ასე უწერიათ, რომ პირველი იყო აბუ ბაქრიო ღირსებით, მერე მოდის უმარი, მერე უსმანი და ბოლოს ალი (ა). ეს არის ეგრეთ წოდებული სალაფიტების საიტი.
http://al-fatava.com/forums/lofiversion/index.php?t1750.htmlაი რას წერენ:
«Община Пророка Мухаммада (да благословит его Аллах и приветствует) — лучшая из всех общин, а его сподвижники — самые праведные среди сподвижников всех пророков (да будет мир им). Самым достойным в общине Мухаммада является Абу Бакр ас-Сыддик, за ним ’Умар аль-Фáрýк, за ним ’Усмáн Зун-Нурайн, за ним ’Али аль-Муртазá (да будет Аллах доволен ими всеми). Об этом свидетельствует сообщение, переданное со слов Абдуллаха бин ’Умара (да будет Аллах ими доволен), он сказал: «При жизни Пророка (да благословит его Аллах и приветствует) мы говорили: самый достойный — это Абу Бакр, за ним — ’Умар, за ним — ’Усмáн, когда это дошло до Пророка, он этого не отрицал». (Аль-Бухари, 3468; Абу Давуд, 4629; Ахмад,1/114; Ат-Табарáни).
Абуд-Дардá передал со слов Пророка (да благословит его Аллах и приветствует) что он сказал: «Никогда солнце не восходило и никогда оно не заходило над кем-либо праведнее, после пророков и посланников, чем Абу Бакр». (Абу На’úм в «Аль-Хилья», 10/301)
После Абу Бакра следует ’Умар (да будет Аллах доволен им), благодаря его достоинствам и благодаря тому, что Абу Бакр рекомендовал его в качестве преемника.
После ’Умара следует ’Усмáн (да будет Аллах доволен им), благодаря его достоинствам и потому, что его выбрали «ахлу-ш-Шýра». (Члены совета, из числа старейших сподвижников Пророка (да благословит его Аллах и приветствует) которых назначил ’Умар перед своей смертью, для избрания нового халифа).
После ’Усмáна, следует ’Али (да будет доволен им Аллах), благодаря его достоинствам и благодаря тому, что люди его времени сошлись на его праведности.
Они являются праведными халифами и имамами, которых Аллах вел прямым путем, о которых Пророк (да благословит его Аллах и приветствует) сказал: «Следуйте моей Сунне, и сунне праведных халифов, ведóмых Аллахом правильным путем, которые будут после меня, и держитесь за нее клыками». (Абу Дауд, 4607, Ат-Тирмизи, 2678)
და ა.შ.

რაც შეეხება ალის (ა) შედარებას ვინმესთან, საერთოდ სასაცილოა,

რადგან მუჰამმადმა (ს) თქვა, რომ "მე ვარ ცოდნის ქალაქი, ხოლო ალი - მისი ჭიშკარი". "მე ალისგან ვარ და ალი ჩემგან არის". "ალი იგივეა ჩემთვის, რას ჰარუნი იყო მუსასთვის, ოღონდ მეტი მოციქული არ იქნება" და კიდევ ბევრი მსგავსი გამონათქვამი არსებობს.
სწორედ ალის (ა) მიათხოვა მუჰამმადმა უსაყვარლესი ასული ფატიმა (სა) და არა აბუ ბაქრს, რომელიც ასევე მოსული იყო მისი ხელის სათხოვნად. ხოლო ფატიმა (სა) სიცოცხლის ბოლომდე განრისხებული იყო აბუ ბაქრზე, და მუჰამმადის ნათქვამია, რომ "ვისზეც მოდის ფატიმას რისხვა, იმავეზე მოდის ალლაჰის რისხვა".
ალი (ა) იყო მუჰამმადის ალალი ბიძაშვილი, მის მიერ გაზრდილი, პირველი მამაკაცი, რომელმაც მიიღო ისლამი, მისი სიძე, სწორუპოვარი მებრძოლი, ისლამის ლომი, ზულფიკარის მფლობელი, რომელსაც არაერთხელ გაუწირია თავისი სიცოცხლე მუჰამმადისთვის.
და შენ ამბობ, რომ აბუ ბაქრი უფრო ახლოს იყო მუჰამმადთან ვიდრე ალი?
აბუ ბაქრი სიმამრი იყო, მართალია, მაგრამ თავად სუნიტურ წიგნებში არის მრავალი ჰადისი იმის შესახებ, რომ მოციქული გაბრაზებული იყო აიშაზე ამა თუ იმ დროს.
ფატიმაზე (სა) განრისხებული ან ნაწყენი კი ის არასოდეს ყოფილა.
რაც შეეხება ამ ყბადაღებულ ნამაზის გაძღოლას, თავად ისტორია ამის შესახებ არეულ-დარეულია და სუნიტურ წიგნებში სხვადასხვანაირად გადმოცემული. შემდეგ, ნამაზის ლოცვა არანაირად არ ნიშნავს ხალიფობას, რადგამ მუჰამმადს (ს) მანამდე არაერთხელ დაუვალებია სხვადასხვა ადამიანებისთვის ნამაზის გაძღოლა. თავად აიშა ჰყვება ჰადისებში, რომ მას უნდოდა გადაეფიქრებინა მუჰამმადისთვის, რომ აბუ ბაქრს წაეყვანა ლოცვა, რადგან ეს მისი ხალიფად გახდომის შანსებს ამცირებდა (აბუ ბაქრი აიშას მამა იყო და ცხადია აიშა დაინტერესებული იყო მისი ხალიფობით).

შემდეგ, თავად აბუ ბაქრს და მის მომხრეებს არ მოუტანიათ არგუმენტად, კრების დროს, ეს ამბავი, როცა აბუ ბაქრს ირჩევდნენ. და ა.შ. )))