აქ არაერთხელ დაიწერა და კიდევ მოვიყვან ზოგიერთ მნიშვნელოვან ფაქტობრივ მასალას. ეს არის რიტუალი და ამ ბუნებრივ ცეცხლს ჩაუქრობელი კანდელიდან ანუ ლამპარიდან უკიდებს მეორე ლამპარზე იერუსალიმის პატრიარქი. ერთი ლამპარი რომელშიც უკვე ანთია ცეცხლი წინასწარ წინა დღით შეაქვთ კუვუკლიაში, ხოლო დღესასწაულის მიმდინარეობისას ყველას დასანახად შემოაქვთ მეორე თავდახურული ლამპარი და იერუსალიმის პატრიარქს შეაქვს კუვუკლიაში და უკვე ანთებული მეორე ლამპარის გვერდით დგამს. ამის შემდგომ დალუქავენ კუვუკლიას და იწყება ლოცვა, შემდეგ იერუსალიმის პატრიარქი შედის კუვუკლიაში და იქ დგას უკვე ორი ანთებული ლამპარი და გამოაქვს ცეცხლი. მოკლედ ერთი უკვე წინასწარ დანთებული ლამპარიდან უკიდებს მეორე ლამპარს და აქედან ვრცელდება სანთლებზე ცეცხლი. ფაქტები გნებავთ ეხლავე მოგახსენებთ: რუსული მართლმადიდებლური ელიტა დაუპირისპირდა იერუსალიმის ეხლანდელ პატრიარქს თეოფილე მესამეს, რადგანაც თეოფილე რუსების დაკრულზე არ ცეკვავს. ამიტომაც უკვე ცდილობენ მასზე კომპრომატების გავრცელებას და ადგილობრივი ქრისტიანი არაბების ამხედრებას მის წინააღმდეგ. ამიტომაც მათმა იდეოლოგმა და თეოლოგმა ანდრეი კურიავმა, რომელიც ადრე რამოდენიმე წლის წინათ ამტკიცებდა ტელევიზიით რომ ცეცხლი ღმერთის მოვლენილიაო, ეხლა გამოვიდა და განაცხადა თეოფილე მესამემ უკვე ფაქტიურად აღიარაო რუსს მართლმადიდებლებთან წინასააღდგომო შეხვედრაზეო, რომ ეს ცეცხლი რიტუალია და სიტყვა სასწაული არ უხსენებიაო. შემდეგ პირადად ანდრეი კურიავმა საქვეყნოდ განაცხადა იერუსალიმის ცეცხლს ჩაუქრობელი კანდელიდან უკიდებს პატრიარქიო. მოკლედ რომ აგიხსნათ, ეს რას ნიშნავს, შარშანდელ ცეცხლს ინახავენ მთელი წელი კანდელში ანუ კანდელში მთელი წელი უნთიათ ცეცხლი და მერე ეს ცეცხლი მომავალ აღდგომაზე წინასწარ შეაქვთ კუვუკლიაში და ეს დაფარულიც არ არის იქაური სასულიერო და მომსახურე პერსონალისთვის, მათ ყველაფერი იციან. აი შესაბაბოსი ვიდეო მასალა. ჯერ ნახეთ ცეცხლი რომელიც არ წვავს, ეს ქიმიური ნივთიერებით ფარავენ ამ სანთლებს, რომელიც იყიდება აღდგომის დღესასწაულის დროს იერუსალიმში და ძალიან ცოტა ხანი თითქოს ეს ცეცხლი ვითომ არ წვავს, სინამდვილეში ოდნავ დიდი ხანი რომ გააჩეროთ აუცილებლად დაგწვავს.
აი ცეცხლი რომელიც აგრეთვე არ წვავს:
http://www.youtube.com/watch?v=JKug2AVWCSM ეს კიდევ იერუსალიმის ბერძენი მიტროპოლიტის აღიარება, რომელმაც 2001 წელს იერუსალიმის პატრიარქის მაგივრად ჩაატარა აღდგომის დღესასწაული და მან ჩაატარა ცეცხლის გარდმოსვლის რიტუალი. მან პირდაპირ ეთერში განაცხადა, რომ ცეცხლს ლამპარიდან ვანთებთო.
2001 წელს, გადაცემაში GКРIZES ZONES ბერძნულ არხზე MEGA იერუსალიმის მიტროპოლიტმა კორნილიუსმა, რომელმაც ცეცხლი 2001 წელს მიიღო, განაცხადა:
"პატრიარქის ლოცვებს აქვს ძალა წმინდად აქციონ ბუნებრივი ცეცხლი, ამიტომ არსებობს ზებუნებრივი ცეცხლი. ჩვენ ვსაუბრობთ ჩვეულებრივ ცეცხლზე, მაგრამ ლოცვები მას წმინდა ცეცხლად აქცევს და შესაბამისად გვაქვს წმინდა ცეცხლი. ეს ბუნებრივი ცეცხლია, რომელსაც ლამპარიდან ვანთებთ"
თუმცა დღემდე ბევრ ქრისტიანს ჰგონია, რომ ცეცხლს ღმერთი უგზავნის ციდან, ამ რიტუალს უზარმაზარი შემოსავალი მოაქვს როგორც ისრაელის, ისე პალესტინის მოსახლეობისთვის, ასევე ეკლესიებისთის და მისი გამოაშკარავება არავის სურს.
ეხლა კი შემოგთავაზებთ ვიდეო მასალას, რომელიც ინტერნეტში მოვიძიე ამ რიტუალის თაობაზე. აქ ჩანს როგორ შეაქვთ ყველას დასანახად კუვუკლიაში მეორე თავდახურული ლამპარი. პირველი ლამპარი კი სადაც ცეცხლი უკვე ანთია წინასწარ არის შეტანილი კუვუკლიაში. ამ რიტუალში ვინც მონაწილეობს ყველამ იცის სიმართლე და ეს იციან ბერძნებმაც, ეს იციან რუსებმაც და ადგილობრივმა იერუსალიმის მოსახლეობამაც, ხოლო ეს ქართველები ყველაზე ორთოდოქსები გამოვედით ამ საკითხში. აგერ მოვიძიე შესაბამისი ვიდეო:
http://www.youtube.com/watch?v=P48Qwiasj8kეს კიდევ რუსი თეოლოგების აღიარება, რომ ცეცხლს სხვა ლამპარიდან უკიდებენ და ეს არ არის ღვთაებრივი სასწაული.
http://www.youtube.com/watch?v=Du-8QXjyBAI პ.ს. აქ კი მოვიყვან რუსი მაღალი თანამდებობის სასულიერო პირების აღიარებას იმის შესახებ, რომ ცეცხლს უშუალოდ უკიდებენ მეორე ლამპარიდან. ეს სასულიერო პირები თავად ესწრებოდნენ ამ რიტუალს მეცხრამეტე საუკუნეში. მოკლედ ვინც რუსული არ იცის აქ შემდეგი წერია, რომ ეპისკოპოსი პორფირი მოგვიანებით თავის ჩანაწერში აღიარებს, რომ 1834 წელს იბრაგიმ ფაშამ გაიგო სიმართლეო, მაგრამ იერუსალიმისა და რუსეთის იმპერატორის თხოვნით არ გამოაშკარავა ეს ყველაფერიო. იერუსალიმის პატრიარქმა და სხვა მაღალი მდგომარეობის სასულიერო პირებმა იბრაგიმ ფაშასთან აღიარეს რომ ცეცხლს თვითონ უკიდებს იერუსალიმის პატრიარქი.
" В 1834 году драка в храме переросла в жестокое побоище, в которое пришлось вмешиваться турецкой армии. Погибло около 300 паломников (*_*). Английский путешественник оставил воспоминания о разговоре с местным начальником Ибрагим Пашой где описана решимость правителя публично обличить этот обман, но и его боязнь по поводу того, что данное действие может быть воспринято как притеснение христиан на святой земле (*_*)
О действиях предпринятых Ибрагимом Пашой по прошествии 15 лет мы узнаём из дневников видного учёного и деятеля православной церкви, основателя Русской Православной миссии в Иерусалиме епископа Порфирия (Успенского). Порфирий вёл дневник, куда заносил свои впечатления от событий исторического масштаба, размышления на отвлечённые темы, описания памятников и разные мелочи. Изданы они были в 8 томах Императорской академией наук на иждивение Императорского Православного Палестинского Общества под редакцией П. А. Сырку после смерти Успенского, третий том вышел в свет в 1896 году. Вот точная цитата:
«В тот год, когда знаменитый господин Сирии и Палестины Ибрагим, паша египетский, находился в Иерусалиме, оказалось, что огонь, получаемый с Гроба Господня в великую субботу есть огонь не благодатный, а зажигаемый, как зажигается огонь всякий. Этому паше вздумалось удостовериться, действительно ли внезапно и чудесно является огонь на крышке Гроба Христова или зажигается серною спичкою. Что же он сделал? Объявил наместникам патриарха, что ему угодно сидеть в самой кувуклии во время получения огня и зорко смотреть, как он является, и присовокупил, что в случае правды будут даны им 5000 пунгов (2500000 пиастров), а в случае лжи, пусть они отдадут ему все деньги, собранные с обманываемых поклонников, и что он напечатает во всех газетах Европы о мерзком подлоге. Наместники петроаравийский Мисаил, и назаретский митрополит Даниил, и филадельфийский епископ Дионисий (нынешний вифлеемский) сошлись посоветоваться, что делать. В минуты совещаний Мисаил признался, что он в кувуклии зажигает огонь от лампады, сокрытой за движущейся мраморной иконою Воскресения Христова, что у самого Гроба Господня. После этого признания решено было смиренно просить Ибрагима, чтобы он не вмешивался в религиозные дела и послан был к нему драгоман Святогробской обители, который и поставил ему на вид, что для его светлости нет никакой пользы открывать тайны христианского богослужения и что русский император Николай будет весьма недоволен обнаружением сих тайн. Ибрагим паша, выслушав это, махнул рукою и замолчал. Но с этой поры святогробское духовенство уже не верит в чудесное явление огня. Рассказавши всё это, митрополит домолвил, что от одного Бога ожидается прекращение (нашей) благочестивой лжи. Как он ведает и может, так и успокоит народы, верующие теперь в огненное чудо великой субботы. А нам и начать нельзя сего переворота в умах, нас растерзают у самой часовни Св. Гроба. Мы, – продолжал он, – уведомили патриарха Афанасия, жившего тогда в Царьграде, о домогательстве Ибрагима паши, но в своём послании к нему написали вместо “святый свет”, – “освящённый огонь”. Удивлённый этой переменою, блаженнейший старец спросил нас: “почему вы иначе стали называть святый огонь?”. Мы открыли ему сущую правду, но прибавили, что огонь, зажигаемый на Гробе Господнем от скрытой лампады всё-таки есть огонь священный, получаемый с места священного» (*_*).
В этой записи важно обратить внимание на следующие моменты:
1. Признание было сделано в тесном кругу высших иерархов православной церкви.
2. Рассказал Успенскому происшедшее непосредственный участник событий. Очевидец признания в подлоге.
3. Ибрагиму пригрозили обострением отношений с Россией. Замечу, Крымская война показала, как опасно властям вмешиваться в религиозную жизнь Православной церкви на Святой земле.
4. «Но с этой поры святогробское духовенство уже не верит в чудесное явление огня». А значит, результатом признания стала потеря веры в чудо святогробского духовенства. Чему уже был свидетель сам епископ Порфирий.
Через 500 лет ничего не изменилось. Всё та же лампада за иконой.
Спустя несколько десятилетия сомнение распространилось и за пределы палестины, о чём пишет известный учёный - востоковед И. Ю. Крачковский в 1914 году:
«У лучших представителей богословской мысли и на востоке заметно то толкование чуда, которое позволяет проф. А. Олесницкому и А. Дмитриевскому говорить о “торжестве освящения огня при Гробе Господне”» (*_*).
Наиболее полно православная критика БО была раскрыта выдающимся деятелем православной церкви, профессором Ленинградской Духовной академии НД Успенским (ученик Дмитриевского АА) и доложена на церковном собрании в актовой речи 9 октября 1949 г. Разобрав древние свидетельства, Успенский приходит к следующему заключению:
«Ваше Высокопреосвященство, Ваше Преосвященство, глубокоуважаемые коллеги и дорогие гости! (...) Мы же можем согласиться с объяснением митрополита Вифлеемского Дионисия, “что огонь, зажигаемый на Гробе Господнем от скрытой лампады, всё-таки есть огонь священный, получаемый с места священного”, и к этим словам наместника Иерусалимского патриарха добавить от себя, что для нас этот огонь есть, был и будет священным ещё и потому, что в нём сохраняется древнехристианская и вселенская традиция» (*). "
ეს წყარო :
http://imm-project.narod.ru/SP/HF/ This post has been edited by dani94 on 15 Dec 2013, 03:32