#12426037 · 29 Jan 2009, 23:35 · · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ჩატი
კონფუციანიზმს თავიდანვე არ ქონია პრეტენზია რელიგიაზე უფრო მარალურ ეთიკური პრინციპების მატარებელი მოძღვრება იყო. შმდეგ გახდა ის რელიეგია და მთელ ჩინეთს მოედო ( და არა მარტო ჩინეთს, იაპონიაში ერთ ერთი უდიდესი ფიგურაა). მის იდეებს ბიუროკრატიუო და სახელმწიფო მართვაში იყინებდენ...მის აზრებს კოდექსებად აყალიბებდენ და იზეპეირებდენ. მისი მორალური ფასეულობები საკმაოდ ჰუმანუია და საინტერსო. ისე რადენადაც მე ვიცი ეგეც ნახევრად ლეგენდარული ადამინი ყოფილა. ძალინ დიდია მისი როლო ჩინური მენტალიტეტის ჩამოყალიბებაში... დაოსიზმს რაც შეეხება სამწუხაროდ მეც ქართულად მაქ წაკითხული და როგორც შევიტყვე არ ვარგებულა, მაგრამ იმედია დედა არს მეტნკალებად სწორად გადმოგვცეს. მე ძაან მომწონა. ისე მგონი მაგ წიგნში წერია რო დაახლობით ერთ დროს მოღვაწეობდენ, ეს ორი ადამიანი, და მგონი ლეგანდაც არის მათი შეხვდრის, ნუ ალბათ ეს ლამაზი ლეგენდაა... დაოსიზმს ძირითად დედა აზრი მე რამდენადაც ჩავწვდი არის სამყაროსადმი მეტნაკლბ ინდეფენტურობაში, მაგრამ არა უქმნადობაში. მაგალითად მისი აზრით, ჭეშმარიტებას მტკიცება არ ჭირდება ის თავისთავდ არსებობს. ანუ რაც ჭეშმარიტა ის ისედაც ნათელია. და მისი განჭვრტა ნებისმიერს შეუძლია. და ალბათ აქაც ჩინურ ფენომენთან გავქ საქმე. ეს ორი მოძღვრება და ბუდიზმი, თითქმის ეღთმანეთშ ავსებდენ და ერთად მოდიოდენ, ნუ მე რამე მათ შორის დაპირისპირება, რაც ქრისტიანობასა და მაჰმადიანობას შორის იყო, არ წამიკთხავს... საერთოდ რელიგიური, ტოლერანტობა აზიაში ახალი ხილი არ ყოფილა...პირიქით რაც მეტი გზა იცი ჭეშმარიტებისკენ მითი უფრო გქონდა შანსი მისის ამოხსნის...
--------------------
ნიცშეანელი
John 14:19 Yet a little while and the world will see me no more, but you will see me. Because I live, you also will live.
|