არ ვიცი ელექტრონიკაში რამდენად ერკვევი მაგრამ თუ ამ სფეროში მოიკოჭლებ მაშინ გაგიჭირდება ელექტრომობილის აწყობა...
1) მზის ენერგია შეგიზლია დაუმატო ზემოდან კრიშაზე და რა თქმა უნდა ამ შემთხვევაში ხშირი დამუხტვა არ უნდა და თუ მთელი დღე მზიანი დღეა შეიძლება დამუხტო აკუმულიატორები..
მარტო მზის ენერგიით სიარული... მაპატიე და სისულელეა... ჯერ ერთი იმიტომ რომ მანქანის კრიშა იმ სიგრძე და სიგანის არ არის რომ მისგან მიღებული სიმძლავრე ეყოს მანქანას სატარებლად.. გარდა ამისა მზის ბატარიები მგონი 20%-ამდე იღებს მზის ენერგია.. მინიმუმ რამდენ კილოვატს ამოქაჩავ დაგიანგარიშებია?... მისი გამომუსავებული ენერგიით მხოლოდ აკუმულიატორს თუ დაეხმარება ცოტა ზარიატკაში თორემ მარტო მაგიტ ვერ ივლი...
2) რა შეეხება სიარულს.... ქარხნურად დამზადებული ელექტრომობილებიც კი რომელიც 30 000 ევრო და მეტი ღირს მაქსიმუმ 120-150 კმ-ს გადიან.. და აკუმულიატორები რომლებიც უდგათ რა თქმა უნდა ბევრად ძვირი ღირს ვიდრე ჩვეულებრივი (კისლოტნი) აკუმულიატორები მასაც კი მინიმუმ 2 საათუ უნდა ზარიატკა. ასე რომ ეს ელექტრო მობილები გატვლილია ქალაქში სასიარულოდ და არა დიდ მანძილებზე გადასაადგილებლად...
ასე რომ ბათუმში კუსტარულად აწყობილი კი არა ქარხნული მობილსაც კი დაჭირდება 3-4 ჯერ ზარიადკა გზაში..
3) თუ პროექტის დაწერა პირადად შენ შეგიძლია და გამოტვლები მაშინ მიკვირს ასეთი პასუხი მარტო მის ენერგიე გამოყენება რომ ახსენე...
მაგალითს მოგიყვან მე დაანგარიშებული მაქვს 1 ტონიანი მანქანა რომ ატარო 60კმ/სთ 30% აღმართიც რომ ვიგულისხმოთ შიგ... გინდა 10 კვ-იანი ძრავი... ეხლა იანგარიშე მარტო მზის ბატარიებზე რომ ამუშავო და მიიღო 10 კვ ენერგია.... ეყოფა მანქანის კრიშა?... გადათვალე რამხელა ფართობი გინდა.... მსუბუქი მანქანის კრიშა კი არა ტრაილერის თავზე და კონტეინერზე რომ განალაგო მტელ სიგრძეზე მზის ბატარიებეი მაინც ვერ ამოქაჩავ 10 კვ-ს..... ეგ მზის ბატარიები უბრალოდ ეხმარება ზარიატკაში და ეგ არის ან მაგალიტად სადმე გაჩერდი და მზის გულზე დააყენე მანქანა ცოტას დამუხტავს და ასე შემდეგ... უბრალოდ შეღავატია და თანაც კარგი...
ხო რაც მთავარი მაგ ქარხნურ ელექტრომობილების ძრავი 20კვ-იანებია 3 ფაზიანი მუშაობს 100-120 ვოლტზე. საკმაოდ ძვირი ღირს მაგის კონტროლიორი და + აკუმულიატორის ზარიადნიკიც ძალიან რთული სისტემაა.....
უბრალო ჩვეულებრივ პირობებში კუსტარულად ადვილია მუდმივ ძრავზე აწყობა კონტროლიორიც ადვილია და მისი მართვაც... სხემაც ადვილია... ამიტომ მეც მუდმივ ძაბვაზე ჩამოვიტანე ძრავი...
ეს ჩემი 4,8 კვ-იანი ძრავი ბაგის ვარიანტში მაგარია ან მინი მანქანის ვარიანტში.... მეტზე უბრალოდ სიჩქარე დაუვარდება...
This post has been edited by procesora on 6 Jul 2013, 21:53