DKP: indicated position of throttle;
MDK voltage 1: indication of the first sensor of throttle position;
MDK voltage 2: an indication of the second sensor of throttle position.
The position of the throttle is controlled by two position sensors with the cross-type curve, it means, those indications are inversely proportional.
V1 = 0 .. 5V
V2 = 5 .. 0V
V2 = 5 – V1
The opening of the throttle is proportional to indications of the first sensor. In idle, the first sensor indicates 0,5V; when the throttle is fully open: 4,5V.
If the proportion of sensor indications is not complied with, MSD43 records an error message regarding throttle and in future don’t use these indications (even, if the status of the error message is passive).
How to check the accelerator pedal:
smoothly press and release the accelerator pedal, indications of sensors should be proportional to the angle of pressure, additionally, the indication of the first sensor should be two times higher than an indication of the second sensor. Example: 0,5/0,25V; 1,5/0,75V, etc.
How to check throttle sensors:
observe the indications of sensors, while driving. Indications should be inversely proportional, for example, 1,0/4,0V; 1,5/3,5V, etc., the position of throttle – proportional to indications of the first sensor.
In the situation, when the fault of throttle valve indicator is detected, MSD43 stops to use data from these sensors. From this moment, MS43 defines the position of the throttle, using measurements of air mass meter, for control of fuel mixture – Lambda probes.
We have to understand, that in case of a cold engine, for first few minutes:
Lambda probes are cold, no data from them are available;
air mass meter data also are not available – it has to be heated up.
As a result, for first few minutes, the engine runs in practically uncontrollable mode!
Moreover, if the error messages regarding throttle valve are present, both offset and multiplicative fuel adaptations are switched off, also individual adaptations of cylinders in idle are not available.
As a result, error messages and real misfires are very common, the abnormal performance of the engine (especially during first minutes). When the engine has warmed up, it continues to vibrate in idle (because the equalization of cylinder efficiency does not works), also fake error messages regarding fuel trim, Lambda probes, CO catalytic converters are registered. Of course, the replacing of these components does not solve the situation.
ამის შემმოწმებელს ვინმეს იცნობთ ?

გაზის პედალი ხომ გადაადგილებულია. რავიცი ახლა როგორ მოქმოდებებს და სად რა არის დაერთებული.
ამის ავტორმა ვერფერი ვერ ნახა საეჭვო გაგზავნილ ვიდეოში.
კაროჩე კობასთან ვიყავი ( საკმაოდ ჭკვიანი ბიჭია ) და ცეოზე მიაერთა და თან დიაგნოზტიკას უკეთებდა. ყველა ჩვენების მიუხედავად საწვავის თანაფარდობას აღარიბებს. მიცემულ გაზზე საერთოდ 0 ხდება. ამის ახსნა უკვე გაუჭირდა - იმის გათვალისწინებით რას მაქვს ნაკეთები.
საბოლოოდ გავდივართ ძრავის კომპიუტერზე ან/და ცუდ კონტაქტზე.
როგორ შეიძლება ვაკუუმის ჟონვის და ნორმალური საწვავის მიწოდების პირობებში სმესის დაღარიბება ორივე ბანკაში?
ამასობაში ერთი ზახოდი შემშვები მოვხსენი და იმენნა ქირურგიული სიზუსტიდ ავსბორე ყველაფერი - უშედეგოდ.
This post has been edited by besvs on 2 Mar 2020, 17:04