stelss93
მიახლოებით გავიგე, თუმცა რაღაც შეკითხვები კიდე გამიჩნდა, მაგალითად ვერ მივხვდი სხვაობა სრულ და პროცენტულ რაოდენობას შორის. არ მეპარება ეჭვი შენს კომპეტენციაში და არც პოლემიკაში ვაპირებ შემოსვლას, უბრალოდ მაინტერესებს, რაც ქვემოთ წერია, სენსორის მუშაობის ეს პრონციპი ორივე საწვავის სენსორებს არ ეხება? შეიძლება გამომავალი ვოლტაჟი, ოპერატიულიი მახასიათებლები, ანალიზის დიაპაზონი არ იყოს ერთი და იგივე მაგრამ პრინციპი ალბად ერთია. ჩვენ ადრეც მოგვიწია აზრთა გაზიარება და ეხლაც მადლობას გიხდი გამოხმაურებისათვის.
ჟანგბადის სენსორის მუშაობა
როდესაც გამონაბოლქვში ჟანგბადის რაოდენობა მაღალია, ჟანგბადის სენსორიდან გამომავალი ძაბვა მცირეა. თუ გამონაბოლქვში ჟანგბადი მცირეა მაშინ გამომავალი ძაბვა მაღალია. რაც უფრო მაღალია ჟანგბადის შემცველობის სხვაობა გამონაბოლქვსა და ატმოსფეროს შორის, მით უფრო მაღალია ძაბვის სიგნალი.
ჟანგბადის შემადგენლობიდან ECM-ს შეუძლია დაადგინოს ჰაერ-საწვავის ნაზავი მდიდარია თუ ღარიბია და დაარეგულირებს საწვავის ნარევს შესაბამისად. გამდიდრებული ნარევი მოიხმარს თითქმის მთლიან ჟანგბადს, ე.ი. ძაბვის სიგნალი მაღალია, მიახლოებით 0.6 - 1.0 ვოლტის დიაპაზონში. ღარიბი ნარევის შემთხვევაში აფეთქების შემდეგ უფრო მეტი ჟანგბადია გამონაბოლქვში ვიდერე მდიდარში და ე.ი. ძაბვის სიგნალიც მცირეა, 0.4 - 0.1 ვოლტი. სტექიომეტრიული ჰაერ-საწვავის (14.7: 1) პროპორციის დროს, ჟანგბადის სენსორიდან გამომავალი ძაბვა მიახლოებით 0.45 ვოლტია.
სტექიომეტრიული მდგომარეობიდან ჰაერ-საწვავის პროპორციის მცირედი გადახრაც კი შეცვლის ძაბვის სიგნალს. ჟანგბადის ეს სენსორი ხანდახან მოიხსენიება როგორც ვიწრო დიაპაზონის სენსორი რადგან მას არ შეუძლია დაადგინოს ჰაერ-საწვავის პროპორციის ცვლილებით გამოწვეული, გამონაბოლქვში ჟანგბადის მცირედი ცვლილება. ECM განუწყვეტლივ დაამატებს ან შეკვეცავს საწვავის მიწოდებას მდიდარი /ღარიბი ციკლის დროს.
* * *
Particle/fume sensor
This type of sensor is used in diesel engines to sense the soot from the exhaust stream. Soot deposited onto the sensor causes a change in resistance or capacitance of the sensor element. If the value saturates, the soot may be burned off using an integral heater.
* * *
Particle/fume sensor
This type of sensor is used in diesel engines to sense the soot from the exhaust stream. Soot deposited onto the sensor causes a change in resistance or capacitance of the sensor element. If the value saturates, the soot may be burned off using an integral heater.
* * *
Particle/fume sensor
This type of sensor is used in diesel engines to sense the soot from the exhaust stream. Soot deposited onto the sensor causes a change in resistance or capacitance of the sensor element. If the value saturates, the soot may be burned off using an integral heater.
* * *
Particle/fume sensor
This type of sensor is used in diesel engines to sense the soot from the exhaust stream. Soot deposited onto the sensor causes a change in resistance or capacitance of the sensor element. If the value saturates, the soot may be burned off using an integral heater.
This post has been edited by AUTO-VOLT on 26 Sep 2013, 00:19