და კინოკომპანია არ არსებობს ჩვენთან,თორე კაი ისტორიები დოხუია მიყრია,-ახლანდელი რეჟისორები უბრალოთ მხოლოდ საკუთარ თავში არიან ჩაძირულები და მიდი ეხლა და უმტკიცე,მანსვეტაშვილზე და ნიკო ბურზე რო მაგარი კინოები გამოვა)) მოჭიდავეზე ფილმი გადაიღე-მეთქი რო ვუთხრა ვაფშე გოიმს დამიძახებს

საერთოდ,ყველა რეჟისორს უნდა ჰქონდეს შეგნება,რო ყოველთვის შეიძლება უკეთესის გადაღება.
აი,სკორსეზე მახსენდება,ერთი ძველი ფილმი აქ,"ბოქსქარ ბერტა",ჰოდა იმენა ეგ ფილმი მაგრად გამოულანძღეს,პირდაპირ ეუბნებოდა რამდენიმე - მაგარი *ლეობა გაქო გადაღებული,ჰოდა სკორსეზე დაფიქრდა,რაღაცეები გადააფასა და ჰარვი კეიტელი,დენირო შეკრიბა და "ბოროტი ქუჩები" გადაიღეს.
ანუ რა გამოდის,სკორსეზე ჩმორი ყოფილა რადგან ვიღაცის კრიტიკას მოუსმინა თავის დროზე?
ბუნტავშიკობა დეგრადაციაში და ნგრევაში არ უნდა გადავიდეს,ჭეშმარიტმა ბუნტავშიკობამ რაღაცა უნდა დაანგრიოს და ახალი შექმნას, - მე პირადად ნგრევას ბევრს ვხედავ,მაგრამ აშენებაზე არავინ ჩქარობს ჯერჯერობით))
რაღაცაზე ჩივილი და წუწუნი ადვილია,მე პირადად ბრძოლა მირჩევნია,მუშტები და კუნთები,ფეხზე დამდგარი ადამიანი - ტყავი რო აქ გაძრობილი,სახის მაგივრად სისხლის სალაფავი რო აქ და მაინც ფეხზე რო დგას))
* * *
აი ესეთი ფილმებია ჩემი პერსონალური "არტჰაუსი"
* * *
ისე,სპოილერში შენ რო გევასება ეგ პონტები გაგიჩითე,არ გამაზო იცოდე
» სპოილერის ნახვისთვის დააწკაპუნეთ აქ «