ვაგრძელებ გაკვეთილებს MAYA-ში.
როგორც შევპირდი IKA-5137-ს და METALMAN-ს ვიწყებ MAYA-ს ინტერფეისის გასაცნობ გაკვეთილების სერიას.
დღეს დავიწყებ Main Window-ის გაცნობით.
Level - NEWBIEMAYA's INTERFACE[b]Main Windowb]

სურათზე გამოსახული ილუსტრაციის მიხედვით დავიწყოთ დღევანდელი გაკვეთილი.
შესაძლებელია რომელიმე ინსტრუმენტზე ვისაუბრო ზედაპირულად ან საერთოდ გამოტოვო, ეს იმიტომ ,რომ ზოგიერთი მათგანის ასახსნელად დიდი დრო და მკითხველის შესაბამისი გამოცდილება არის საჭირო.
1. Main Menus - მთავარი მენიუ. აქ მოეცემულია 95% (პროცენტი) ყველა იმ ინსტრუმენტისა, რომელიც მითითებულია Status Line-ის მენიუში (ამაზე ვისაუბრებთ შემდეგ პანელის განხილვისას) + 5(ხუთი) მუდმივი მენიუ .
2. Menu Set. აქ შეგვიძლია შევცვალოთ MAYA-ს მენიუ. რას ნიშნავს ეს? MAYA-ს მენიუ იყოფა რამდენიმე ნაწილად : Animation,Plygons,Surfaces,Dynamics,Rendering,Ncloth,Live,Classsic Cloth. თვითოეული მათგანი გვაძლევს საშუალებას შევცვალოთ მთავარი მენიუ შესაბამისი ინსტრუმენტების გამოტანით.
მაგალითად თუ მენიუ სეტში დაყენებულია POLYGONS, Main Menu-ში გვექნება ყველა ის ინტრუმენტი , რომელიც გვჭირდება პოლიგონებთან მუშაობისთვის, დაწყებული ბულეანებით და დამთავრებული UV-ით.
3. აქ არის მოცემული სხვადასხვა ინსტრუმენტი.პირველი სამი ალბათ მიხდვით რასაც აკეთებენ - ახალი სცენ, გახსნა, სეივი. მეორე სამეული - იერარქიული მონიშვნა, ობიექტების მონიშვნა,კომპონენტების მონიშვნა, ეხლა რას ნიშნავს თვიეთოელი მათგანი. იერარქიული ნიშნავს, რომ შეგიძლიათ დააყენოთ მენიუ ისეთ ნაირად , რომ მონიშნოთ ან მხოლოდ Root(ყველაზე მაღლა მდგომი) ან ცალცალკე ანაც Template. შემდეგი "იკონკენბი" მაგნითის ფორმით აკეთებენ Snaps სხვადასხვა ობიექტებისა შესაბამის ადგილზე, ძველი პაპირუსის ფორმის ღილაკის გააქტიურებისას ირთვება სამუშაო ისტორიის ჩაწერა, რაც აუცილებელია მუშაობის მსვლელობაში(ჩენი რჩევაა -აროსედ გამორთოდ). ოთხი ღილაკი, რომლებიც გვანან რეჟისორის ასისტენთის "საჩხაკუნოს" არის რენდერის იკონკები, ბოლო მათგანს გავყავართ რენდერის მთავარ მენიუში.
4. Shelves. აქ გამოხატულია სხვადასხვა მენიუს მეტნაკლებათ საჭირო ინსტრუმენტების გრაფიკული ვარიანტი. ანუ ის რასაც მთავარ მენიუში ნახავთ Shelves-ში გამოტანილია გარეთ და შესაბამისი "იკონკა" აქვს.
5. Viewport-ის პანელები. აქ მოცემულია ფანჯრის,კამერის და 3დ სივრცის მენიუ.
6. Tool Box. ამ განყოფილებაში კვაქვს 3 განზომილებაში მანიპულირების ინსტრუმენტები Translate,Rotate, Scale და ასე შემდეგ.
7. Channel Box. აქ მოცემული გვაქვს მონიშნული ობიექტების Node-ები და მათი ატრიბუტები.
8. ამ მეწნიუში შეგვიძლია შევცვალოთ ფანჯრების რაოდენობა და მათი თიპი.
9. Layer Editor. ალბათ მიხვდებოდით რომ აქ არის მოცემული ლეირები, როგორც ვიუპორტის ასევე რენდერისაც.
10. Timeline Slider. მემგონი არ ჭირდება ახსნა

11. Range Slider. ამ მენიუში შეგიძლიათ შეცვალოთ Timeline-ის პარამეტრები.
12. Command Line. ჩემი აზრით ერთ-ერთი ყველაზე მთავარი განყოფილებაა MAYA-ში. თეთრ გრაფაში შეგიძლიათ პირდაპირ მისცეთ MAYA-ს ბრძანებები და ნაცრისფერში MAYA "გესაუბრებათ" თქვენ, გაძლევთ უმნიშვნოვალეს იმფორმაციას. თუ გახსნილი სკრიპტ ედიტორით არ მუშაობთ ყოველთვის მიაქციაეთ მაგას ყურდღება.
13. Help Line. სადაც მაუსის კურსორს მიიყვანთ MAYA გაძლევთ იმფორმაციას იმ პანელის/ინსტრუმენტის/ობიექტის და ასე შემდეგ შესახებ.
უფრო დაწვრილებით იმფორმაცია მოიძიეთ MAYA HELP - ში
სულ ეს არის დღეისათვის. თუ რამეს ვერ გაიგებთ შემეკითხეთ.