#43893929 · 27 Feb 2015, 17:06 · · პროფილი · პირადი მიმოწერა · ჩატი
| QUOTE | | ეტრე იბერი ანტიქალკედონიტი სევეროზ ანტიოქიელის მასწავლებელი იყო. |
ეს არაფერს ნისნავს
| QUOTE | | პეტრე იბერი ხელმძღვანელობდა ანტიქალკედონურ აჯანყებებს პალესტინაში. |
ნწუ..ბერები იცავდნენ ტავიანთ უფლებებს. ქალკედონის კრებამ ე.წ. "პოლიტიკური " გადაწყვეტილებებიც მიიღო გარდა დოგმატურისა. მაგალითად გაქცეული მონა არ შეიძლებოდა გამხდარიყო ბერი და ა.შ. პეტრე ტავად გაქცეული იყო ბერად რომ შედგა და საერო ხელისფლებამ ხელი ვერ ახლო თუმცა მიწვდომა არ გაუჭირდებოდათ. გასაკვირი არაა თუ ასეთი დადგენილების წინააღმდეგი იყო და მეორე ე.წ. მონო/დიოფიზიტების "შერიგების ოქმზე" ხელმოსაწერად რომ დაიბარეს არც გამოცხადებულა? რატომ? იმიტომ რომ ტავის მსფლმხედველობით/თუნდაც იგივე არეპაგიკული ნაწარმოებებში ეს ნათლად ჩანს, რომ მის ავტორის საგანი არაა ღმერთიის ბუნებრიობის რაოდენობის დადგენა, ვინაიდან ეს სწორი არ იქნება. ვინაიდან არ არსებობს ტერმინები შეხედულებები რომლებიც აღწერს პირველმიზეზს და ა.შ./ უფრო სხვა პრობლემები აინტერესებს ვიდრე ბუნებრიობების რაოდენობა და მათ შორის მიმართება და საერთოდ არ მონაწილეობს ამ კამათში.
| QUOTE | | არის არაერთი ისტორიული წყარო, რომელიც მის არაქალკედონურ მრწამსზე მიუთითებს. |
ეს მონიფიზიტური წყაროებია. და გასაკვირი არაა რომ იყენებდნენ პეტრეს ავტორიტეტს.
პეტრეს ეპისკოპოსობა დიოფიზიტმა იუბენალმა შეთავაზა. ასე არაა? აბა რატომ შეტავაზებდა თუ მსოფლმეხდველობრივად დაპირისპირებულ ბანაკებს ეკუთვნოდნენ? პეტრემ უარი უთხრა და ეს გავრცელებული პრაქტიკა იყო იმ დროს ბერებში..ეკლესია სტავაზობდა ავტორიტარულ ბერებს ეპისკოპოსობას და როგორც წესი უმრავლესობა არ ტანხმდებოდა.. ქალკედონის ერტერტი დადგენილება სწორედ ასეთი ბერების დამორჩილებასაც ისახავდა მიზნად..ამ გაგებით პოლიტიკური უფრო იყო ვიდრე რელიგიური.
შემდეგ პეტრეს ძალით აკურთხებს მონოფიზიტი... და წლის განმავლობაში ღვთისმსახურება არც ჩაუტარებია...
--------------------
იმასექნებაო ისა კარგისა ასეთი ყოფილა ბედი ქართლისა ... ნაცია თუ ქოცია, არ ჯობია ოციანს პატივისცემ(ატყეპ)ით შაქრო პაპა
|