მეცნიერების ქრისტიანული სათავეები
დოქტორი პიტერ ჰოჯსონი, ოქსფორდის უნივერსიტეტი.
სწორედ ქრისტიანულმა აზროვნებამ ჩაუყარა საფუძველი მეცნიერების განვითარებას, რომელმაც მიაჩვია ხალხი იმ განსაკუთრებულ დამოკიდებულბას სამყაროს მიმართ, რომლის გარეშეც მეცნიერება ვერ განვითარდებოდა.
http://www.creationism.org/crimea/text/11c.htm სამეცნიერო რევოლუცია და არცერთი ურწმუნო ( ათეისტი ) მეცნიერი
1)
http://www.withhistory.com/en/scientific-revolution.html2)
http://ka.wikipedia.org/wiki/%E1%83%A1%E1%...%83%98%E1%83%90в XVI–XVII вв. из 82 ученых – 79 верующих;
ყველა პერიოდი მე - XX საუკუნის ჩათვლით
Революция в науке
1)
სოციალურ-ინტელექტუალური მიმოხილვა
http://www.thegreatcourses.com/tgc/courses...l.aspx?cid=12202)
სამეცნიერო რევოლუცია მე-XX საუკუნის ჩათვლით
დიდ უმრავლესობას ისევ მორწმუნე მეცნიერები შეადგენენ
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%...%83%D0%BA%D0%B5 ფიზიკის ისტორია
ფიზიკის ფესვები, ისევე როგორც მთლიანად დასავლური მეცნიერების, მომდინარეობს ბერძნული ფილოსოფიის საწყის პერიოდიდან ჩვ.წ.აღ.მდე მე-6 საუკუნიდან. ის ჩაისახა ისეთ კულტურაში, რომელიც არ აკეთებდა განსხვავებას მეცნიერებას, ფილოსოფიასა და რელიგიას შორის!
იონში მილეთის სკოლის ბრძენებს არ აინტერესებდათ ასეთი დანაწევრება. ისინი ცდილობდნენ შეეცნოთ ჭეშმარიტი ბუნება, ანუ ნივთიერების ჭეშმარიტი შემადგენლობა, რომელსაც ისინი უწოდებდნენ ”ფიზისს”. სწორედ ამ ბერძნული სიტყვიდან მომდინარეობს ტერმინი ფიზიკა და თავდაპირველი განმარტებით ის მოიაზრებდა - ნივთიერების ჭეშმარიტი შემადგენლობის შეცნობისაკენ სწრაფვას.
მოგვიანებით მილეთის სკოლის ფილოსოფოსებს ბერძნებმა უწოდეს ”ჰილოძოისტები” ანუ ”მატერიის როგორც ცოცხალის მაღიარებლები”, რამდენადაც ეს უკანასკნელნი ვერ ხედავდნენ განსხვავებას სულიერ და არასულიერს, მატერიასა და სულს შორის. უფრო მეტიც, მათ არ გააჩნდათ ცნება მატერიის აღსანიშნავი სიტყვაც კი, აღიქვამდნენ რა არსებობის ყველა ფორმებს როგორც ”ფიზისის” გამოვლინებად, რომელიც იმთავითვე დაჯილდოვებული იყო სიცოცხლითა და სულიერებით. ისინი სამყაროს განიხილავდნენ როგორც ადამიანის ორგანიზმის მსგავს ცალკეულ ორგანიზმს, რომელიც სუნთქავს ჰაერს კოსმიური ”პნევმით”.
მეცნიერება აღორძინდა მხოლოდ XV-XVI სს.ში როდესაც დაიწყო ბრძოლა არისტოტელეს მოძღვრების წინააღმდეგ. მე-16 საუკუნის პირველ ნახევარში ნ.კოპერნიკმა (N. Kopernik) დაუდო საფუძველი ბუნებისმეტყველების თეოლოგიისგან განთავისუფლებას, წამოაყენა რა თავისი სამყაროს ჰელიოცენტრული სისტემა მანამდე არსებული და მყარად დამკვიდრებული გეოცენტრული სისტემის საპირისპიროდ. მე-17 საუკუნეში დაიწყო ფიზიკაში ექსპერიმენტული მეთოდების გამოყენება, ამან განაპირობა პირველი ფუნდამენტური ფიზიკური თეორიის - ნიუტონის კლასიკური მექანიკის შექმნა.
კოპერნიკი იყო სასულიერო- მეცნიერი
помимо интереса к богословию Коперника с детства отличал интерес к другим сферам человеческого знания – к математике, к медицине, к философии
პირველწყარო
http://www.istorio.net/nikolaj-kopernik-sem-dnej-istorii/დამატებითი წყარო
http://en.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Copernicusგამონათქვამები
НИКОЛАЙ КОПЕРНИК
1. "Познавать великие дела Божьи, постигать Его премудрость, величие и силу, прикасаться к чудесам установленных Им законов - всё это, несомненно, богоугодные способы поклонения Всевышнему, Которому невежество не может быть приятнее знания". (Коперник, цит. по: Neff 1952, 191-192; и по Hubbard 1905, v).
2. "Не благодати, воспринятой Павлом, желаю я. Не благоволения, с которым Ты простил Петра. Лишь той же милости прошу я у Тебя, что даровал Ты разбойнику на кресте". (Коперник, цит. по: Trepatschko 1994, Vol. 44).
3. В революционном труде "О вращениях небесных сфер" (De revolutionibus orbium caelestium, 1543) Коперник писал:
"Ибо кто, занимаясь предметами, которые по всей очевидности упорядочены наилучшим образом и управляются Божественной рукой, - кто, усердно размышляя над этими вещами и приобретая определенный навык, не пробудится к лучшему и не восхитится Всевышним, в Котором всякое блаженство и всякое добро? Ибо божественный псалмопевец не напрасно говорил, что восхищается замыслами Божьими и радуется делам рук Его - ведь они служат своего рода посредником, приводящим нас к осмыслению высшего блага". (Коперник, 1873, 10-11).
ფიზიკის, როგორც მეცნიერების, ამ სიტყვის თანამედროვე გაგებით, განვითარება დაიწყო გალილეო გალილეის შრომებით (G. Galilei; 17 საუკუნის 1-ლი ნახევარი.). გალილეი მიხვდა, რომ მოძრაობის კანონების აღმოსაჩენად საჭირო იყო მოძრაობის აღწერა მათემატიკურად. არ შეიძლება შემოვისაზღვროთ მხოლოდ მოძრავი სხეულებზე უბრალო დაკვირვებით; რომ საჭიროა ცდების ჩატარება, რათა გაირკვეს თუ როგორ იცვლება დროის მიხედვით მოძრავი სხეულის მახასიათებელი სიდიდეები. გალილეიმ აჩვენა, რომ მოცემულ სხეულზე გარემომცველი სხეულების ზემოქმედებას განსაზღვრავს არა სიჩქარე, როგორც ითვლებოდა არისტოტელეს მექანიკაში, არამედ სხეულის აჩქარება. ეს მტკიცება წარმოადგენდა ინერციის კანონის პირველ ფორმულირებას. გალილეიმ აღმოაჩინა მექანიკაში ფარდობითობის პრინციპი (გალილეის ფარდობითობის პრინციპი), დაამტკიცა, რომ სხეულთა თავისუფალი ვარდნის აჩქარება დამოკიდებული არ არის მის სიმკვრივეზე და მასაზე, მექანიკის მეშვეობით დაასაბუთა კოპერნიკის თეორია. გალილეის მიერ მნიშვნელოვანი შედეგები იქნა მიღებული ფიზიკის სხვა სფეროშიც. მან გამოიგონა ჭოგრიტი და მის მეშვეობით გააკეთა მთელი რიგი ასტრონომიული აღმოჩენები (მთები მთვარეზე, იუპიტერის თანამგზავრი და სხვ.). სითბური მოვლენების რაოდენობრივი შესწავლა დაიწყო გალილეის მიერ პირველი თერმომეტრის გამოგონების შემდგომ.
გამონათქვამები
ГАЛИЛЕО ГАЛИЛЕЙ (1564-1642)
1. "К Господу, Которому поклоняюсь и Которого благодарю, Чей взор правит небесами - К Нему я возвращаюсь, уставший, но полный жизни". (Галилей, цит. по: Caputo 2000, 85).
2. "Размышляя над чудеснейшими вещами, которые человек познал, нашел и сделал, я всё более убеждаюсь, что человеческий разум есть творение Божье - более того, одно из величайших Его творений". (Галилей, цит. по: Caputo 2000, 85).
3. "Священное Писание никогда не ошибается; его установления абсолютно истинны и нерушимы. Однако его исследователи и толкователи часто допускают разнообразные ошибки". (Галилей, цит. по: Ross 1991, 20).
4. "Священная Библия никогда не говорит неправды - если понимать ее истинное значение". (Галилей, цит. по: Drake 1957, 181).
როგორც წესი, გალილეო გალილეის ხსენებისას იწყება ყბადაღებული თემა მის უთანხმოებაზე ეკლესიასთან და არა რელიგიასთან, ამ შემთხვევაში მე მხოლოდ მის რელიგიურობას ვიხილავ და არა იმ პრობლემებს რაც იყო, მაგრამ თუ ვინმეს აინტერესებს ეს თემა გადახედეთ მოცემულ მისამართს
ქრისტიანობა და მეცნიერება
ისტორიისა და კულტუროლოგიის თვალსაზრისით ნათელია, რომ მეცნიერება ეს არის ისტორიული მოვლენა. კაცობრიობის ისტორიაში იყო დიდი პერიოდები, იყვნენ სხვადასხვა კულტურები და ცივილიზაციები, რომლებიც არ იცნობდნენ მეცნიერებას, რომელთაც არ შეუქმნიათ სამყაროს მეცნიერული სურათი. თავად სამყაროს მეცნიერული წარმოდგენა იქმნება საკმაოდ გვიან და გააჩნია ძალიან მკვეთრი სივრცე-დროითი მიკუთვნება. სამყაროს მეცნიერული სურათი იბადება დასავლეთ ევროპაში XVI-XVII საუკუნეებში. ფაქტობრივად ეს პირველი მეცნიერული რევოლუციაა
http://www.orthodoxtheology.ge/%E1%83%A5%E...83%94%E1%83%91/ თანამედროვე მეცნიერება ათეიზმის წინააღმდეგ
A considerable amount of public debate and media print has been devoted to the “war between science and religion.” In his accessible and eminently readable new book, Stephen M. Barr demonstrates that what is really at war with religion is not science itself, but a philosophy called scientific materialism. Modern Physics and Ancient Faith argues that the great discoveries of modern physics are more compatible with the central teachings of Christianity and Judaism about God, the cosmos, and the human soul than with the atheistic viewpoint of scientific materialism.
Значительное количество публичных дебатов и печатных СМИ была посвящена "войне между наукой и религией.« В своей доступной и читабелен новую книгу, Стивен М. Барр показывает, что то, что действительно в состоянии войны с религией не является самой науки, но философии называется научного материализма. Современная физика и древняя вера утверждает, что великие открытия современной физики более совместимы с центральным учением христианства и иудаизма о Боге, Вселенной и человеческой души, чем с атеистической точки зрения научного материализма.
ავტორი
Barr, Stephen M. Modern Physics and Ancient Faith.
Notre Dame, IN: University of Notre Dame, 2006.
Современная физика и Древней Веры
Modern Physics and Ancient Faith
http://undpress.nd.edu/book/P00848/ Stephen Barr
Professor & Director
University of Delaware
http://web.physics.udel.edu/about/director...ty/stephen-barr2)
Как современная наука предоставляет доказательства против атеизма
How modern science provides the evidence against atheism
http://www.bede.org.uk/barr.htmDogmatic Atheism and Scientific Ignorance
http://www.deism.com/dogmaticatheism.htmფიზიკაში უმნიშვნელოვანესი მიღწევა იყო მე-17 საუკუნეში კლასიკური მექანიკის შექმნა. გალილეის, ქ.ჰიუგენსის (С. Huygens) და სხვა წინამორბედების იდეების განვითარებით ისააკ ნიუტონმა (I. Newton) ჩამოაყალიბა კლასიკური მექანიკის ყველა ძირითადი კანონი 1687 წელს დაბეჭდილ საკუთარ შრომაში სახელწოდებით ”ნატურფილოსოფიის მათემატიკური საწყისები ”(Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica). მე-17 საუკუნის მეორე ნახევარში სწრაფად განვითარდა გეომეტრიული ოპტიკა. ყალიბდება ფიზიკური ოპტიკის საფუძვლები. ჰიუგენსმა საფუძველი ჩაუყარა სინათლის ტალღურ თეორიას, რომლის თანახმადაც სინათლე - ეს არის ტალღების ნაკადი, რომლებიც ვრცელდებიან განსაკუთრებულ ჰიპოთეტურ გარემოში — ეთერში, რომელიც ავსებს მთელს სივრცეს და აღწევს ყველა სხეულის შიგნით. ძირითადად მე-17 საუკუნეში აიგო კლასიკური მექანიკა და დაიწყო ოპტიკის, ელექტრობის, მაგნეტიზმის, სითბური და აკუსტიკური მოვლენების კვლევა.
გამონათქვამები
СЭР ИСААК НЬЮТОН (1642-1727)
"Атеизм - такая бессмыслица. Глядя на Солнечную систему, я вижу Землю именно на таком расстоянии от Солнца, чтобы получать достаточное количество тепла и света. Это нельзя объяснить случайностью". (Ньютон, цит. по: Tiner 1975)
Бог "продолжает быть всегда и присутствует всюду, всегда и везде существуя". (Ньютон, "Начала". - С. 660).
"Я принципиально убежден в том, что Библия - Слово Божье, записанное людьми по вдохновению Господа. Я изучаю Библию каждый день". (Ньютон, цит. по: Tiner 1975).
"В Библии я нахожу больше примет подлинности, нежели в любой светской истории". (Ньютон, цит. по: Morris 1982, 26)
და ბოლოს, სულ 248 კათოლიკე სასულიერო-მეცნიერი
List of Roman Catholic cleric–scientists
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Roman...80%93scientistsდა ახალი მასშტაბური კვლევების მიხედვით, მეცნიერების 85%, მათ შორის ათეისტი მეცნიერებისა, ვერ ხედავს წინააღმდეგობას მეცნიერებასა და რელიგიას შორის, მეტიც, ათეისტი მეცნიერების დიდი უმრავლესობა უარყოფითად აფასებს დოვკინსის და მისი სამკაცინი ჯგუფის დესტრუქციულ მოქმედებებს. ყველაფერ ამაზე და სხვა საინტერესო საკითხებს სოციოლოგ Райс Элен Экланд-ის ინტერვიუში წაიკითხავთ.
ამერიკელი მეცნიერების მხოლოდ 15% თვლის, რომ რელიგია და მეცნიერება ერთმანეთს ეწინააღმდეგება
ხუთ წლიანი კვლევის შედეგად, რომელსაც ჰიუსტონის სოციოლოგი-რაის ელენ ეკლანდი უძღვებოდა, დადგინდა, რომ ამერიკელი მეცნიერების უმეტესობის აზრით, რელიგია და მეცნიერება ერთმანეთს არ ეწინააღმდეგება.
სოციოლოგებმა აშშ-ს 21 უნივერსიტეტის 275 მეცნიერი გამოკითხეს. მათ შორის ბიოლოგიის, ფიზიკის, ქიმიის, სოციოლოგიის,ეკონომიკის, ფსიქოლოგიის და პოლიტოლოგიის სპეციალისტები. გამოკითხულების მხოლოდ 15% თვლის, რომ რელიგია და მეცნიერება მუდმივ წინააღმდეგობაშია ერთმანეთთან. ხოლო უმეტესობა დარწმუნებულია, რომ როგორც რწმენა, ასევე მეცნიერებაც-ეს არის „შემეცნების რეალური გზა“.
სულ გამოიკითხა 1700 მეცნიერი, 275 მეცნიერთან მოხდა პირდაპირი შეხვედრა,ხოლო დანარჩენებთან სატელეფონო გასაუბრება.
„საზოგადოება ქმნის აზრს, რომ სეკულარიზაციის განვითარებასთან ერთად რელიგიურობა იკლებს.მეცნიერება თითქოსდა ავიწროებს რელიგიას. ამ კვლევის შედეგით, რომელიც საკმაოდ პატივსაცემ მეცნიერებთან ჩატარდა და რომელთა უმეტესობაც თავს არისტოკრატულ, არარელიგიურ ადამიანად თვლის, ამ პრობლემას უფრო ფართოდ განიხილავს“-განაცხადა ამ კვლევის ხელმძღვანელმა.
ამერიკელი მეცნიერებისგან აღებული მოცულობითი ინტერვიუები ცხადყოფენ: ისინი, რომლებიც ათავსებენ რელიგიას და მეცნიერებას, ხშირ შემთხვევაში დარწმუნებული არიან,რომ -„მეცნიერება ღმერთისგან მოდის“ და კიდევ იმაში, რომ „რელიგია და მეცნიერება ცხოვრების აღქმის რეალურ შანსს გვაძლევს“
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=383...elevant_count=1 This post has been edited by GAIUS IULIUS CAESAR AUGUSTUS on 5 Oct 2012, 18:28