სტივ მაქვინი უკვე დიდი ხანია ძლიერი სავაჭრო ნიშანია. ის გარდაიცვალა 1980 წელს, მაგრამ მისი ვირტუალური გამოცხადებები დღესაც არეკლამებენ მსოფლიოში ყველაზე მამაკაცურ სავაჭრო ბრენდებს: მოტოციკლეტი ტრიუმფი, ფორდ მუსტანგი, საათი "მონაკო გალფი".
მცირედი ინფორმაცია ვიკიდან: McQueen was an avid motorcycle and racecar enthusiast. When he had the opportunity to drive in a movie, he performed many of his own stunts.
Perhaps the most memorable were the car chase in Bullitt and motorcycle chase in The Great Escape. Although the jump over the fence in The Great Escape was actually done by Bud Ekins for insurance purposes, McQueen did have a considerable amount of screen time riding his 650cc Triumph TR6 Trophy motorcycle. It was difficult to find riders as skilled as McQueen.[37] At one point, due to editing, McQueen is seen in a German uniform chasing himself on another bike.
* * *
კიდევ ერთი ტრიუმფის რაიდერი... ჯეიმს დინი ადრე გარდაიცვალა მარა ბევრი მოასწრო. ატარებდა triumph 1955 trophy-ს. ჯეიმს დინიც მსოფლიო ბრენდია. მასაც როგორც მაკქვინს დიდი წვლილი მიუძღვის მოტოცეკლეტის, როგორც ცხოვრების სტილის დამკვიდრებაში.
მცირე ინფო ვიკიდან
In April, 1955, after securing the co-starring role of Cal Trask in East of Eden, Dean purchased a 1955 Triumph Tiger T110, 650 cc motorcycle and later, a used red, 1953 MG TD sports car.[18] In March, 1955, Dean traded the MG for a new 1955 Porsche Super Speedster purchased from Competition Motors in Hollywood. He traded the Triumph T110 for a 1955 Triumph TR5 Trophy three days after filming wrapped on East of Eden.[18] Just before filming began on Rebel Without a Cause, Dean entered the Palm Springs Road Races with the Speedster on March 26–27. He finished first overall in Saturday’s novice class and second overall in the Sunday main event. Dean also raced the Speedster at Bakersfield on May 1–2, finishing first in class and third overall. His final race with the Speedster was at Santa Barbara on Memorial Day, May 30, where he started in the eighteenth position, worked his way up to fourth, before over-revving his engine and blowing a piston. He did not finish the race.[19]
* * *
ტრიუმფის კიდევ ერთი ლეგენდარული რაიდერი - მარლონ ბრანდო. კომენტარი ზედმეტია, ის იყო მე-20 საუკუნის კულტურული მოვლენა, მან შეცვალა ბევრი რამე, ყველაფერი რაც ბრანდოს მერე მოხდა ჰოლივუდში დაეტყო ბრანდოს კვალი. მის ბაძავდნენ ქვემოთნახსენები ჯეიმს დინი და ელვის პრესლი. მისი გავლენა საკუთარ ხელოვნებაზე აღიარა ჯეკ ნიკოლსონმა.
* * *
კიდევ ერთი ტრიუმფატორი... კლინტ ისტვუდი. მას ჯონ ვეინის მერე ყველაზე ხშირად ახსენებენ ჰოლივუდის ფილმებში. ის ამერიკის ლეგენდაა. გარკვეულწილად მისი მორალურ ესთეტური იდეალი. "The roles that Eastwood has played, and the films that he has directed, cannot be disentangled from the nature of the American culture of the last quarter century, its fantasies and its realities."
—Author Edward Gallafent, commenting on Eastwood's impact on film from the 1970s to 1990s
* * *
ჩე ებრძოდა კაპიტალიზმს, კაპიტალიზმმა ის დაამუშავა და მსოფლიო ბრენდად აქცია, დღეს მისი სახელით მდიდრებდიან ისინი ვისაც მთელი ცხოვრება ებრძოდა. ის სამარკო ნიშანია, ჩე პოპულარული და აქტუალურია. მას მისდაუნებურად დიდი წვლილი მიუძღვის მოტოკულტურ...ის პოპულარიზაციაში.
The Motorcycle Diaries is a memoir that traces the early travels of Marxist revolutionary Ernesto "Che" Guevara, then a 23-year-old medical student, and his friend Alberto Granado, a 29-year-old biochemist. Leaving Buenos Aires, Argentina, in January 1952 on the back of a sputtering single cylinder 1939 Norton 500cc dubbed La Poderosa ("The Mighty One"), they desired to explore the South America they only knew from books.[1] During the formative odyssey Guevara is transformed by witnessing the social injustices of exploited mine workers, persecuted communists, ostracized lepers, and the tattered descendants of a once-great Incan civilization. By journey's end they travel for a symbolic nine months by motorcycle, steamship, raft, horse, bus, and hitchhiking, covering more than 8,000 kilometres (5,000 mi) across places such as the Andes, Atacama Desert, and the Amazon River Basin. The book ends with a declaration by Guevara, born into an upper-middle-class family, displaying his willingness to fight and die for the cause of the poor, and his dream of seeing a united Latin America.

სურათზე ჩე გუევარა, მისი მოტო "ნორტონი" და ჩემთვის უცნობი პირები.
* * *
ჰარლეის ლეგენდარული რაიდერი - ელვის პრესლი. კომენტარები ზედმეტია. ელვისი ამერიკული კულტურის ანტი კლინტ ისტვუდია, მაგრამ ისეთივე ღვიძლი შვილი და დამფუძნებელი მამაც როგორც კლინტი.
* * *
ჯოჯოხეთის ანგელოსებმაც ხელი შეუწყვეს მოტო კულტურის ცნობადობას. თუმცა ამასთანავე შექმნეს სტერეოტიპი, რომ ბაიკერი მოძალადეა, ხულიგანია... სურათზე ჯეკ ნიკოლსონი ფილმიდან "ჯოჯოხეთის ანგელოსები ბორბლებზე". არ ვიცი ჯეკი რას ატარებს მაგრამ ამ ფილმში მისმა თამაშმა ხაზი გაუსვა მოტო კულტურის საინტერესო ბუნებას.
* * *
სერპიკო და მისი სუპერჰავკი.

"სერპიკო" ჰოლივუდის ერთ ერთი საეტაპო ფილმია, ბიოგრაფიული ფილმების ერთ ერთი შედევრი. პირი, რომელიც სისტემას ებძვის ვერ ჩაჯდება ვერ კადილაკში, არც მუსტანგში, არც მის ძმობილებშ, კორვეტში, კამაროშ, და დოჯ ჩელენჯერში....თავისუფალი მებრძოლი ტიპი იაფ ორბორბლიან ჰონდაზეა "ამხედრებული" და ასე ამარცხებს სისტემურ კორუბციას. ალ პაჩინოს ამ გმირმა უდავო პოპულარობა მოუპოვა სრულიად მოტო კულტურას და კონრეტულად ჰონდას.
* * *
პოლ ნიუმენი კიდევ ერთი ლეგენდა, რომელსაც სიჩქარე უყვარდა, როგორ ავტომრბოლელი მონაწილეობას ღებულობდა ოფიციალურ ტურნირებში. უყვრდა და ატარებდა კიდეც მოტოს.
* * *
კიდევ ერთი ძალიან ცნობილი ნაიკერი ჰოლივუდის ძველი ბიჭებიდან - რობერტ რედფორდი

Robert Redford's sense of style was unusual iin the sense that he could be completely clean-cut and well as ruff-hewn, and look great both ways.