გიორგი XIIმოკლედ, როგროც ვთქვი, ჩემი მიზანია დავამატკიცო, რომ მაგ თეორიას აქვს ნაკლი
შესაბამისად ვეცადე ჩამომეყალიბებინა თეორია, რომელიც გამორიცხავდა მაგას
დავუშვათ, რომ არსებობს ღმერთი
ვინაიდან ღმერთი უსასრულოა, იგი არის წარსულშიც, აწმყოშიც და მომავალშიც.
პირობითად დავყოთ ღმერთი სამად, წარსულის ღმერთი, აწმყოს ღმერთი და მომავლის.
ახლა ავიღოთ პირობითი ადამიანი სახელად X, რომელიც აწმყოში ცხოვრობს
ვინაიდან იგი აწმყოში ცხოვრობს, მომავლის ღმერთმა იცის ხომ ამა თუ იმ საკითხზე რა არჩევანს გააკეთებს იგი?
ხოდა ვინაიდან "მომავლის ღმერთმა" იცის ე.ი. ღმერთმა იცის, იმიტომ რომ დაყოფა პირობითია
საერთო ჯამში, ღმერთი დროებით კარგავს "ყოვლისმცოდნეობას" და თან არც კარგავს, იმიტომ რომ წარსულშიცაა, აწმყოშიც და მომავალშიც.
ანუ ჯერ ადამიანი აკეთებს არჩევანს და ამ არჩევანის შესახებ არ იციან წარსულის და აწმყოს ღმერთებმა, მაგრამ იცის მომავლის ღმერთმა
ხოლო რადგან მომავლის ღმერთმა იცის ე.ი. ყველა ღმერთმა იცის, იმიტომ რომ ეს სამება პირობითია.
პირველი, ეს თეორია არ გამორიცხავს, რომ ღმერთი ყოვლისმცოდნეა - დაინახავდი, რომ ღმერთმა მაინც ყველაფერი იცის
და მეორე, ჩნდება შესაძლებლობა რომ ადამიანს აქვს თავისუფალი ნება
მაგრამ საქმე იმაშია, რომ ჯერ მომავლის ღმერთმა იცის, და შემდეგ მისი საშუალებით იცის დანარჩენმა ორმა.
ანუ ღმერთმა მას შემდეგ გაიგო ეს, რაც ადამიანმა არჩევანი გააკეთა
ანუ მე რომ გავაკეთე არჩევანი, ღმერთმა მას შემდეგ გაიგო. თუმცა ჩემზე ადრე გაიგო, რადგან ის წარსულშიც არსებობს
ანუ ის ფაქტი, რომ ღმერთმა შენს გაჩენამდე იცის რას გააკეთებ, არაფერს ნიშნავს, რადგან მან მომავალი ნახა, "მომავლის ღმერთმა" უთხრა შენი არჩევანი
იშ