ზოგადად მუხრუჭი.
სამუხრუჭე ხუნდი - დისკური მიხრუჭის კომპონენტი, გამოიყენება ავტომობილებში და სხვა დანადგარებში. სამუხრუჭე ხუნდები - ფოლადის ფირფიტები სპეციალური ხახუნის ზედაპირით, რომელიც დგას სამუხრუჭე დისკების ზედაპირზე.
სამუხრუჭე ხუნდები ავტომანქანის კინეტიკურ ენერგიას გარდაქმნიან ხახუნის სითბურ ენერგიად. ხუნდები განთავსებულია სპეციალურ ბუდეში (სუპორტში), კრანცირკულები, რომლებიც ჰიდრავლიკური დაწოლის შედეგად ქმნის ხახუნის ეფექტს სამუხრუჭე დისკის ზედაპირზე და ანელებს მბრუნავ სამუხრუჭე დისკს. ხუნდი კაცხელების დროს გადასცემს ხახუნის მასალას დისკს და ორივე ზედაპირი იფარება ხახუნის მასალით და ხდება ერთმანეთის დაჭერა რადგან ხახუნის კოეფიციენტი იმატებს და შედეგად ჩერდება მანქანა.
ბარაბანული ტიპის მუხრუჭებისგან განსხვავებით დისკური მუხრუჭს არააქვს უკუ ეფექტი, სამუხრუჭე დაწოლა ყოველთვის მუხრუჭის პროპორციულია რომელიც მოდის მძღოლისაგან (პედლიდან), თუმცა ბევრ ავტომანქანას გააჩნია მუხრუჭის დაწოლის გამაძლიერებელი სისტემა.
ტიპი
არის მრავალი სახის სამუხრუჭე ხუნდები, რომელიც დამოკიდებულია ავტომანქანის მწარმოებელზე, დაწყებული ძალიან რბილი და აგრესიულ, უფრო რთული და ნაკლებად აგრესიულ ნაერთები. ძალიან რთულია ისეთი ნაერთის დამზადება, რომელიც იუშავებს ტემპერატურული რეჟიმის მაქსიმალურ დიაპაზონზე. როდესაც ცხელდება ხუნდები მუხრუჭის ეფექტი იკარგება, ამის გამოსწორება შეიძლება უფრო აგრესიული ხუნდების შეცვლით.
მასალა
სამუხრუჭე ხუნდები მზადდებოდა აზბესტის ან ორგანული ან ნახევრადმეტალის შემცველი ფორმულებისაგან. ყველა ამ მასალას აქვს პრობლემები, როგორც ეკოლოგიურად (ზოგ შემთხვევაში კიბოსაც იწვევს) ასევე ტექნიკური კუთხითაც. აქვს ბევრი შავი მტვერი. ნახევრადმეტალის შემადგენლობის ხუნდები ძალიან დიდ ტემპერატურას ინარჩუნებს და ზედმეტად ცვითავს დისკებს, ასევე აქვს ძალიან დიდი ხმა და შავი მტვერი
კერამიკული შემადგენლობა და სპილენძის ბოჭკოები რკინის მაგივრად უზრუნველყოფენ მაღალ ტემპერატურულ რეჟიმს და ნაკლებ მტვერს, დისკის ნაკლებ ცვეთას. ასევე დამუხრუჭებისას უზრუნველყოფენ ნაკლებ მხაურს იმიტომ რომ გამოსცემს ისეთ ხმებს რომლებიც ადამიანის ყურით არ აღიქმება. ამ შენაერთში გამოიყენება მცირე მეტალის ოდენობა (დაახლოებით 15%)
აზბესტი ფართოდ გამოიყენებოდა სამუხრუჭე ხუნდებში ტემპერატურამედეგობის გამო, მაგრამ ჯანმრთელობის მხრივ საშიშია და მოიძებნა ალტერნატიული ნივთიერება არამიდი (მექანიკურად და ტემპერატურულად გამძლე)
თანამედროვე ხუნდები შეიძლება იყოს დამზადებული კერამიკისაგან, არამიდის ბოჭკოსაგან ან სხვა გამძლე პლასტმასისაგან.
ყველა სატრანსპორტო საშუალებას აქვს მუხრუჭის თავისის სტანდარტი, სამუხრუჭე ხუნდები რომელსაც აქვს ხახუნის მაღალი კოეფიციენტი და ეფექტური მუხრუჭი ასვე ჭირდება ნაკლები დაწოლა, მაღალ სიჩქარეზე კარგავს ეფექტს და იზრდება სამუხრუჭე მანძილი, ხოლო სამუხრუჭე ხუნდები რომელთაც აქვს დაბალი მაგრამ თანაბარი ხახუნის კოეფიციენტი ეფექურობას ინარჩუნებს მაღალ სიჩქარეზეც, მაგრამ ჭირდება უფრო ძლიერი დაწოლა.
povered by brembo
YamahaFZ6

AMG CarbonCeramic brake

Porsche Carrera S

FerrariF430
This post has been edited by brembo georgia on 7 Aug 2011, 10:34