წერითი დავალების შეფასების კრიტერიუმები
პირველი კრიტერიუმი:დავალების ადეკვატურად გაგება და გააზრება
1.დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული,ტექსტი ღრმადაა გააზრებუული,ნაშრომში იგრძნობა ავტორის უმთავრესი სათქმელი და ემოციური მიზანდასახულობის წვდომა 4
2.დავალების პირობა და ტექსტი ადეკვატურადაა გაგებული 3
3.დაველების პირობა და ტექსტი მთლიანობაში ადეკვატურადაა გაგებული და გააზრებული,თუმცა ერთ შემთხვევაში შეინიშნება არაადეკვატურად გაგება ტექსტის 2
4.ერთზე მეტ შემთხვევაში შეინიშნება არაადეკვატურად გაგება ტექსტის 1
5,დავალების პირობა და ტექსტი არაადეკვატურადაა გაგებული 0
მეორე კრიტერიუმი:ნაშრომის აგება
1.ნაშრომი უპასუხებს სამივე მითითებას და კარგადაა ორგანიზებული,აბზაცები სწორედაა გამოყოფილი 3
2.ნაშრომი უპასუხებს სამი მითითებას ,თუმცა ნაწილობრივ დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა და აბზაცები არასწორადაა გამოყოფილი 2
3.ნაშრომი უპასუხებს ორ მითითებას,აბზაცები ნაწილობრივ არასწორადაა გამოყოფილი 1
4.ნაშრომი პასუხობს მხოლოდ ერთი მითიტებას,აბზაცები არასწორადააა გამოყოფილი 0
მესამე კრიტერიუმი:მოსაზრების არგუმენტირება და ადეკვატური ციტირება
1.მსჯელობა სამივე მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით 6
2.მსჯელობა ორი მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით 5
3.ორი მითითების სესახებ არის არგუმენტები მოყვანილი,მესამე მითითების შესახებ კი არც ერთი 4
4,მსჯელობა მხოლოდ ერთი მითითებითაა დასაბუთებული 3
5.სამივე მითითების შესახებ ზოგადადაა არგუმენტები მოყვანილი 2
6.მსჯელობა არადამაჯერებელია 0
მეოთხე კრიტერიუმი:ტექსტის მახტვრული თავისებურებების შეფასება
1.ნაშომში გამოყოფილია ტექსტის არაერთი მხატვრული თავისებურება და მსჯელობა დასაბუტებულია კონკრეტული მაგალითებით 2
2.ნაშრომში გამოყოფილია მხოლოდ ერთი მხატვრული თავისებურება 1
3.ნაშრომში არაა გამოყოფილი არცერთი მხატვრული საშუალება 0
მეხუთე კრიტერიუმი:დამოუკიდებელი აზროვნება და ზოგადი განათლება
1.ნაშრომში მკაფიოდ გამოვლინდა აბიტურიენტის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი და გამოვლინდა ზოგადი განათლება 3
2.ნაშრომში ნაწილობრივ გამოვლინდა აბიტურიენტის დამოუკდიებლად აზროვნების უნარი,თუმცა ნაწილობრივ გამოვლინდა ზოგადი განათლება 2
3.ნაშრომში ნაწილობრივ გამოვლინდა ზოგადი განათლებაც და დამოუკიდებელი აზროვნებაც 1
4.ნაშრომსი არ გამოვლინდა არც ზოგადი განათლება და არც დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი 0
მეექვსე კრიტერიუმი:ფაქტობრივი შეცდომები
1.ნაშრომში არ არის დაშვებული ფაქტობრივი /შეცომა 1
2.ნაშრომში დაშვებულია ფაქტობრივი შეცდომა 0
მეშვიდე კრიტერიუმი:ლექსიკა და სტილი
1.ნაშრომში აზრი ენობრივად ზასტად და მკაფიოდაა გამოხატული,დაცულია ნაშრომის სტილური ერთგვაროვნება და გვხვდება ორიოდე სტილური ხარვეზი 2
2.ნაშრომში აზრი გასაგებია ,მაგრამ ლექსიკა მწირია და გვხვდება სტილური ხარვეზები 1
3.ნაშრომი სტილისტურად გაუმართავია 0
მერვე კრიტერიუმი:სინტაქსი და კონსტრუქციები
1.ნაშრომში დაშვებულია ერთი სინტაქსური შეცდომა 2
2.ნაშრომში დაშვებულია ორი სინტაქსური სეცდომა 1
3.ნაშრომში დაშვებულია ორზე მეტი სინტაქსური შეცოდმა 0
მეცხრე კრიტერიუმი:მორფოლოგია,ორთოგრაფია და პუნქტუაცია
1.არ არის ოთხზე მეტი ამ ტიპის შეცდომა 2
2.არ არის ცხრაზე მეტი ამ ტიპის შეცოდმა 1
3.დაშვებულია ჩხრაზე მეტი შეცდომა 0
პ.ს ტესტს ვეღარ დავწერ,თითებს ვეღარ ვამოძრავებ

:D:D